Airco probleempje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 16:33 #1408525 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Robert de tobbert
Tja een magneetkoppeling met tie-ribs 'repareren' waar je wel anderhalf uur druk mee bent en vervolgens een demonstratie van het loshalen van de magneetkoppeling met twee schroevendraaiers en een hamer? Het aanbrengen van de tie-ribs kost meer tijd dan de normale reparatie en met de schroevendraaiers loop je het risico op het verbuigen van de centrale as van de koppeling. In het filmpje vliegt de afstelring als een ongeleid projectiel weg. Omdat hij er maar één kan terugvinden, gaat hij er vanuit dat er niet meer waren. Hij gebruikt een schroevendraaier als tegenhouder! Je hebt geen idee welke verwondingen je aan je handen kan krijgen als het goed mis gaat. Met het aandraaien van de centrale bout gebruik hij geen momentsleutel. Voor een noodreparatie is hier niets mis mee. Maar voor een deugdelijke, proffesionele reparatie moet je hiermee niet bij mij aankomen. Als ervaren sleutelaar vind ik het helemaal niks, maar goed daar mag ieder het zijne van denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 19:30 #1408533 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic poelietrekker
Het probleem is dat de niet veel mensen de speciale poelietrekker bij de hand hebben en dat die ook niet zo eenvoudig te koop zijn.
De oplossing met tywraps lees je veel op amerikaanse fora. Een andere bekende truc is om clipjes van broodzakjes te gebruiken. Schijnt allemaal prima te werken.
Piet

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 21:16 #1408535 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Voelermaatje
Als ik het zo allemaal lees, zal ik zelf ook eerst maar eens gaan meten, vullen kan altijd nog.

Nu alleen nog op zoek naar voelermaatjes......

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 00:16 #1408542 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Capaciteits probleem
M'n Vaders 960 3Ltr; in Zuid-frankrijk of als het elders erg warm is, stopt de airco er ook spontaan mee.
Om het vervolgens na een tijdje spontaan weer te gaan doen.............
Hij heeft het al meerdere keren door div. airco boeren laten onderzoeken; de koel capaciteit van de airco is gewoon niet toereikend om een dergelijk temperatuur verschil te overbruggen.
Heeft nl de temperatuur standaard op 17-18 graden staan, als het dan buiten 35 graden is, is dat te veel.
M'n werk VW Caddy krijgt het ook moeilijk bij een temp. verschil van 15 graden, is me opgevallen. Maar valt niet uit.

De airco in werk- bedienings- ruimtes kunnen beter niet lager staan dan 6 graden verschil met de buiten temperatuur, heb ik me laten vertellen.
Bij een groter temp. verschil stijgt het ziekte verzuim enorm!!!

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 08:39 #1408547 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic magneetkoppeling

struis schreef : M'n Vaders 960 3Ltr; in Zuid-frankrijk of als het elders erg warm is, stopt de airco er ook spontaan mee.
Om het vervolgens na een tijdje spontaan weer te gaan doen.............
Hij heeft het al meerdere keren door div. airco boeren laten onderzoeken; de koel capaciteit van de airco is gewoon niet toereikend om een dergelijk temperatuur verschil te overbruggen.
Heeft nl de temperatuur standaard op 17-18 graden staan, als het dan buiten 35 graden is, is dat te veel.
M'n werk VW Caddy krijgt het ook moeilijk bij een temp. verschil van 15 graden, is me opgevallen. Maar valt niet uit.

Bij hoge buitentemperaturen krijgt de airco het binnen inderdaad niet helemaal fris meer.
Maar dat betekent nog niet dat de airco dan helemaal uit mag vallen. Uitval van de airco bij hoge buitentemperaturen betekent meestal toch dat de spleet van de magneetkoppeling te groot is.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 19:04 #1408559 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Magneet koppelingen
Dit soort magneet koppelingen worden in de industrie veel gebruikt.
Ik heb er honderden van gerepareerd / afgesteld enz enz.
De speet speling is inderdaad heel belangrijk, maar de omgevings temperatuur mag geen invloed hebben op de werking.
Gaan eigenlijk alleen maar kapot door overbelasting, of einde levensduur vrijloop lagers.
In beide gevallen slijt de koppeling, spleet speling word te groot, hierdoor verbrand de spoel.

Moderators: Jerry Stam