Kuren na loshalen accu

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 01:27 #1412180 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vanalles
Hallo Gerwin
Goeie vraag.  Ik denk gewoon "alles" doen wat je normaal ook doet.  Een stukje autoweg, een stukje "stad", een stukje 80 km/h weg, even wat verder doortrekken, etc.  Maar eigenlijk kan je dat iemand beter vertellen die daar meer verstand van heeft dan ik.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 09:55 #1412183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerlijk gezegd
Eerlijk gezegd merk ik er nauwelijks iets van als de computer stroomloos is geweest en zich dus opnieuw moet inleren. De verschillen zijn bij mij hooguit marginaal te noemen. Het kan natuurlijk zijn dat mijn rijgedrag en motortoestand bijna overeen komen met de basisinstelling en er dus weinig valt in te leren, of iedereen heeft last van een placebo-effect. Massahysterie dus. (ben nu al benieuwd naar de reacties....).
In dit geval kan ik mij nauwelijks voorstellen dat de motor zo ver is afgedwaald van hoe die nieuw uit de fabriek kwam dat de basisinstelling van een ECU dit soort problemen zou geven. Hoe reed de auto vóór het losnemen van de accu? Zitten de polen weer goed vast, inclusief eventueel extra kabeltjes van bijvoorbeeld een gasinstallatie of zo?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 10:11 #1412184 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic spanning
Inleren merk je weinig van. De motor gebruikt de eerste km's iets meer brandstof, misschien kun je dat ruiken.
Een motor loopt beroerd wanneer er onvoldoende spanning is op het motor management en de ontsteking. Dat lijkt hier het meest van toepassing. Controleer de accupolen, de accu klemmen en de aarde verbinding. Meet de spanning op meerdere plaatsen. Moet overal ruim 12 v zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 10:46 #1412187 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je zou eens aan de kabels kunnen voelen, net voorbij de klemmen, na een stukje rijden. Als die warmer zijn dan de rest van de kabel dan kan het zijn dat ze gebroken zijn en ze warm zijn geworden door een plaatselijk hogere weerstand. Je hebt de kabels losgehad en bewogen dus het kan zijn dat je de breuk nu beter merkt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 10:47 #1412188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EBC
Gerwin schrijft dat hij EBC gemonteerd heeft. Kan het wezen dat de electronica daarom langer nodig heeft om in te leren dan bij een originele motor? De optimale instellingen zullen nu meer afwijken van de basisinstelling waar de computer mee start vanuit een reset.
Bij mijn 230F heb ik nooit iets gemerkt na het loshalen van de accu.

Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 12:49 #1412193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alvast bedankt voor alle
Alvast bedankt voor alle tips,

Ik ga vanavond ff de kabels en spanning controleren

Ik denk dat hij idd meer afwijkt van basisopstelling omdat die ebc erop zit

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2014 18:11 #1412196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Volvisti, Heb
Hallo Volvisti,

Heb zojuist even de accupolen gecontroleerd, na een ritje van 5KM geen warmteverschillen de in kabels,Ook even met een multimeter gemeten, overal 12,4V spanning.

Hij rijdt nu ook al een stuk beter, omdat je er nu echt op let lijkt het alsof je niet verder door kan trekken dan 5,500 toeren, maar heb daar voor de tijd nooit erg op gelet, kan maar zo zijn dat hij dat voor de tijd ook al deed. Dus misschien een chip erop zetten dat er meer benzine gestuurd kan worden:D

ben van het weekend erg druk dus ik ga na het weekend kijken naar de foutcodes,

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Gerwin en Jasper

Moderators: Jerry Stam