dakspoiler en schuifdak

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-07-2014 23:08 #1407300 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Klopt.

solexpaul schreef : Heb van Henk H begrepen dat FK motoren geen vrijlopers zijn. Hij had er 1 met geknapte riem en die was stuk....

Klopt. Vertelde die mij ook, ik heb toen nog gezegd dat ik dacht dat de Turbo's lagere compressie hadden en ik ook dacht dat die vrijliepen. Blijkbaar dus niet. Klepjes krom van die FK.
Voorzover bekend was de kop er ook nog nooit vanaf geweest.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2014 13:08 #1407317 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic ?
beetje offtopic maar : Ik heb altijd begrepen dat 230 motoren vrijlopers zijn en als ie  breekt dat de kleppen de zuigers niet raken. Uitzonderingen hierop zijn de B230K met de heron kop en de B234 met de 16klepper kop. Kan het zijn dat die kromme kleppen door iets anders veroorzaakt zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2014 13:11 #1407318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
Had die FK ook nog de standaard nokkenas (de T was het toch)? Lifthoogte en profiel van de nokken kan natuurlijk ook nog verschil maken.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2014 14:00 #1407319 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vrijloper?
Waar komt vandaan dat de B230 vrijlopers zouden zijn? Bij mijn weten is hooguit een enkel carburateurmodel met tamme nokkenas een vrijloper, en de rest absoluut niet. Mogelijk de B230F met M-nokkenas ook, de FB met anderhalf maal de lifthoogte is het zeker niet. Geen risico mee nemen dus, en die spanrol gewoon alsnog vervangen, en een verse riem gebruiken. Als je het werk zelf kunt doen, zijn de kosten nog geen vier tientjes.

Moderators: Jerry Stam