getver remklauw gedoe

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2014 17:56 #1406914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ JP het 240 systeem heeft 3
@ JP het 240 systeem heeft 3 kringen. De 940 2.

De 940 met Abs heeft enkele slangen voor. Maar een slang voor stuk dan rem je nog steeds in een drie hoek meen ik hoor.
@dick
Uit de hand geboord. Helaas geen kolomboormachine (nog) maar sinds 2 weken wel een bankschroef :) maar goede boren is wel erg belangrijk. Had voor de diepte wel graag een kolomboormachine gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2014 13:59 #1406962 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet helemaal
Dat is neit helemaal het verhaal. Gescheiden remsystemen zijn sinds een paar decennia een toelatingsvoorwaarde en zitten inmiddels dus op alle auto's. Elke auto jonger dan 30 jaar  kan nog blijven remmen als er een probleem in een van de hydraulische circuits optreedt.
Wat onze Volvo's speciaaal maakt, is dat daarbij een triangel-scheiding wordt gebuikt: je houdt altijd beide voorremmen en 1 achterrem over, zodat de auto goed in balans blijft bij afremmen. Meet gebruikelijk is een diagonaal-scheiding, en heel simpel uitgevoerd heb je het over een voor-achter scheiding.
Bij de Volvo's met ABS is de triangel-scheiding opgeofferd en is er een diagonaal-scheiding toegepast. Voor het scheeftrekken waakt het ABS.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 00:21 #1407020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic getver remklauwgedoe
Gefeliciteerd Arjan. Ik krijg dat niet voor elkaar. Maak dus gebruik van de 3e optie: ontluchten via de aansluiting van de remslang.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 00:24 #1407021 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet....

Christiaan schreef : Gefeliciteerd Arjan. Ik krijg dat niet voor elkaar. Maak dus gebruik van de 3e optie: ontluchten via de aansluiting van de remslang.

En dat zou ik dan weer niet voor elkaar krijgen............

Moderators: Jerry Stam