Koelvloeistof verdwijnt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2015 16:32 #1414497
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maakt de waterpomp geen
Maakt de waterpomp geen lawaai? En zit er niet teveel ruimte in de pompaslagers?
Even de poulie beetpakken en op en neer bewegen. Misschien kan je met een spiegeltje onder het lagerhuis kijken of er bij het gaatje koelvloeistof uit lekt, zoja ,pomp vervangen...
Even de poulie beetpakken en op en neer bewegen. Misschien kan je met een spiegeltje onder het lagerhuis kijken of er bij het gaatje koelvloeistof uit lekt, zoja ,pomp vervangen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 17:31 #1414635
door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Hoi allemaal,
Ik had gister de auto weggebracht naar de garage in Bunnik die ook veel 940's doen (is toevallig 5 km bij mij vandaan).
Helaas werd ik vandaag gebeld met de mededeling dat mijn mooie 940 een lekke koppakking heeft

Reparatiekosten rond de €1000,- euro.
De pakking is alleen naar buiten lek, volgens de meneer daar lekt hij waarschijnlijk onder hoge druk, vandaar dat hij niet altijd lekt.
Ik heb hem maar weer naar huis genomen, ik kon immers doorrijden volgens de monteur, als ik maar de temperatuur niet op liet lopen en hem telkens bij vul.
Nu ben ik zelf een beetje ten einde raad.... De auto mankeert verder voor zover ik weet niets... maar €1000,- vind ik wel heeel erg veel..... Nu wil ik jullie graag vragen of er iemand in de buurt van Utrecht dit eventueel kan verhelpen voor minder. Ik ben immers een arme student die al zijn geld al aan zijn auto besteed...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!
groet,
Olivier-Bas Meijer
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic jeetje daar baal ik van!
Hoi allemaal,
Ik had gister de auto weggebracht naar de garage in Bunnik die ook veel 940's doen (is toevallig 5 km bij mij vandaan).
Helaas werd ik vandaag gebeld met de mededeling dat mijn mooie 940 een lekke koppakking heeft
Reparatiekosten rond de €1000,- euro.
De pakking is alleen naar buiten lek, volgens de meneer daar lekt hij waarschijnlijk onder hoge druk, vandaar dat hij niet altijd lekt.
Ik heb hem maar weer naar huis genomen, ik kon immers doorrijden volgens de monteur, als ik maar de temperatuur niet op liet lopen en hem telkens bij vul.
Nu ben ik zelf een beetje ten einde raad.... De auto mankeert verder voor zover ik weet niets... maar €1000,- vind ik wel heeel erg veel..... Nu wil ik jullie graag vragen of er iemand in de buurt van Utrecht dit eventueel kan verhelpen voor minder. Ik ben immers een arme student die al zijn geld al aan zijn auto besteed...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!
groet,
Olivier-Bas Meijer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 19:10 #1414641
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquel
Miquel doet het niet meer denk ik, of komt hier in ieder geval niet meer. Ik zou Timen Smit (wp001) even vragen.
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 20:47 #1414648
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Pfieuw dat is een hoop geld
Pfieuw dat is een hoop geld voor alleen een pakking. Als de temp niet te hoog is geweest zal de kop of onderblok niet krom zijn en hoeft er niets gevlakt te worden. Een koppakkingset kost zo'n €50, het zijn dus vooral manuren en dan betaal je bij een dealer de hoofdprijs. Timen zal het vast veel goedkoper kunnen als ie het doet.
1800S '67
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 20:48 #1414649
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Als je de auto besluit te
Als je de auto besluit te verkopen heb ik eventueel wel interesse touwens
.
1800S '67
- F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 22:11 #1414654
door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic niet bang zijn
Mijn auto heeft een maand op m'n oprit gestaan omdat ik twijfelde of dat ik die kapotte koppakking nog wel wilde repareren. Laten repareren was niet aan de orde. Dat was de auto niet waard. Ik heb de klus uiteindelijk toch zelf gedaan en dat is me reuze meegevallen. En dat was er één met turbo. Dat is een stuk lastiger dan zonder, volgens mij. Voor kop vlakken/revisie ben ik naar een bedrijf in Den Bosch gegaan die dat heel netjes heeft gedaan.
Ik zou er gewoon voor gaan, trots zijn op het resultaat, en een aardige smak geld in de pocket houden. Als je niet durft, dan bij Timen een afspraak maken.
Ik zou er gewoon voor gaan, trots zijn op het resultaat, en een aardige smak geld in de pocket houden. Als je niet durft, dan bij Timen een afspraak maken.
- F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 22:16 #1414655
door F.P.A.M. Schmiermann (GAST)
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann (GAST) in topic is wel met turbo
Sorry, zie nu die van jou wel met turbo is. Advies hierboven blijft geldig. Ook bij Timen kan het een geweldig leerzame dag worden!
- Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2015 19:00 #1415128
door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST)
Beantwoord door Olivier Olivier-Bas Meijer (GAST) in topic Happy!!!
Heeehoi!
Met de hulp van Timen de koppakking vervangen en ook gelijk distributie
(was ze ook wel aan toe!)
Ze doet het perfect! Ook nog allerlei andere pakkingen vervangen, omdat toch alles los lag...
Was een enorm gezellige, succesvolle en leerzame dag gisteren!!!
Het beestje is helemaal uit elkaar geweest haha 
Eeuwige dank aan Timen
Groetjess ^^
Met de hulp van Timen de koppakking vervangen en ook gelijk distributie
Ze doet het perfect! Ook nog allerlei andere pakkingen vervangen, omdat toch alles los lag...
Was een enorm gezellige, succesvolle en leerzame dag gisteren!!!
Eeuwige dank aan Timen

Groetjess ^^
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2015 21:00 #1415134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top weer
Ook bij Timen de lekkage bij het achterlicht verholpen, binnenkort de onderkant aanpakken,d.w.z de rubbers vervangen voor P.U bussen.top bij Timen.
Moderators: Jerry Stam