schokdempers en veerspanners
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik geef wel de voorkeur aan veerpoot geheel demonteren maar dat Is ook makkelijk gezegd als je alle benodigde gereedschappen hebt om dit snel te doen. Daarbij kan je bij gehele verwijdering alle ophangingsdelen goed controleren.
Grtz Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar de tweede komt nog niet goed. ik krijg de remklauw met geen mogelijkheid los. Van het onderste bevestigingspunt van de klauw aan de veerpoot is de draad rot. De bout draait dus rond, maar ik krijg em er met geen mogelijkheid uit.kan er net met een schroevendraaier tussen, maar hij komt niet los. met geen mogelijkheid.Ook met een koudbeitel lukt het me niet. de bout zit zo los dat je zou verwachten dat je em er zo uit kan trekken, maar ook dat lukt niet, ook niet met een griptang. nlijkbaaar toch nog ergens voldoende weerstand? of zit zie bout in een bus gedraaid en draaid die bus mee?
Wat nu? iemand die een tip heeft?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Probeer de cil.kop van de schroef weg te slijpen. Je kunt dan verder. Daarna zie je wel hoe je de veerpoot weer in orde krijgt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net even contact gehad met Timen. het gaat om de remzadel. die krijg ik niet los. die grote onderste imbusbout draait door.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen, Lidno 940 !!! Smit Vaassenwp001 schreef : In het remzadel zit schroefdraad getapt. In de veerpoot zit een doorlopend gat
Probeer de cil.kop van de schroef weg te slijpen. Je kunt dan verder. Daarna zie je wel hoe je her remzadel weer in orde krijgt.
zie ook even www.volvo700vereniging.nl/node/32705
aanbodpagina Timen Smit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel een aardig verschil met de oude situatie. Vooral veel minder duiken in de bochten en bij remmen. en veel minder dat dwijlerige gevoel tijdens het rijden.
Ik ben er tevreden over.
Heb nog wel een vraag. Bij het plaatsen van de veerpoten kan het caster gesteld worden. In de handleidingen lees ik dat de poot er zo onder moet dat er sprake is van een positieve caster van 5 graden. Waarom wordt de mogelijkheid dan geboden om dat caster aan te passen? En wat zou het effect zijn als je het caster meer naar neutraal zet? (volgens mij is het minimum 3 graden).
Lennert
- André Struis
- Nieuw lid
-
Vlgs mijn kan je dat helemaal niet verstellen, (maar dat kan bij jou 740 wel anders zijn)
Het enige is "wat" spelen/gebruik maken van de speling op de gaten.
- V700 register
- Nieuw lid
-