Airco probleempje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 18:12 #1101769 door V700 register
Airco probleempje is gemaakt door V700 register
Vandaag tot twee maal toe werkte de airco plots niet meer. De eerste keer na een uur en een kwartier rijden (gem. snelheid 70 km p/u) en de tweede maal na een uur rijden (gem. snelheid 50 km p/u) beide malen bij een buiten temperatuur van 30 graden. Wanneer de motor enige tijd is uitgezet en daarna weer is gestart werkt de airco prima. Herkent iemand dit fenomeen en zo ja, wat is er aan te doen? Oh ja  en in april is het koude middel vervangen en is de installatie afgeperst en vacuum getrokken. Er is toen geen probleem geconstateerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 20:10 #1408424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic =normaal
moest de auto 'aan het werk' ?
(aanhager,sleurhut?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 20:39 #1408425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Moeilijk te zeggen zo Gerard.
Slaat pomp ( compressor ) wel aan.
Of slaat hij veel aan en uit.
Kan natuurlijk ook altijd een lekje weer ergens zijn ontstaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 21:47 #1408431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewend
Deze auto heb ik sinds 2010 en nooit airco problemen gehad. Ook niet in Spanje en Portugal met hoge buiten temperaturen. De auto hoeft niet hard te werken en - voor zover ik dat kan waarnemen - slaat de pomp niet vaker aan of uit. Kan zoiets komen door slijtage aan de magneetkoppeling? Of moet ik het zoeken bij de drukregelaar? Zolang de airco het ruim een uur volhoudt, heb ik er niet zo veel problemen mee; rijd ik gewoon van terrasje naar terrasje.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 21:49 #1408433 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic magneetkoppeling
Ik gok eerst de magneetkoppeling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 21:56 #1408435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Allen bedankt voor het meedenken. Ik ben nog 2 weken in Spanje, dus heb gelegenheid genoeg. In geval van het uitvallen van de airco tijdens het rijden zal ik controleren of de magneetkoppeling het doet of niet. Als de magneetkoppeling de boosdoener is, is dat dan een dure reparatie?

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 22:20 #1408438 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Hetzelfde hier
Gerard,
Ik heb ongeveer hetzelfde. In Frankrijk heeft de airco het voortreffelijk gedaan.
Op de terugweg, vlak na Lyon, kon je merken dat de airco het had opgegeven.
Deze hebben we toen maar uitgezet en na een tijdje weer aangezet, waarnaar er tot onze stomme verbazing toch weer koude lucht uitkwam. Helaas was de vreugde van korte duur, maar na een poosje "afkoelen" deed de airco het af en toe weer.
Zelf vermoed ik dat het syteem niet al teveel koudemiddel meer zal bevatten. In mijn "theoretische" beredenatie wordt de druk aan de lage druk zijde te laag, waardoor de pomp wordt afgeschakeld.
Binnenkort zal ik eens naar het systeem laten kijken.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-08-2014 23:57 #1408447 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Magneetkoppeling
Zoals Piet22 al eerder heeft gemeld: grote kans dat de magneetkoppeling het niet goed meer doet omdat de "spleet" te groot geworden is. Ik heb precies hetzelfde gehad en je merkt het vooral wanneer het heel warm is.
Is een redelijk eenvoudige klus met het juiste gereedschap.  Stelringetje ertussen uit en alles werkt weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2014 18:34 #1408480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Allen bedankt voor de tips, conclusies en diagnoses. Na terugkomst zal ik de compressor laten inspecteren en fixen. Op Youtube kwam ik dit <a href="
" target="_blank">filmpje
tegen. Hilarisch en tegelijkertijd triest. Ik ben blij dat deze amateur ver weg woont.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 13:50 #1408517 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Robert

Covik schreef : Allen bedankt voor de tips, conclusies en diagnoses. Na terugkomst zal ik de compressor laten inspecteren en fixen. Op Youtube kwam ik dit <a href="

" target="_blank">filmpje tegen. Hilarisch en tegelijkertijd triest. Ik ben blij dat deze amateur ver weg woont.

Wat is er aan de hand dan? Volgens mij klopt alles wat Robert in het filmpje zegt.
Robert heeft een heel kanaal op youtube met reparatie filmpjes en heeft ook de uitstekende site <a href=" www.atthetipwebs.com/technologyinstructi...tive_tips_repair.htm ">atthetipwebs.

Moderators: Jerry Stam