lijst van lekkagemogelijkheden onder bijrijderstoel
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 18:09 #1102421
door P.J. Bus
lijst van lekkagemogelijkheden onder bijrijderstoel is gemaakt door P.J. Bus
Omdat de blauwe mat onder de voeten van de bijrijder nat was heb ik vandaag alles los gemaakt. Bleek de zwarte en bruine mat daar weer onder, kletsnat en het begon al te roesten. Er stond zelfs een laagje water. Ik vermoed geen lekkage via de ventilatierooster, want die zit er goed in. Ik heb wel de parafaan gedemonteerd en toen bleek alles vol te zitten met prut nabij de rubbers waar de parafaan links en rechts in hangt. Ook de afvoer onder rubbers links en rechts....helemaal vol met prut en daar stond wat water op. Alles schoongemaakt en terug gemonteerd. Maar was dit nu wel de oorzaak? Ik kan mij voorstellen dat bij veel water het water vanaf de voorruit, onder de voorruit doorslaat naar binnen. Want als het rubber van de voorruit openingen bevat na zoveel jaren dan kan het water zo in het interieur lopen......en dat kan weer door teveel prut.
Wat ik wil doen is een vinklijstje om 1 voor 1 langs te lopen waar de lekkage is zijn ontstaan:
- parafaan zit niet goed
- deksel RV onder parafaan zit niet goed
- afvoeren onder parafaan dicht
- rubber deur
- ventilatierooster rechts onderin
- schutboardrubbers (welke allemaal?)
- kachtel lek of slang lek
- afvoer kachel/aircowater dicht (is voorbereid voor airco); waar zit die?
- afvoerslangen van dakluik
- en welke ik vergeet?
Zouden jullie deze lijst willen aanvullen? Volgende week ga ik er dan mee aan de slag
.
Wat ik wil doen is een vinklijstje om 1 voor 1 langs te lopen waar de lekkage is zijn ontstaan:
- parafaan zit niet goed
- deksel RV onder parafaan zit niet goed
- afvoeren onder parafaan dicht
- rubber deur
- ventilatierooster rechts onderin
- schutboardrubbers (welke allemaal?)
- kachtel lek of slang lek
- afvoer kachel/aircowater dicht (is voorbereid voor airco); waar zit die?
- afvoerslangen van dakluik
- en welke ik vergeet?
Zouden jullie deze lijst willen aanvullen? Volgende week ga ik er dan mee aan de slag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 18:48 #1412115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afvoer
Afvoer van open dak lijkt me ook waarschijnlijk, maar die had je al. Kachelkraan bij handbediende verwarming/airco kan ook nog, maar die zit bij bestuurderszijde geloof ik. Schutbord heeft volgens mij 2 rubbers, aan elke kant net onder de veerpoot eentje. En misschien die voor de gas- en evt. kickdownkabel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 19:18 #1412117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruitensproei......
Onder de bekleding van de dorpel en achter het dashboardkastje loopt ook de slang naar de ruitensproeier van de achterruit (tenminste..... Als het een Estate is......).
Achter het dashboardkastje en bij de dorpel zit dan geloof ik een verbindingsstuk.......
Achter het dashboardkastje en bij de dorpel zit dan geloof ik een verbindingsstuk.......
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 19:52 #1412119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deksel onder de parafaan
lag bij mij ook op de bodem te bengelen samen met een hoop bladeren.
omdat mijn fijn rooster er niet meer in zat.
ik heb een rooster terug gelijmd.
daarna het deksel (beide kanten maar gelijk) dicht gekit tegen de voorruit met raamkit en aan de andere kant vast gepopt en nu meer als 3 jaar verder nergens meer last van.
en heb ooit ook eens gehad dat een deur rubber lekte vooral als ie stil stond en de wind er precies op .
heb toen pas gemerkt als het hard regent hoeveel water langs die stijlen gaan.
succes er mee .
groet will
omdat mijn fijn rooster er niet meer in zat.
ik heb een rooster terug gelijmd.
daarna het deksel (beide kanten maar gelijk) dicht gekit tegen de voorruit met raamkit en aan de andere kant vast gepopt en nu meer als 3 jaar verder nergens meer last van.
en heb ooit ook eens gehad dat een deur rubber lekte vooral als ie stil stond en de wind er precies op .
heb toen pas gemerkt als het hard regent hoeveel water langs die stijlen gaan.
succes er mee .
groet will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 20:12 #1412120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
Is dat het laagste punt van de auto.
