schokdempers en veerspanners

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-09-2014 17:34 #1410547 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Met de hand
Heb het met de hand en twee veerspanners gedaan. Ging prima.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2014 11:49 #1410559 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Die vraagbaak (of kluwer
Die vraagbaak (of kluwer handboek cd) methode gaat zeker wel. De veerpoot hoeft er niet geheel onderuit. Heb dit vorig jaar nog gedaan bij een 940 van 1996.
Ik geef wel de voorkeur aan veerpoot geheel demonteren maar dat Is ook makkelijk gezegd als je alle benodigde gereedschappen hebt om dit snel te doen. Daarbij kan je bij gehele verwijdering alle ophangingsdelen goed controleren.
Grtz Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2014 14:34 #1410796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem
Goed, de eerste schokdemper zit er onder. ging eigenlijk makkelijker dan ik had gedacht.
Maar de tweede komt nog niet goed. ik krijg de remklauw met geen mogelijkheid los. Van het onderste bevestigingspunt van de klauw aan de veerpoot is de draad rot. De bout draait dus rond, maar ik krijg em er met geen mogelijkheid uit.kan er net met een schroevendraaier tussen, maar hij komt niet los. met geen mogelijkheid.Ook met een koudbeitel lukt het me niet. de bout zit zo los dat je zou verwachten dat je em er zo uit kan trekken, maar ook dat lukt niet, ook niet met een griptang. nlijkbaaar toch nog ergens voldoende weerstand? of zit zie bout in een bus gedraaid en draaid die bus mee?
Wat nu? iemand die een tip heeft?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2014 15:40 #1410798 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Veerpoot
In de veerpoot zit gewoon schroefdraad ingetapt.
Probeer de cil.kop van de schroef weg te slijpen. Je kunt dan verder. Daarna zie je wel hoe je de veerpoot weer in orde krijgt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2014 16:30 #1410801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draad
Zit er een draad in de veerpoot dan? volgens mij kon ik de bout aan de andere kant door de veerpoot duwen, en pakt die pas op de remklauw remzadel.
Net even contact gehad met Timen. het gaat om de remzadel. die krijg ik niet los. die grote onderste imbusbout draait door.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2014 18:18 #1410804 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic correctie de schroefdraad zit in het remzadel

wp001 schreef : In het remzadel zit  schroefdraad getapt. In de veerpoot zit een doorlopend gat
Probeer de cil.kop van de schroef weg te slijpen. Je kunt dan verder. Daarna zie je wel hoe je her remzadel weer in orde krijgt.

Timen, Lidno 940 !!!      Smit  Vaassen
zie ook even www.volvo700vereniging.nl/node/32705
aanbodpagina Timen Smit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 09:33 #1410846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 't zit eronder
Gisteren even in vaassen langsgeweest bij Timen. De kop van de bout er afgeslepen en het remzadel verwisseld. Daarna thuis zonder problemen de veerpoot er onderuit en de schokdemper vervangen.
Wel een aardig verschil met de oude situatie. Vooral veel minder duiken in de bochten en bij remmen. en veel minder dat dwijlerige gevoel tijdens het rijden.
Ik ben er tevreden over.
Heb nog wel een vraag. Bij het plaatsen van de veerpoten kan het caster gesteld worden. In de handleidingen lees ik dat de poot er zo onder moet dat er sprake is van een positieve caster van 5 graden. Waarom wordt de mogelijkheid dan geboden om dat caster aan te passen? En wat zou het effect zijn als je het caster meer naar neutraal zet? (volgens mij is het minimum 3 graden).
Lennert

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 10:41 #1410849 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic L & R
Links en rechts gelijk houden, dan gaat tie het beste rechtuit.
Vlgs mijn kan je dat helemaal niet verstellen, (maar dat kan bij jou 740 wel anders zijn)
Het enige is "wat" spelen/gebruik maken van de speling op de gaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2014 11:23 #1410852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Caster verstellen kan alleen
Caster verstellen kan alleen bij de 760 tot medio 1984, daarna zijn er andere veerpootlagers gemonteerd.

Moderators: Jerry Stam