Bougies B230FK Benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 15:50 #1102525 door V700 register
Bougies B230FK Benzine is gemaakt door V700 register
12000 Km geleden zijn mijn bougies vervangen voor orginele Volvo bougies (volgens mij van het type 270746-1).
Nu vind ik dat sinds die tijd de stationair-loop minder is geworden. Het is net of ie soms even overslaat (warme motor). Je ziet het ook aan de toerenteller (klein dipje).
Nu heb ik veel oude forum-discussies gevonden en gelezen over de juiste bougie voor een LPT (met MBC op 0.6) op benzine.
Veel meningen over veel verschillende bougies, maar de meeste adviseren toch de NGK BPR6ES. Deze zijn in veel web-shops te bestellen voor ongeveer 3,5 euro p/st.
Bougiekabels zijn van 2005 en 88.000 Km geleden vervangen. Misschien ook maar gelijk vervangen? Wat is hier de beste set?
Verdeelkap en rotor zijn al vervangen en goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2014 21:30 #1412628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougiekabels
Bougiekabels zullen hun beste tijd wel gehad hebben. Probeer in het donker eens te spuiten met een plantenspuit. Als je blauwe gloed ziet heeft de mantel zn beste tijd gehad. Kan natuurlijk dat de kabels genekt zijn bij het vervangen van de bougies. Dat zou ik denk ik eerst bekijken, voor je andere bougies monteert.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 18:06 #1412681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougiekabels
Je moet eens 'Bosch Super Bougies' proberen. De motor loopt zonder problemen en houdt niet in. Ook niet van het omschakelen van gas op benzine.

martin  940 LPT G3 1998

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 20:16 #1412686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabels.....
Bougiekabelset besteld bij Timen. Is inderdaad misschien wel goed plan om deze eerst te vervangen en kijken hoe het dan is. Tip van Timen is om daarna ook eerst de electrodeafstand te checken en eventueel bij te stellen op 0,7. Kan daarna dan eventueel met andere bougies gaan expirimenteren mocht dat nog nodig zijn.
Hoeveel km gaan de orginele Volvo bougies eigenlijk mee?

De Bosch Super bougies met 4 electroden zie ik niet zo het nut van in, het blijft toch 1 vonk. En die vonk kiest de weg van de minste weerstand naar 1 van de electroden. Totdat die electrode na een tijdje meer weerstand geeft en dan gaat ie over op een andere. Is voornamelijk leuk voor de levensduur van de bougie, maar volgens mij niet beter voor de verbranding.
Dus indien nodig misschien Bosch Platinum Plus of de NGK's proberen.

Thanks!

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 20:42 #1412689 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Al eens gedacht aan denso?
Al eens gedacht aan denso?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2014 21:35 #1412692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.....

wessdan schreef : Al eens gedacht aan denso?

Ja, heb ik naar gekeken (Denso IW20 Iridium Power).
Maar ik vraag mij af of deze bougie nut heeft in een LPT met MBC op 0,6
Is dit niet meer iets voor het echte werk met meer PK's en chippen enzo?
Is wel een duur bougie-tje om ff te proberen.....

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2014 12:21 #1412723 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Kijk eens op Ali expres naar
Kijk eens op Ali expres naar die denso's, dan gaat er een wereld voor je open.
Laatst voor een audi (IK20 geloof ik) die iridiumium besteld. Nog geen 2 tientjes voor alle 4 en heeft 10 dagen geduurd eer ze in huis Had. Auto loopt nu op gas beter dan nieuw op benzine.
Binnekort komen ze ook in mijn 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2014 16:11 #1412738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IW20 niet zo goedkoop

wessdan schreef : Kijk eens op Ali expres naar die denso's, dan gaat er een wereld voor je open.
Laatst voor een audi (IK20 geloof ik) die iridiumium besteld. Nog geen 2 tientjes voor alle 4 en heeft 10 dagen geduurd eer ze in huis Had. Auto loopt nu op gas beter dan nieuw op benzine.

Volgens mij moet er dan IW20 in en die zijn voor 4 stuks $42,- (is zo'n €33,-). Is wel goedkoper dan de meeste NL web-shops (daar zijn ze ongeveer €13,- p/st).
Het klinkt wel verleidelijk.........misschien ga ik ze wel proberen.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2014 16:52 #1412740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bougie

wessdan schreef : Kijk eens op Ali expres naar die denso's, dan gaat er een wereld voor je open.

Aliexpress zijn voornamelijk Chinese webshops. De laatste plek waar ik merkbougie's wil bestellen zijn Chinese webshops..

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2014 22:49 #1412768 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Dacht ik eerst ook wat
Dacht ik eerst ook wat betreft Ali expres, kon het me ook niet voorstellen, echter de bougies zijn 100% zelfde als hier. Die Ik20 waren voor de audi, moet voor volvo iw20 zijn. Die 33 euro is nog te duur, stonden laatst nog voor 26 euro incl verzenden.
trouwens, onze originele volvo bougies worden im Mexico gemaakt. De bosch plant in Mexico heeft nu niet bepaald de beste naam maar ik vond de originele bougies altijd prima. Alleen vanaf nu weer denso. Gebruikte Is ook in honda en Nissan. Super bougies (beter dan Ngk en bosch maar das mijn mening, zullen anderen best anders over kunnen denken).

Moderators: Jerry Stam