Bougies B230FK Benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu vind ik dat sinds die tijd de stationair-loop minder is geworden. Het is net of ie soms even overslaat (warme motor). Je ziet het ook aan de toerenteller (klein dipje).
Nu heb ik veel oude forum-discussies gevonden en gelezen over de juiste bougie voor een LPT (met MBC op 0.6) op benzine.
Veel meningen over veel verschillende bougies, maar de meeste adviseren toch de NGK BPR6ES. Deze zijn in veel web-shops te bestellen voor ongeveer 3,5 euro p/st.
Bougiekabels zijn van 2005 en 88.000 Km geleden vervangen. Misschien ook maar gelijk vervangen? Wat is hier de beste set?
Verdeelkap en rotor zijn al vervangen en goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
martin 940 LPT G3 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel km gaan de orginele Volvo bougies eigenlijk mee?
De Bosch Super bougies met 4 electroden zie ik niet zo het nut van in, het blijft toch 1 vonk. En die vonk kiest de weg van de minste weerstand naar 1 van de electroden. Totdat die electrode na een tijdje meer weerstand geeft en dan gaat ie over op een andere. Is voornamelijk leuk voor de levensduur van de bougie, maar volgens mij niet beter voor de verbranding.
Dus indien nodig misschien Bosch Platinum Plus of de NGK's proberen.
Thanks!
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
wessdan schreef : Al eens gedacht aan denso?
Ja, heb ik naar gekeken (Denso IW20 Iridium Power).
Maar ik vraag mij af of deze bougie nut heeft in een LPT met MBC op 0,6
Is dit niet meer iets voor het echte werk met meer PK's en chippen enzo?
Is wel een duur bougie-tje om ff te proberen.....
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Laatst voor een audi (IK20 geloof ik) die iridiumium besteld. Nog geen 2 tientjes voor alle 4 en heeft 10 dagen geduurd eer ze in huis Had. Auto loopt nu op gas beter dan nieuw op benzine.
Binnekort komen ze ook in mijn 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
wessdan schreef : Kijk eens op Ali expres naar die denso's, dan gaat er een wereld voor je open.
Laatst voor een audi (IK20 geloof ik) die iridiumium besteld. Nog geen 2 tientjes voor alle 4 en heeft 10 dagen geduurd eer ze in huis Had. Auto loopt nu op gas beter dan nieuw op benzine.
Volgens mij moet er dan IW20 in en die zijn voor 4 stuks $42,- (is zo'n €33,-). Is wel goedkoper dan de meeste NL web-shops (daar zijn ze ongeveer €13,- p/st).
Het klinkt wel verleidelijk.........misschien ga ik ze wel proberen.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aliexpress zijn voornamelijk Chinese webshops. De laatste plek waar ik merkbougie's wil bestellen zijn Chinese webshops..wessdan schreef : Kijk eens op Ali expres naar die denso's, dan gaat er een wereld voor je open.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
trouwens, onze originele volvo bougies worden im Mexico gemaakt. De bosch plant in Mexico heeft nu niet bepaald de beste naam maar ik vond de originele bougies altijd prima. Alleen vanaf nu weer denso. Gebruikte Is ook in honda en Nissan. Super bougies (beter dan Ngk en bosch maar das mijn mening, zullen anderen best anders over kunnen denken).