Airco probleempje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
De oplossing met tywraps lees je veel op amerikaanse fora. Een andere bekende truc is om clipjes van broodzakjes te gebruiken. Schijnt allemaal prima te werken.
Piet
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Nu alleen nog op zoek naar voelermaatjes......
- André Struis
- Nieuw lid
-
Om het vervolgens na een tijdje spontaan weer te gaan doen.............
Hij heeft het al meerdere keren door div. airco boeren laten onderzoeken; de koel capaciteit van de airco is gewoon niet toereikend om een dergelijk temperatuur verschil te overbruggen.
Heeft nl de temperatuur standaard op 17-18 graden staan, als het dan buiten 35 graden is, is dat te veel.
M'n werk VW Caddy krijgt het ook moeilijk bij een temp. verschil van 15 graden, is me opgevallen. Maar valt niet uit.
De airco in werk- bedienings- ruimtes kunnen beter niet lager staan dan 6 graden verschil met de buiten temperatuur, heb ik me laten vertellen.
Bij een groter temp. verschil stijgt het ziekte verzuim enorm!!!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Bij hoge buitentemperaturen krijgt de airco het binnen inderdaad niet helemaal fris meer.struis schreef : M'n Vaders 960 3Ltr; in Zuid-frankrijk of als het elders erg warm is, stopt de airco er ook spontaan mee.
Om het vervolgens na een tijdje spontaan weer te gaan doen.............
Hij heeft het al meerdere keren door div. airco boeren laten onderzoeken; de koel capaciteit van de airco is gewoon niet toereikend om een dergelijk temperatuur verschil te overbruggen.
Heeft nl de temperatuur standaard op 17-18 graden staan, als het dan buiten 35 graden is, is dat te veel.
M'n werk VW Caddy krijgt het ook moeilijk bij een temp. verschil van 15 graden, is me opgevallen. Maar valt niet uit.
Maar dat betekent nog niet dat de airco dan helemaal uit mag vallen. Uitval van de airco bij hoge buitentemperaturen betekent meestal toch dat de spleet van de magneetkoppeling te groot is.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb er honderden van gerepareerd / afgesteld enz enz.
De speet speling is inderdaad heel belangrijk, maar de omgevings temperatuur mag geen invloed hebben op de werking.
Gaan eigenlijk alleen maar kapot door overbelasting, of einde levensduur vrijloop lagers.
In beide gevallen slijt de koppeling, spleet speling word te groot, hierdoor verbrand de spoel.