Schudden en trillen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 20:50 #1417957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hardy schijf en bouten
De hardy schijf zit inderdaad met 2 sets van 3 bouten vast. En er staan inderdaad een soort langgerekte druppeltjes op de zijkant van de hardyschijf. Boutkop aan de dikke kant, moer aan de dunne kant. Ik heb die sets bouten er al op allerlei manieren opgehad maar dat leidde bij mij niet tot onbalans. Wel ondekte ik bij de laatste bakwissel dat als je de hardyschijf aan de as laat zitten en de bouten er verkeerd om opzitten dat je de as dan niet ver genoeg naat achteren kan schuiven om deze langs de bak flens te krijgen.

Wijs geworden heb ik bij mijn andere volvo, de haynes foto's en de volvo manual foto's gekeken en nu zit alles weer zoals het hoort.

De moeren lijken op elkaar maar gaan ook in 2 sets van 3.

Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 19:11 #1418065 door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Probleem schudden en trillen opgelost
Hallo Volvo vrienden,

Het probleem van schudden en trillen is opgelost. Het had niets van doen met vervanging van motorrubbers of uitlijning van de aandrijflijn. Het probleem werd veroorzaakt door een kapot karkas van de linkerachterband, hierdoor ontstond een oneffenheid op de band waardoor alles schudde en trilde. Blijkt maar weer dat je soms verbanden legt die niet bestaan, ik kan me in elk geval niet voorstellen dat de kapotte band is veroorzaakt door nieuw motorrubbers.
In elk geval dank voor jullie meedenken.

Groet, Derk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 19:24 #1418069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jij bedankt
Voor de terugkoppeling. Altijd fijn als je een concrete oorzaak gevonden hebt.

Moderators: Jerry Stam