een vraag over de automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2015 21:54 #1415479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je wil dat hij op de
Als je wil dat hij op de snelweg eerder in de lockup gaat en niet bij iedere zucht gasgeven uit lockup komt, dan is dit best een goede tip dus... Jammer dat hij toch uit die lockup gaat als je je gas dan weer loslaat...
De knipoog zit hem in het gegeven dat ik de bak-electronica beroerd vind omgaan met de lockup. Die kan nl met het koppel van deze motor best eerder en langer erin blijven en later eraf (zeker in E!). In de winterstand gaat hij iig er eerder in en blijft dat langer volhouden als je wat meer gasgeeft (ipv eruitschieten en toeren gaan maken).
Er is wel eens iemand op dit forum geweest die geprobeerd heeft het lockupgedrag te programmeren maar ik geloof niet dat het een succes was. Nieuwere automaten (zelfs die van een Astra 1.8 uit >2001 merkte ik laatst toen ik erin reed) gaan hier al veel beter mee om. Dit is geen oproep om in W te gaan rijden, zeker niet onder de 100.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2015 22:03 #1415483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga het uitproberen.
Ik ga het uitproberen.
En op zoek naar draadje / info over (her)programmeren van de bak.
Want dat was wat mij ook op viel. Een motor met relatief veel vermogen zou toch makkelijk(er) bij 80 / 90 nog laag in toeren kunnen draaien.
Bedankt voor tip!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2015 10:30 #1415495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uiteraard geen volle
uiteraard geen volle belasting doen als hij UIT de lockup is hè!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2015 13:28 #1415497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lockup
Vreemd is het wel dat hij dat pas doet als je 80 of 90 rijd. Bij mij schakeld hij al bij de 60 km/h naar lockup (is wel afhankelijk van temperatuur lees: warme bak) . Hij rijd dan net iets onder de 1500 rpm heerlijk rustig :-) soms schiet hij eruit, maar dat gaat vlekkeloos en zie je alleen in toeren gebeuren. Met CC aan blijft hij constant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2015 20:59 #1415510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vanmorgen, want ook
Ik heb vanmorgen, want ook bij ons lag eindelijk eens een pak sneeuw van wel 2 cm, eens een stuk in de W stand gereden.
Schakelt vrij snel op en houdt dan die ca. 1500 toeren wel aan. Maar ook daarna, bij pakweg 60 en voetje iets oplichten.. = meteen weer terug schakelen en richting 2000 toeren. Bij wat hogere snelheid, 80, 90 houdt de bak het wel vast. Blijft dan net boven 2000 toeren draaien.
Je ziet het vooral op het dashboard en voelt het allemaal minder. Maar net als al eerder geschreven, ook ik heb andere ervaringen met automaten. Al moet ik wel zeggen dat dat allemaal met dieselmotoren was.. Peugeot 406 HDI en een Omega 2.5 TD.

Misschien ben ik wel een zeurpiet. En moet ik het nemen zoals het is. Maar het past niet zo bij het verder geweldige comfort van de auto.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2015 17:07 #1415560 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Kan de olie nog wat uitmaken?
Kan de olie nog wat uitmaken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2015 17:47 #1415571 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heb ik me, een heel klein
Dat heb ik me, een heel klein poosje, ook afgevraagd.
Dit is een bak waar nieuwe olie in is gegaan.
Bak heeft ook poos stil gelegen in een (droge) hoek.
Wellicht dat een spoeling nog wat zal helpen.
Apart is ook dat bij het laatste verzet het toerental oploopt en dan pas schakelt.
( klinkt alsof je niet met een koppeling om kan gaan.. :) )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2015 08:56 #1415628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles geprobeerd
ik heb ook van alles geprobeerd, olie, spoelen, check door professionals en heb zelfs nog aan (her)programmeren zitten denken. Het is nu eenmaal niet de slimste automaat en de schakelgedrag/lockupbeleid had inderdaad wel wat comfortabeler gemogen. Ik heb me er ook maar bij neergelegd. Het is er iig wel eentje die het lang blijft doen als ik de verhalen mag geloven.

Gas (helemaal) loslaten of remmen is niet terugschakelen maar dan schiet hij uit de lockup en rijdt hij bij gasgeven weer even in de omvormer (vandaar 2000 toeren of meer).

Moderators: Jerry Stam