aanvulling: Storing cv guard 1

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2015 12:49 #1418300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede gevoel komt terug.
Dank voor jullie reacties. Het goede gevoel waarom ik lid ben van deze club komt terug. Ik laat nog weten of ik het euvel aan de cv kan verhelpen.
Groet Theo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2015 14:50 #1418305 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic schema
Kijk ook even op het schema van de cv en het guard systeem, dan weet je beter waarje moet zoeken. Schema's staan in de documentatie ===> technische vraagbaak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 12:17 #1418850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling met foto's.
Update 31/5 (Foto's staan in mijn eerste bericht!!!)
Gisteren de boel los gemaakt. Ter hoogte van het slot zit een motortje (foto 1) waaruit 3 draden komen. Verderop in de deur ter hoogte van een stekker zag ik dat er een breuk zat in één van de draden. Deze heb ik opnieuw met elkaar verbonden om de stekker heen. (foto 2 en 3). Vervolgens heb ik de stekkers niet met elkaar verbonden en was dus alleen de bruine draad in gebruik. Met als gevolg dat de CV het weer doet. Wanneer ik de stekkers weer met elkaar verbind (groene en gele draad) doet de CV het niet. Het is ook zo dat de sleutel in het deurslot geen effect heeft. Lijkt erop dat ie door iets tegen gehouden wordt.
Het lijkt erop dat het motortje op foto 1 met de storing te maken heeft of het slot. Het slot kan ik er nog wel uit krijgen maar hoe is het motortje te verwijderen? Lijkt erop dat ie in verbinding staat met de opvanger aan de zijkant van de deur die met twee torxschroeven vast zit. Deze schroeven zitten echter muurvast.
Ik ben benieuwd of ik op de goede weg ben met storing zoeken en of iemand ervaring heeft met het verwijderen van het motortje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 12:25 #1418852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook maakt meer stuk dan
Facebook maakt meer stuk dan je lief is, maar helaas is de huidige site 1 grote ramp vind ik persoonlijk en ik denk dat er daarom veel mensen afhaken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 12:27 #1418853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook zoiets, geef ik een
Ook zoiets, geef ik een reactie op een bericht van Tom in dit item wordt het er tussen geplakt met als gevolg dat niemand het leest, ik vind dit forum zo echt een ramp.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 13:56 #1418857 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic schema kleurcodering forum
@ GG er is verschil tussen antwoorden - er tussen en reageren eronder. Op een telefoon of ipad al dat niet zo duidelijk weergegeven worden.

Wanneer je het schema bekijkt kun je zien waar de draden voor dienen.

Je hebt een 3 draads motor dat betekend dat het slechts een schakelaar is.
Om de bestuurdersdeur met de AB te openen heb je een 5 draads motor nodig.

Het CV relais opent en sluit de deuren. Het CV relais ontvangt een signaal van een schakelaar of guardrelais via AB door een tijdelijk massa contact op de geelzwarte draad voor open en op de groenzwarte draad voor sluiten. Het CV relais stuurt dan een stroom via de blauwrode en roodwitte draad naar alle motoren. Voor open of sluiten wordt de stroomrichting omgedraaid.

Je kunt het CV relais zelf een puls geven door in de stekker de geelzwarte of de groenzwarte even met massa te verbinden.

Even die raamgeleidingsrails verwijderen, daarna kun je het motortje eruit peuteren.

volvo700vereniging.nl/node/51334

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2015 14:48 #1418858 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic andere stekker
De tweede stekker met de roodwitte blauwrode draad zit wel een contra stekker. Volg deze draad eens, gaat deze ook naar de motor, dan heb je toch een 5 draads motor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 10:21 #1418865 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuur
Ton,
Ik vind het nogal zuur over Facebook wat je hier loopt verkondigen, ook over mij. Daar moet ik even -in het openbaar- wat over kwijt.
Het zou fijn zijn als dat met feiten onderbouwd zou worden. Die zie ik verder niet, het is alleen maar een beetje zeuren om het zeuren wat mij betreft
Blijkbaar kan je ook de zon niet in het water zien schijnen omdat het daar wel goed gaat met de leden Maar goed, het is ook maar een mening.
Van Facebook hoef je geen lid te zijn, maar als iemand wel lid is en daar meedoet op de Volvo 700 pagina, benadeelt hij de vereniging niet, sterker nog hij trekt de aandacht veel meer voor ons model!
Jouw negativiteit van over bangers is gewoon een verdraaid standpunt van mij (je leest het dus ook daar blijkbaar) over het feit dat bangers zich daar aanmelden. Die doen niets negatiefs daar. Ik denk zelfs dat ze positief werken omdat je onderdelen kunt krijgen bij ze.

Een Forum heeft zeer veel nut voor technische kennis. Die vind je hier terug. En nauwelijks op Facebook. FYI, zo werkt Facebook ook niet.
Voor het ge OH en het makkelijk plaatsen van foto's moet je niet op dit forum zijn want de gebruiksvriendelijkheid en de techniek zijn een beetje achterhaald aan het raken. Overigens zou je Facebook technisch kunnen integreren met deze site, maar ik heb er begrip voor dat dat niet gebeurd gewoon wegens tijdgebrek en andere prioriteiten.
Ik geloof ook niet dat dat allemaal zo slecht is. Als ik zie bij mij zelf wat het allemaal heeft opgeleverd, wat ik anders niet zou hebben gevonden, is dat behoorlijk veel. Niet alleen in materieel opzicht, maar ook sociaal. En dat zie ik ook bij anderen.
Wie nu nog beweert dat Facebook of andere sociale media slecht dom of giftig zijn, heeft het (nog steeds) niet begrepen.
Zo blijft het niet zoiets als tegen het homohuwelijk zijn, omdat het vroeger anders was.
Prima als je dat vindt overigens, maar die mening hebben we nu wel gehoord, wat mij betreft.
NB: als je dit www.facebook.com/groups/V700V/ niks vindt mag je de groep zelf verlaten. Ik wil je er ook bij helpen als je dat wil.
Succes!

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 13:58 #1418878 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Gerrit
Als je de site zo'n grote ramp vindt, kan je wel een avondje langskomen met je pc?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2015 18:55 #1418886 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeuren zuur?
Dat jij een andere mening hebben zeuren noemt daar denk ik het mijne van maar daar zeur ik niet over Jeroen.

Dat jij inmiddels mijn mening hebt gehoord maar niet begrepen is mij nu ook wel duidelijk.

NB: Ik hoef jouw Facebookgroep helemaal niet te verlaten, ik heb jouw hulp daar ook niet bij nodig, ik ben namelijk helemaal geen lid! Ik ben lid van de Volvo700Vereniging en die heeft een eigen forum, daar maak ik gebruik van.

Ik wens jou ook succes met jouw Facebookpagina.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam