afstandsbediening

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 09:26 #1420311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstand bediening
Henk,
ik dacht dat het allemaal simpel was, maar er komt nogal wat bij kijken De afstands bediening kost daar toch bijna €70, en dat is best duur en dan moet ik nog een ontvanger en relais en motortje bestuurders deur (trouwens vind ik het van de gekke dat ze af fabriek overal in de deur zo'n motor zetten behalve bestuurderskant?)
Leek me handig de deur soms zonder sleutel te openen, maar moet er nog maar eens over denken

groetjes,

Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 09:36 #1420312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een complete
Een complete set, aftermarket, heb je al voor 3 tientjes op MP, met ontvanger en 2 AB"s. Ik had bij mijn vorige auto een set van Autotstyle, van 6 tientjes omdat ik die AB wat minder schreeuwerig vond. Die heeft het jaren gedaan in mijn vorige 940 (de batterij van 1e AB heb ik niet leeg gebruikt). Ik heb zo'n zelfde setje ingebouwd in mijn huidige 940.

Motortje is wel 2e hands te krijgen, of je gebruikt een motortje die je bij de aftermarket set bestelt. Dan kun je voor hetzelfde bedrag er weer jaren tegenaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 12:09 #1420354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstandbediening
Hallo Henk,

heb even rondgekeken, en wel setjes gezien, maar vind eigenlijk de orginele het mooist. Kan zo'n ab nog wel nieuw krijgen, maar het is w.s. niet werkend te krijgen, want ze werden als set verkocht, dus A.B. en ontvanger In de Guard 2 zit geen ontvanger toch? of in he A.B relais?

groetjes, Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 12:12 #1420355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstand bediening
Hallo Mathy,

heb jij zoiets werkend gekregen, en waarin zit dan de ontvanger van de A.B? hoe leer je dat in?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 12:21 #1420357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je hebt het CV relais, achter de asbak, dat de sloten in deuren en kofferbak/klep open en dicht stuurt. Dat relais heb je altijd, en gebruik je ook als je wel CV hebt maar geen AB en dus met de sleutel de auto van het slot haalt/op slot doet.

Je hebt het Guard relais, waar een ontvanger in zit. Dat Guard relais stuurt, als je op het knopje van de handzender drukt, het CV relais aan, waarmee de sloten op slot/van het slot gaan.

Om een complete, werkende, origineel Volvo set te krijgen heb je dan een 5 draads motortje nodig voor het bestuurdersportier, het Guard relais en minimaal 1 handzender die bij het Guard relais past. Na '95 is dat allemaal voorbedraad dus heb je geen extra kabels nodig.

Er zijn meerdere uitvoeringen van het Guard alarm (en dan is er ook nog het Euro alarm). Ik weet niet of alle Guard soorten in de 940 passen. Ik dacht tevens dat niet alle Guard relais en Guard handzenders zonder meer met elkaar werken maar dat dat wel bij elkaar moet passen. Als het bij elkaar past, moet het ook nog ingeleerd worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 12:30 #1420359 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb zelf dus een Tesor TE166F, linkje: hottuning.nl/centrale-deurvergrendeling/...staande-c_v_-107329/ . Als het goed is, zit er ook een plaatje van de AB zelf bij dit bericht.

Je hebt dan nog wel het 5 draads motortje in de deur nodig, of een aftermarket motortje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 12:36 #1420362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tesor
Henk,
heeft die dan ook zijn eigen relais ipv de guard en doen je knippers en binnen verlichting dan ook mee?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2015 13:00 #1420365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Als je dat linkje volgt, zie je wat je bij die set krijgt. 2 AB's, 2 kabelboompjes en 1 ontvanger/relais unit.

Je moet dat aansluiten op de bedrading in de auto. Ik heb alleen op slot/van slot en knipperlicht aangesloten. Als ik m met de AB op slot/van het slot doe knippert hij één respectievelijk twee keer (of andersom). Binnenverlichting doet niet mee, vind ik niet nodig.

Als je één van die knoppen langer vasthoudt, kun je nog een extra "ding"/ accessoire aansturen. Hoe dat werkt weet ik niet, misschien kun je daar iets mee doen qua binnenverlichting.

Ik heb binnenverlichting met vertraging en vind het behoorlijk irritant. Als ik de auto uit de garage rijdt, moet ik daarna achteruit de afrit afrijden, de stoep oversteken en dan achteruit de weg op draaien. Als ik in het donker uit- en weer instap om de garagedeur dicht te doen blijft de verlichting lang branden, wat het zicht bij het achteruit rijden belemmert. Ik heb dus geen Guard relais, ik geloof dat de vertraging MET Guard relais anders werkt.

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-08-2015 01:13 #1420380 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Willem
Hallo Willem

Bij mijn auto (945 van modeljaar 1991) is niks voorbedraad wat alarm betreft. CV zit er wel in, maar géén alarm of AB. Voor modellen vanaf modeljaar 1993 is er wel informatie te vinden, maar hoe je het op de originele manier doet op auto's van vóór dat bouwjaar....? Ik wil het ook inbouwen zoals het bij het Volvo Guard 2 alarm ingebouwd is. Maar dan zonder het alarmrelais, maar met het (identiek uitziende) afstandsbedieningsrelais. Dus nee, het zit er bij mij nog niet in.

Hoe je een en ander inleert, vind je op het forum.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam