Bougies B230FK Benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2014 13:36 #1414084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iridium
Een setje Denso Iridium Power High Performance bougies aangeschaft.
Ben benieuwd......
Er zijn niet zo veel testen te vinden over iridium bougies, maar wat er over geschreven wordt is positief.
Van de week er maar eens ff in schroeven.
Ben benieuwd......
Er zijn niet zo veel testen te vinden over iridium bougies, maar wat er over geschreven wordt is positief.
Van de week er maar eens ff in schroeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2014 15:06 #1414091
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik ben ook benieuwd of je
Ik ben ook benieuwd of je verschil merkt met simpele nieuwe NGK's... Ik verwacht overigens dat je dat niet merkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2014 15:18 #1414092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zijn helaas.....
Zijn helaas weinig testen over te vinden op het www.
Toch...... als je Googled op iridium bougie zijn er een hoop meningen, maar meestal toch positief.
Een daarvan is deze: m.automedia.com/Iridium_Spark_Plugs/pht20010101ds/1
We zien het wel......
Toch...... als je Googled op iridium bougie zijn er een hoop meningen, maar meestal toch positief.
Een daarvan is deze: m.automedia.com/Iridium_Spark_Plugs/pht20010101ds/1
We zien het wel......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2014 17:01 #1414217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze zitten er in......
Ze zitten er in.
Motor loopt naar mijn idee wel iets rustiger. Met de oude bougies schommelde de naald van de toerenteller altijd wel iets met stationairloop en had ik het idee dat er soms een slag oversloeg. Naald is nu mooi stil op ongeveer 850 rpm. Voor de rest met rijden niet echt verschil opgemerkt. Koude start was naar mijn idee wel beter. Even komende weken aankijken maar..........
Wat ik overigens wel raar vind, is de bougiedoppen. Naar mijn idee zou die verder op de bougie gedrukt moeten worden. Als ik er in kijk zie je heel diep het contactje wat volgens mij over het puntje van de bougie gedrukt moet worden. Alleen heb ik niet het idee dat ze zo ver er op gaan. Zijn bougiekabels van Bougiecord (via Timen) dus moet goed zijn lijkt mij. Oude en nieuwe bougies zijn zelfde maat. Als ik ze verder aandruk veren ze weer terug. Hoort dit zo?
Motor loopt naar mijn idee wel iets rustiger. Met de oude bougies schommelde de naald van de toerenteller altijd wel iets met stationairloop en had ik het idee dat er soms een slag oversloeg. Naald is nu mooi stil op ongeveer 850 rpm. Voor de rest met rijden niet echt verschil opgemerkt. Koude start was naar mijn idee wel beter. Even komende weken aankijken maar..........
Wat ik overigens wel raar vind, is de bougiedoppen. Naar mijn idee zou die verder op de bougie gedrukt moeten worden. Als ik er in kijk zie je heel diep het contactje wat volgens mij over het puntje van de bougie gedrukt moet worden. Alleen heb ik niet het idee dat ze zo ver er op gaan. Zijn bougiekabels van Bougiecord (via Timen) dus moet goed zijn lijkt mij. Oude en nieuwe bougies zijn zelfde maat. Als ik ze verder aandruk veren ze weer terug. Hoort dit zo?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2014 17:33 #1414218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het vreemd als je
Ik vind het vreemd als je iets merkt van andere bougies.
Onze auto's hebben gewoon een ouderwetse motor en type bougie is niet interessant, hij loopt er toch wel op.
Meetal wil gevoeligheid voor zoiets zeggen dat er iets anders niet in orde is en zit je symptonen te bestrijden in plaats van de oorzaak aan te pakken.
Inderdaad wat al genoemd is de kabels bijvoorbeeld. Misschien zat de vorige keer de dop er toch niet ver genoeg op.
Ik heb vorig jaar eens een vervelende tik in de motor gehad en vreesde al het ergste. Bleek ook een dop te zijn die was losgeschoten en de tik was de vonk die je over hoorde springen. Hij lipe er trouwens verder prima mee...
Onze auto's hebben gewoon een ouderwetse motor en type bougie is niet interessant, hij loopt er toch wel op.
Meetal wil gevoeligheid voor zoiets zeggen dat er iets anders niet in orde is en zit je symptonen te bestrijden in plaats van de oorzaak aan te pakken.
Inderdaad wat al genoemd is de kabels bijvoorbeeld. Misschien zat de vorige keer de dop er toch niet ver genoeg op.
Ik heb vorig jaar eens een vervelende tik in de motor gehad en vreesde al het ergste. Bleek ook een dop te zijn die was losgeschoten en de tik was de vonk die je over hoorde springen. Hij lipe er trouwens verder prima mee...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2015 12:17 #1414561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klik
Als ze goed zitten voel je bij het erop drukken en eraf halen een 'klikje'.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2015 13:35 #1414564
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Bougies maakt zeker wel wat
Bougies maakt zeker wel wat uit. Vooral op lpg maar op benzine ook. Die betere stationairloop is zeker niet vreemd.
Wbt bougiedoppen, daar kan ik Ff niets op zeggen. Als E maar vast klikken en motor goed/beter loopt. Rest vind ik eigenlijk onbelangrijk... Ze moeten niet van de bougie af kunnen trillen.
Die ervaring met denso heb ik bij iedere auto tot nu toe gehad. Zelfs de standaard denso geeft ieta beter resultaat dan overige merken
Wbt bougiedoppen, daar kan ik Ff niets op zeggen. Als E maar vast klikken en motor goed/beter loopt. Rest vind ik eigenlijk onbelangrijk... Ze moeten niet van de bougie af kunnen trillen.
Die ervaring met denso heb ik bij iedere auto tot nu toe gehad. Zelfs de standaard denso geeft ieta beter resultaat dan overige merken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2015 16:47 #1414579
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een vriend van me had een
Een vriend van me had een Alfa Twin Spark: zo eentje waar alleen maar iridium bougies voor bestaan.
Hij had een duidelijke mening erover: tien keer zo duur als gewone bougies, en twee tot drie keer de levensduur. Verder geen enkel verschil, dus je bent alleen maar duurder uit. Met als gevolg dat in al die oudere Alfa's versleten bougies zitten en je per definitie eerst bougies moet vervangen a raison van zo'n 100 euro...
Hij had een duidelijke mening erover: tien keer zo duur als gewone bougies, en twee tot drie keer de levensduur. Verder geen enkel verschil, dus je bent alleen maar duurder uit. Met als gevolg dat in al die oudere Alfa's versleten bougies zitten en je per definitie eerst bougies moet vervangen a raison van zo'n 100 euro...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2015 16:49 #1414581
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bougies zijn slijtagedelen:
Bougies zijn slijtagedelen: natuurlijk merk je er iets van als je oude, versleten exemplaren vervangt door mooie nieuwe met de correcte electrode-afstand. Maar of je verschil merkt tussen heel dure nieuwe, of simpele nieuwe, dat betwijfel ik ten zeerste...
Moderators: Jerry Stam