banden vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 20:53 #1101436
door V700 register
banden vraag is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij vertellen of haarscheurtjes veel kwaad kunnen op de achterbanden
op vakantie gaan wij naar zweden (volgepakt) maar ik weet niet zo goed of het kwaad kan
aantal weken geleden is hij apk gekeurd en de keurmeester vertelden mij dat haarscheurtjes niet zo erg zijn.
klopt dit of kan ik beter ff naar een banden speciaal man rijden voor advies.
op vakantie gaan wij naar zweden (volgepakt) maar ik weet niet zo goed of het kwaad kan
aantal weken geleden is hij apk gekeurd en de keurmeester vertelden mij dat haarscheurtjes niet zo erg zijn.
klopt dit of kan ik beter ff naar een banden speciaal man rijden voor advies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Ruizendaal
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 21:11 #1406609
door Joost Ruizendaal
Beantwoord door Joost Ruizendaal in topic Uitdroging
Haarscheurtjes betekent dat de band aan het uitdrogen is. Dit verhoogt de kans op een klapband aanzienlijk.
Als je alleen korte ritten maakt kun je het erop wagen, maar zo'n lange reis met veel bagage... ik zou er nieuwe op leggen. Het zal je verbazen hoe de toestand van de band is als die eenmaal van de velg af is. Wat je nu ziet is namelijk maar een fractie van de werkelijke staat.
Met name bij caravans en zware voertuigen wordt hiermee geen risico genomen. Verouderde banden (haarscheurtjes) is oorzaak nummer 1 van klapbanden.
Als je alleen korte ritten maakt kun je het erop wagen, maar zo'n lange reis met veel bagage... ik zou er nieuwe op leggen. Het zal je verbazen hoe de toestand van de band is als die eenmaal van de velg af is. Wat je nu ziet is namelijk maar een fractie van de werkelijke staat.
Met name bij caravans en zware voertuigen wordt hiermee geen risico genomen. Verouderde banden (haarscheurtjes) is oorzaak nummer 1 van klapbanden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 21:41 #1406610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Post
Post eens een foto. Beginnende haarscheurtjes, die je amper kunt zien, is natuurlijk wat anders dan groter haarscheurtjes die al enkele jaren bezig zijn groot te worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 22:11 #1406613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Michelin
Volgens info van Michelin gaan banden tegenwoordig 10 jaar mee en zijn droogtescheurtjes niet erg...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2014 22:59 #1406614
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hoe oud?
Als de banden nog niet zo heel oud zijn, zal het wel meevallen, schat ik zo in.
Anderzijds zou ik m'n vakantie niet laten vernakken door een paar banden.
Als je toch de zijkant van de band aan het bestuderen gaat; kijk gelijk even naar het draag-vermogen van de band.
Dan weet je gelijk of ze hard moeten werken................met volle bepakking.
Anderzijds zou ik m'n vakantie niet laten vernakken door een paar banden.
Als je toch de zijkant van de band aan het bestuderen gaat; kijk gelijk even naar het draag-vermogen van de band.
Dan weet je gelijk of ze hard moeten werken................met volle bepakking.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2014 02:30 #1406621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aantasting van de koordlagen
Via de droogte scheurtjes kan er vocht bij de koordlagen van de band komen.
Het zal niet zo'n vaart lopen, maar er zit een goede kans in dat de koordlagen gaan rotten op den duur, met gevolgen van dien. Dankzij online banden winkels hoeven banden niet de hoofdprijs te kosten, scheelt misschien toch weer een rit met de billen wat minder samen geknepen........ In ieder geval een prettige vakantie, en dat u zeker en veilig op bestemmingen mag aankomen!
Het zal niet zo'n vaart lopen, maar er zit een goede kans in dat de koordlagen gaan rotten op den duur, met gevolgen van dien. Dankzij online banden winkels hoeven banden niet de hoofdprijs te kosten, scheelt misschien toch weer een rit met de billen wat minder samen geknepen........ In ieder geval een prettige vakantie, en dat u zeker en veilig op bestemmingen mag aankomen!
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2014 08:30 #1406622
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic vervangen
Geen samengeknepen billen tijdens de rit en een veilig Volvo gevoel...Ik zeg geen enkel risico en vervangen die band en afhankelijk van de profieldiepte van de andere 3 overwegen om een geheel nieuw setje te doen. Hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten en je kan er weer jaren tegen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2014 15:48 #1406638
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zijkant of loopvlak?
Haarscheurtjes in de zijkant konden weleens niet zo schadelijk zijn, maar met haarscheurtjes tussen de rubberblokken in het loopvlak reed mijn 760 (na ene paar jaar stalling) toch absoluut niet lekker meer. Trillen in het stuur alsof de rubberbussen volkomen gaar waren. Na een bandenwissel was dat compleet over.
De michelins die er toen onder zaten waren ongeveer acht jaar oud, en de auto had voornamelijk donker gestald gestaan. Zat nog zeker zes millimeter profiel op maar was toch volkomen op.
De michelins die er toen onder zaten waren ongeveer acht jaar oud, en de auto had voornamelijk donker gestald gestaan. Zat nog zeker zes millimeter profiel op maar was toch volkomen op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2014 18:16 #1406649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden
ok bedankt allemaal voor julli tips
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2014 20:52 #1406655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic band
nu zit er achter michelin energy saver
en voor zitten continental contipremiumcontact 2
geen idee of het nou niets uit maakt wbt 2 merken?
of kan ik beter michelin of continental nemen????
zelf dacht ik aan euromaster of kwikfit????
en voor zitten continental contipremiumcontact 2
geen idee of het nou niets uit maakt wbt 2 merken?
of kan ik beter michelin of continental nemen????
zelf dacht ik aan euromaster of kwikfit????
Moderators: Jerry Stam