afstandsbediening

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 15:41 #1104166 door V700 register
afstandsbediening is gemaakt door V700 register
Als ik een afstands bediening wil gebruiken kan dit dan met mijn Volvo 1998 940 Polar Limited Edition .Heb centrale deurvergrendeling erop zitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 15:46 #1420216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, je kunt daar gewoon iets aftermarket op aansluiten.

Enige wat je wellicht extra moet doen is zorgen dat er ook een motortje in het bestuurdersportier komt. Normaal/meestal zit daar alleen een 3 polige schakelaar op het slot. Je doet met de sleutel de deur van/op het slot en via de schakelaar stuurt het CV relais de motortjes in de andere deuren van/op slot. Als je wilt dat de afstandsbediening ook op het bestuurdersportier werkt moet je daar een 5-polige schakelaar/motor op monteren, of een extra aftermarket motortje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 16:02 #1420217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstandsbediening
Hoe kan ik zien of er al een motortje inzit?, in de auto ligt alle bekabeling al standaard cd wisselaar enz waar moet ik zoeken?

gr, Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 16:18 #1420219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deur
Deur paneel er even af, dan kun je het wel zien.

Onder de handgreep zit als het goed is een niet-aangesloten 2 polig stekkertje. Dat is voor de aansturing van het motortje. Het kabeltje ligt er wel (voorbedraad dus, hoef je verder niets aan te doen). af-fabriek heeft men echter een 3-draad schakelaar gemonteerd als er geen af-fabriek alarm/CV met AB is geleverd.

Maw: Als je nu geen AB hebt, is de kans groot dat er een 3 draads schakelaar zit, en geen motortje. Tenzij iemand je voor is geweest en wel een motortje heeft geinstalleerd. Motortje is nieuw niet meer leverbaar, het wordt dus 2e hands zoeken of aftermarket.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2015 16:51 #1420224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je heldere uitleg
Dank voor je heldere uitleg Henk, maar eens kijken of het te fixen is Er is bij aanschaf wel een blokkeer systeem klasse 1 ingebouwd (certificaat TNO) maar er zat geen afstands bediening bij

groet, Willem

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 00:12 #1420240 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Volvisti

Je zult naar alle waarschijnlijkheid (zoals Henk al aangeeft) de schakelaar moeten vervangen door een kastje (ziet er identiek uit, ongeacht wat erin zit) waar zowel motor als schakelaar in zit. Maar de rest is waarschijnlijk voorbedraad. Als het goed is zit er naast het handschoenenvak een dummie. Vervang je die door een origineel afstandbedieningsrelais of een origineel (Volvo Guard II) alarmrelais, dan hoef je verder (behalve dus het in de eerste regel genoemde kastje) niets in te bouwen of aan te sluiten.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 15:27 #1420259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als originaliteit geen keiharde eis is, zou ik de originele AB's icm een origineel Guard relais afraden. Waarom? Omdat die afstandsbedieningen allemaal "op" zijn, versleten tot ze niet meer kunnen. Nieuw niet meer leverbaar, en 2e hands dus steeds schaarser. Bovendien is inleren niet altijd even gemakkelijk en moet je ook nog opletten of de set wel in je auto past.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2015 15:03 #1420293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zag hier bij de vko
Ik zag hier bij de vko onderdelenshop nog een afstands bediening, of is deze niet nieuw maar gebruikt? Welke zou je dan moeten gebruiken, en kan dat met de Volvo Guard?
groejes, Willem

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2015 23:55 #1420305 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vragen
Hallo Willem

Achter sommige artikelen staat "(gebruikt)". Achter de afstandsbediening niet. Maar er staat een link onder "stel een vraag..."

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2015 08:36 #1420309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik weet niet wat die AB bij VKO kost, maar voor een tientje of 2-6 heb je een nieuwe aftermarket ontvanger + 2 AB's.

Die afstandsbedieningen van Volvo kosten (op MP) volgens mij vaak al 5 tientjes, 2e hands. Dan moet je er eigenlijk 2 zien te vinden, een relais en dat moet alles ook nog bij elkaar passen (er zijn wat verschillende uitvoeringen die niet allemaal samen willen) en nog het guard relais. Dan hopen dat (vooral de AB's) het spul nog even mee gaat.

Persoonlijk zou ik daar echt niet de de tijd en het geld insteken om zoiets in te bouwen.

Als je ermee door gaat, veel succes!

Moderators: Jerry Stam