Automatic climate control
- Robert Geurts (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2015 16:45 #1420067
door Robert Geurts (GAST)
Beantwoord door Robert Geurts (GAST) in topic Waarschijnlijk vacuumlek
Zoals anderen ook al schreven. Dat kan moeilijk zijn, maar met een beetje mazzel heb je het zo opgelost. Bij mij (940 turbo) was het de vacuumschakelaar in de motorruimte. Die regelt of er warm of koud water naar de kachel/warmtewisselaar in het interieur gaat.
Eigenlijk valt je airco niet uit bij veel gas geven, maar gaan de regelkleppen in een andere stand omdat het vacuum wegvalt.
Ik kwam er achterop vakantie, toen ik op de cruise control door Duitsland reed. Heuveltje op (turbo druk omhoog), koude lucht valt weg, heuveltje af (turbodruk omlaag), interieur weer lekker koel.
Overigens zou het effectbij een non turbo minder sterk moeten zijn. Dus ook even andere mogelijke oorzaken checken.
Groet,
Robert
Eigenlijk valt je airco niet uit bij veel gas geven, maar gaan de regelkleppen in een andere stand omdat het vacuum wegvalt.
Ik kwam er achterop vakantie, toen ik op de cruise control door Duitsland reed. Heuveltje op (turbo druk omhoog), koude lucht valt weg, heuveltje af (turbodruk omlaag), interieur weer lekker koel.
Overigens zou het effectbij een non turbo minder sterk moeten zijn. Dus ook even andere mogelijke oorzaken checken.
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 10:40 #1420092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ventilator
Bij mijn auto valt alles uit. Dus ook de ventilator. Ik weet niet of dat het probleem anders maakt?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 15:13 #1420105
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Weet je dat heel zeker?
Weet je dat heel zeker? Meestal lijkt dit maar zo omdat de luchtstroom door het wegvallen van vacuum niet meer uit de ventilatieopeningen komt.
Wegvallen van lucht uit ventilatieopeningen bij accelereren, met name op lange hellingen, kan eigenlijk alleen maar een vacuumlekje zijn
Piet
Wegvallen van lucht uit ventilatieopeningen bij accelereren, met name op lange hellingen, kan eigenlijk alleen maar een vacuumlekje zijn
Piet
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 21:39 #1420118
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Lucht blijft, alleen niet meer koud
Bij mijn 940 blijft de luchtstroom constant maar verandert de temperatuur door uitschakelen van de aircopomp, hetgeen vlg mij ook door Gerard wordt aangegeven als zijn "probleem".
Als er al ergens een vacuümverpakt zou zitten, heeft dat dan ook effecten de CC ?
Als er al ergens een vacuümverpakt zou zitten, heeft dat dan ook effecten de CC ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2015 21:46 #1420120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen ventilatie
Bij bergop en inhalen stopt de acc geheel. Inschakelen van de ventilator van automatisch op stand 5 maakt geen verschil. Er gebeurt helemaal niets. Pas als de voet weer van het gas gaat, schakelt de acc en de ventilator weer in.
Moderators: Jerry Stam