Remschijven; welke?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2015 20:39 #1422554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En inmiddels, 4 maanden later
En inmiddels, 4 maanden later zijn ze weer krom. Bij stoplichten extra rekening mee gehouden etc. Originele Volvo-kwaliteit. En er was verder geen overmatige onbalans merkbaar. Dus, ik eet mijn hoed op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2015 18:15 #1422605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik blijf nooit op één plek staan
Ik heb eigenlijk nooit last van kromme schijven. Behalve toen ik de huidige V90 kocht. Deze schijven heb ik weer recht geboetseerd door de remmen roodgloeiend te remmen (kost wel wat remblok) Een kwestie van goed hard rijden fors afremmen weer goed hard en weer fors remmen. Daarna met een gangetje doorrijden en de rem er lichtjes op tot ze gaan gloeien. Dan al gloeiend een stukje zachtjes rijden en daarna een tijdje door blijven rijden om de boel weer af te laten koelen. Waarschijnlijk is de hobbel er dan weer uit. Maar bij elk stoplicht blijf ik kruipen en houd de remdruk zo licht mogelijk en laat de wielen altijd een graad of 5, 10 doordraaien om daar de remmen aan te laten grijpen. Onlangs gewoon een setje schijven gekocht van TRW DF2671 EUR 70,- Deze zijn van binnen zwart zodat ze niet gaan roesten in de ventilatiegaten. Zitten er al ruim 15k onder geen gehobbel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2015 21:02 #1422734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met een slechte en versleten
Met een slechte en versleten voorwielophanging ook kans op krom trekkende schijven.

Moderators: Jerry Stam