banden vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nu Good-Year efficenty's, nog weinig mee gereden, voelen soepeler aan.
4 seizoenen banden vind ik eigenlijk het hele jaar niks..............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb GoodYears, Vredesteins, Gislaved en Michelins gehad op Amazon, 140's, vele 245's en de 940's en alleen de Gislaved op de 144 zijn fijn. In 165/15 zijn Michelins ook gewoon veel tte duur!
Als winterbanden heb ik op de 940 echter Conti's op de Adhara's en die zijn wel heel goed, ook in de regen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
dank je. Ik had ooit Dunlops (knoeperhard) en vond de Premacy's al een verademing. Jij zegt dus dat de Good Years nog soepeler aanvoelen? Waarom vind je all seasons niks? Of ontketend dat een hele discussie?struis schreef : Ik had Michelin premacy's, erg stug.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michelin Premacy's liggen onder de S80, evenals Pirelli's. Beiden geven een hoop herrie. Zullen best goede banden zijn, maar liever heb ik de stillere (en ook goede) Good Years onder de wagen(s). Met Dunlops onder de V70 heb ik ook niet zo'n goede ervaring. Heb onlangs nog twee daarvan vervangen door Good Year; één was al bij aanschaf niet echt rond en gaf trillingen. De andere had al snel 2 bulten in de zijwangen, mogelijk na het aantikken van de stoeprand. Vrij harde en oncomfortabele band onder de V70 die Dunlops.
Ik ga een volgende keer gewoon voor Good Years. Vroeger al werden mijn auto's er comfortabeler en, duidelijk, stiller door.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zo'n band is eigenlijk een kompromis voor alles, is dus eigenlijk nergens echt goed in.mbroeren schreef :
Waarom vind je all seasons niks? Of ontketend dat een hele discussie?struis schreef : Ik had Michelin premacy's, erg stug.
Ik heb een setje winterbanden winterbanden op velg, goed in de winter.
Met een setje zomer banden die het in de regen goed doen (plensbuien) vind ik dat de beste combi.
Uiteindelijk net zo duur, banden die in de schuur staan slijten niet.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar ze nemen plaats in beslag en je moet twee keer per jaar banden wisselen. En dat doe je altijd of te vroeg of te laat, maar zelden op het goeie moment.struis schreef : Uiteindelijk net zo duur, banden die in de schuur staan slijten niet.
Ik heb er jaren vierseizoenenbanden van Nokian onder gehad. Prima banden, zowel in de zomer als in de winter. Nu liggen er Vredesteins onder. De wegligging was met de Nokians een stuk beter, maar of dat aan de banden ligt of aan een aantal andere redenen (opgeteld waren ze genoeg om na jaren zeer tevreden te zijn, uiteindelijk toch naar een andere garage te gaan) kan ik niet zeggen.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Wat zou het verschil zijn tussen; de goedkoopste banden die je vinden kunt, het hele jaar er mee door rijden, of de meest high-tech wielen/banden, voor elk jaargetijde een ander setje....
Ik heb er lol in, dus doe ik het.
Wielen staan in een rekje in m'n loods.
Als ik het nodig vindt om er andere wielen onder te zetten, is het binnen een half uur gebeurt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Tja, jij hebt de plek, de perslucht en waarschijnlijk ook de balanseermachine om dat te doen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-