Remschijven; welke?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 21:55 #1104037 door V700 register
Remschijven; welke? is gemaakt door V700 register
De remschijven zijn weer krom. Terwijl ik ze ook al weer had laten afdraaien. Er waren geen mankementen geconstateerd waardoor ze krom zouden worden.
Nu las ik op het forum dat de oorzaak bij goedkope schijven kan liggen. Maar een setje Brembo's - dat is toch goede kwaliteit? - zie ik op Winparts ook al voor een kleine €40 per stuk.
Ik wil dus graag weten wat een goede keus is. Maar aub niet origineel dealer, want dat is gewoon abnormaal duur. En die maken ze ook niet zelf.
En is er verschil in dikte?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2015 23:35 #1419482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoveel remmen, zoveel smaken: Zimmermann
Hoi Willem,

Zoals de kop al zegt, zullen er allerlei voors en tegens komen, maar ik ben zeeeeer tevreden met mijn Zimmermann geperforeerde sportschijven op de vooras van mijn 960-2. Zitten er nu denk ik al zo'n 7 jaar en 250.000+km's op, zonder ooit enig probleem gehad te hebben. Standaard Volvoklauwen en de lichtste EBC-blokken en al jaaaarenlang plezier van.
Maar ja, zoek je hier op Zimmermann, dan denkt dus niet iedereen er zo over.

Verschil in dikte weet ik zo niet, maar zijn de originele schijven niet gewoon via mensen hier te koop (Timen zal ze zeker hebben)? Af en toe zweren er ook mensen bij origineel, dus als je die voor minder dan de mega-dealerprijzen kunt krijgen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 07:37 #1419483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Sommige dingen moet je gewoon bij de dealer halen, andere dingen kun je net zo goed elders halen en er zijn ook spullen die je beter niet bij de dealer kunt kopen.

Ik lees al een jaartje of 8 mee hier en de ervaringen met remschijven die ik gelezen heb zijn aardig unaniem. Schijven vallen helaas in de eerste categorie. Is standaard goed genoeg en wil je geen gezeur dan Volvo schijven nemen, zeker als je een automaat hebt. Ander merk kan ook, maar dan is de kans groter dat ze krom gaan maar dat risico kun je nemen. Een gerenommeerd merk is overigens geen garantie voor recht blijvende schijven.

Volvo zal de schijven vast zelf niet maken, maar wellicht is de specificatie waarmee ze de productie uitbesteden zo streng dat je veel betere schijven krijgt dan die aftermarket worden aangeboden maar helaas wel duurder zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 15:20 #1419492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde ervaring
Ik heb dezelfde ervaring met Brembo schijven. Na laten draaien en na 1000 km weer trillen. Originele laten monteren en die houden het nu al bijna 300K zonder trillingen vol. Goedkoop was hier inderdaad duurkoop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 17:56 #1419494 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Orgineel.....
Ik heb gewoon orginele Volvo onder (inc remblokken) mijn 945 en is super. Nooit gezeur mee.
De eventuele extra kosten (als die er al zijn), verdien je makkelijk terug.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 21:54 #1419503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal eens informeren wat ze
Ik zal eens informeren wat ze bij de dealer kosten. Hopelijk gaan ze niet weer krom, doordat er misschien toch iets niet goed zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 22:02 #1419504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel
Veel kan er verder toch niet mis mee zijn? Zorgen dat de boel goed over de geleidepennen kan bewegen.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2015 23:45 #1419515 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Origineel Is altijd ok mbt
Origineel Is altijd ok mbt schijven. Heb nu brembo max en ben hier zeer tevreden over. Doen het beter dan origineel maar past niet standaard op een 940 (zijn tbv 960 2 en s-v90.
Met een kleine aanpassing kunnen ze ook op een 940. Heb daarbij ATE blokken erop.
De standaard brembo zou niet mn keuze zijn. Met standaard brembo heb ik zelden trillingsvrije schijven op welke auto dan ook gehad.
Ate maakt ook een gelijk soortige schijf als.de brembo max met groeven.
Als je geen extreme dingen vraagt van je schijven zou ik voor origineel gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2015 20:49 #1419548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mensen, bedankt voor de vele
Mensen, bedankt voor de vele reacties. Ik ga maar voor het origineel: de prijs valt best wel mee als ik zo op internet kijk. Het is alleen de vraag of ze nog leverbaar zijn. Het zijn namelijk 14" exemplaren. Liever zou ik de 288mm willen hebben, maar ik neem aan dat dit niet zomaar past met de remklauwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2015 21:24 #1419777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inmiddels origineel Volvo
Inmiddels origineel Volvo gemonteerd. Benieuwd of het nu goed blijft

Moderators: Jerry Stam