Slecht starten 9402.3lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2014 21:10 #1101742
door V700 register
Slecht starten 9402.3lpt is gemaakt door V700 register
De kop zegt het al, af en toe wil mijn blauwe beesie slecht starten.
Als ik de sleutel omdraai gaat ze even naar de 500 toeren en valt dan gelijk weg, dit gaat allemaal heel snel, echt lopen doet ze niet. Ik moet haar dan een keer of 3 a 4 starten en met een beetje gas slaat ze dan wel met wat moeite aan. En de volgende keer start ze weer als een zonnetje, vreemd hoor.
Als ik de sleutel omdraai gaat ze even naar de 500 toeren en valt dan gelijk weg, dit gaat allemaal heel snel, echt lopen doet ze niet. Ik moet haar dan een keer of 3 a 4 starten en met een beetje gas slaat ze dan wel met wat moeite aan. En de volgende keer start ze weer als een zonnetje, vreemd hoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2014 10:53 #1408278
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic veel oorzaken
Dat kan echt heel veel oorzaken hebben....
van de meest voor de hand liggende zaken als
BDP sensor niet fris meer, slechte massaverbindingen, vuil in de stappenmotor of vuil in het gasklephuis tot slechte ontsteking (versleten rotor) vuile of verkeerd afgestelde bougies, vuil luchtfilter of een verstoorde brandstof toevoer om er maar een paar te noemen. Stationair moet ze tussen 700 en 900 toeren draaien maar komt ze daar wel?
BDP sensor niet fris meer, slechte massaverbindingen, vuil in de stappenmotor of vuil in het gasklephuis tot slechte ontsteking (versleten rotor) vuile of verkeerd afgestelde bougies, vuil luchtfilter of een verstoorde brandstof toevoer om er maar een paar te noemen. Stationair moet ze tussen 700 en 900 toeren draaien maar komt ze daar wel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2014 11:32 #1408281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
Lijkt me een CIS klep die niet meedoet. Dan blijft de motor op 500rpm draaien en dat is net wel/niet afslaan. Gasklephuis en CIS klep schoonmaken en de afstelling van de gaskleppositieschakelaar nakijken. Als die schakelaar niet goed staat "weet" de motor niet dat die CIS klep bediend moet worden. Kabeltje van de BDP sensor controleren is verstandig maar persoonlijk zou ik dat meer doen om zeker te zijn omdat ik de storing daar in eerste niet in zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2014 22:06 #1408298
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, CIS klep klinkt
Hmm, CIS klep klinkt verdacht, het is inderdaad, starten en dan gelijk bij 500 toeren wel of niet aanslaan, stationair is trouwens prima. Ga wel de BDP sensor vervangen want daar heb ik nog een goede van liggen.
Er staat hier vast wel een "Cisklepreinigitem" op het forum!
Er staat hier vast wel een "Cisklepreinigitem" op het forum!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 12:57 #1408308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net deed ze het weer terwijl
Net deed ze het weer terwijl ze warm was, even naar de 500 toeren en dan gelijk stil en bij de 3e keer wel lopen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 16:14 #1408318
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oei
Oei. Lekke koppakking?
Heb je harde slangen? KVS verbruik? Smerige olie?
Sorry voor meteen dit doem scenario.
Groeten,
Gerben
Heb je harde slangen? KVS verbruik? Smerige olie?
Sorry voor meteen dit doem scenario.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 16:34 #1408320
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nop.
Nop.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 16:41 #1408321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh ja, wat is nu eigenlijk
Oh ja, wat is nu eigenlijk een CIS klep en waar zit deze??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 16:51 #1408322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
In het gasklephuis zit de gasklep (duh). Als je het gaspedaal niet intrapt krijgt de motor genoeg lucht om die 500rpm te draaien via een spleetje langs de gasklep. De rest van de lucht om de motor op 850 rpm te laten lopen komt via de CIS klep (Control Idle Speed oftewel stationair toerental). De ECU stuurt de CIS klep meer of minder ver open om het stationair toerental op ongeveer 850rpm te houden. Waarom? Zodat de motor niet afslaat als je de aico aanzet, of de achterruit- of stoelverwarming. De CIS klep zit onder het inlaatspruitstuk, er lopen twee slangen van 2-3cm diameter van/naar toe waarvan eentje naar het gasklephuis gaat. Als je die terugvolgt kom je wel bij de CIS klep. Vergeet niet de stekker aan de achterkant los te maken als je de klep loshaalt. Verder 2 boutjes in de rubber beugel en de slangklemmen en je hebt m bevrijd van het blok.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2014 16:55 #1408324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben al even aan het speuren
Ben al even aan het speuren geweest maar als ik zo de plaatjes zie is een CIS klep toch hetzelfde als de stappenmotor? Zo ja dan zal ik haar even reinigen met remmenreiniger.
Moderators: Jerry Stam