M.a.w. als de auto vlak staat zal al het lekwater zich daar "ophopen"
Ik heb al veel slopers gezien die daar helemaal doorgeroest waren omdat alles daar zeiknat was.
Alles eruit halen en laten drogen misschien kun je zo op de kale bodemplaat zien waar het water vandaan komt.
Suc ( v ) met het speurwerk !
M.a.w. als de auto vlak staat zal al het lekwater zich daar "ophopen"
Ik heb al veel slopers gezien die daar helemaal doorgeroest waren omdat alles daar zeiknat was.
Alles eruit halen en laten drogen misschien kun je zo op de kale bodemplaat zien waar het water vandaan komt.
Suc ( v ) met het speurwerk !
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 20:41 #1412122
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bedankt
Ik ga er mee aan de slag. Ik ben van plan om alles eruit te halen omdat het idd laagste punt is; hopelijk kan ik het daarna volgen uit welke richting het komt. Baal er wel van maar het even niet anders. Tijd brengt raad zal ik maar denken.
Als ik de oorzaal eenmaal heb opgelost zal ik de bodem wel opnieuw moeten gaan verven. Zal het dan meteen voor de eeuwigheid proberen te doen .
Als ik de oorzaal eenmaal heb opgelost zal ik de bodem wel opnieuw moeten gaan verven. Zal het dan meteen voor de eeuwigheid proberen te doen .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 20:59 #1412123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit bij jou het gaasrooster nog onder de spijlen van de paravent? Bij beide 940's die ik heb gekocht zat dat los. Een sneeuwhapper, sorry, snowcap, monteren hoeft niet meteen, als dat rooster maar OK is. Ik was de auto met de hand en tuinslang, ik spoel ook altijd de uitwateringn van de kokerbalken door om zeker te stellen dat het water dat evt binnen komt ook weer afgevoerd kan worden. Als er veel troep tussen de spijlen in de paravent is geraakt zit dat vaak verstopt en moet je een aantal keren spoelen voor er niets meer uit komt.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 21:26 #1412126
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ja
Henk, op de parafaan zit midden een gaasrooster 'tussen' beide ruitenwissers zeg maar; bedoel je die? Die heb ik stevig gemonteerd met de juiste lijm zodat daar geen bladeren of rotzooi door heen komt.
Uit mijn hoofd zit onder de plastic kap RV ook een gaas boven de kachelmotor; die heb ik nog niet bekeken. Ik zal deze kap voor de zekerheid ook maar eens verwijderen & controleren hoe eea eronder uit ziet.
De kokerbalken heb ik nog schoongespoeld maar ik zal dat binnenkort ook eens gaan doen.
Uit mijn hoofd zit onder de plastic kap RV ook een gaas boven de kachelmotor; die heb ik nog niet bekeken. Ik zal deze kap voor de zekerheid ook maar eens verwijderen & controleren hoe eea eronder uit ziet.
De kokerbalken heb ik nog schoongespoeld maar ik zal dat binnenkort ook eens gaan doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2014 21:57 #1412131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik bedoelde
Ik bedoelde inderdaad het rooster dat tegen de onderkant van de paravent is geplakt. Bij mijn auto zit onder die zwarte kap over de kachelmotor volgens mij geen rooster.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2014 20:17 #1412164
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bedankt
Ik heb vandaag alle kletsnatte matten tot onder de berijdersstoel weggehaald en ben aan het kijken geweest wat het kan zijn. Ik vermoed dat het de deurrubbers zijn. Bij het schutboard is alles droog, ook de matten boven aan. De balken achter het ventilatierooster kurkdroog. Ik zag wel wat beginnende roest nabij de deurrubber aan de binnenkant....dus ik verdenk de deurrubbers.
Nu nog een moment vinden dat ik samen met iemand ernaar kan kijken met een tuinsproeier...
Nu nog een moment vinden dat ik samen met iemand ernaar kan kijken met een tuinsproeier...
Moderators: Jerry Stam