Bougiegaten waar wat olie in zit.... Lekkage?

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2014 22:05 #1101384 door A en J De Man
Bougiegaten waar wat olie in zit.... Lekkage? is gemaakt door A en J De Man
Hallo,

Bij het vervangen van de bougies van mijn 760 gle uit 1986 (B28E) zag ik dat onder de luchtpijp die van het luchtfilter naar de motor loopt in het middelste bougiegat olie zat. En verder was het ook wel wat olieachtig daar in de buurt. Klinkt dat ernstig of valt dat mee? Pakking van kleppendeksel mogelijk lek? Hopelijk heeft iemand wat inzicht hierin of er ervaring mee.
Verder loopt de auto niet lekker, het toerental schommelt nogal, en het gas blijft vaak hangen en zakt niet naar stationait toerental. Waar zou dat aan kunnen liggen? Het is trouwens een automaat met overdrive. Hij schakelt trouwens ook niet uit zichzelf naar derde en vierde versnelling, wel als je je gas los laat. Alleen vooral bij de vierde versnelling is dat pas heel laat, zo tussen 90 en 100 km per uur. Is dit normaal?
Trouwens, hoe schoon moet het zijn onder het grote membraam van de luchtinlaat? Zie foto...is dit schoon genoeg of geeft dit problemen?
Groetjes

Jac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 10:21 #1406389 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kickdown kabel
Je moet de kickdown kabel even afstellen .
Laat iemand in de auto het gas helemaal intrappen
Stel de buitenkabel zo af dat de clips in de stand volgas 50,4 -52.6 mm uitgetrokken wordt
In "rust stand" zit er tussen de  clip (lees tonnetje die op de kabel zit) 0.25-1.0 mm speling.
Hij kan de 4e versnelling al bij ong. 65Km/h "pakken"
En die olie ,tja heb ik ook wel eens gezien bij mijn bougie wissel is het erg ? ikweet het niet .Pakking lijkt me sterk want dan zou alles onder de olie moeten zitten.
rookt de motor bij koude start/ rookt de motor bij gas loslaten  tydens het rijden?
En je moet ook even de C.I.S klep schoonmaken (ziveren potje boven de 4e cilinder die met de 3 polige stekker er op ) met remmenreiniger,wasbenzine  of zo iets.
Suc(v) 6 !

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 12:33 #1406399 door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic kickdownkabel
Hallo,

bedankt voor de duidelijke uitleg! Super! ik ga de kabel proberen af te stellen, dit zou het probleem kunnen oplossen van het niet goed schakelen neem ik aan? Nou zag ik onder het gaspedaal een metalen stelbus zitten, kan het zijn dat daar ook nog iets mee gedaan moet worden? Wat doet dat ding eigenlijk?
De CISklep, bedoel je gewoon aan de inlaat zijde slang even losmaken en wat spul in sprayen en met de hand heen en weer bewegen zodat het weer soepel beweegt? Of gaat het er om dat er geen rommel meer in zit?
Kan ik het best ook het gasklephuis schoonmaken, en zo ja is dat dat huis dat onder de inlaatbuis (zwarte geval boven op de motor die bij het luchtfilter vandaan komt)? Waar dat grote membraam zit dat je in kunt duwen?

groetjes,

Jac

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2014 15:08 #1406404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis
Gasklephuis,...Blijf daar nog even van af.
Daar kun je zelf niets aan afstellen . (behalve de C.O via het kleine schroefje dat er zit .) NIET AANKOMEN HOOR !!!
De CIS klep kun je helemaal verwijderen  links en rechts de slang er af en even kijken hoe hij er op zit !!! er staat een pijl op deze moet de goede kant op wijzen.!
Als hij er nooit van af is geweest,dan zat hij goed .;-)
Onder het gaspedaal zit een ding deze geeft het Kickdown gevoel in de voet .
volgens mij doet hij verder niets dan alleen een soort van klik doorgeven een soort luchtschokje.( soory moeilijk uit te leggen .) er zit toch verder geen bedrading aan vast of zo ?

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2014 18:03 #1406602 door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic kickdown
Nee dat ding onder het pedaal daar zitten geen kabels aan. Je kunt dat heel gemakkelijk verstellen zie ik, zit vrij los. Dat bepaald hoever je pedaal naar beneden kan zeg maar. Hoe zie ik of die juist is afgesteld?
Is het zo bij de cisklep dat wanneer het plunjertje gemakkelijk te bewegen is de cisklep schoon is? Of heeft het er mee te maken hoeveel troep er in dat ding zit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2014 20:29 #1406604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CIS Klep
Als je de CIS klep in je hand hebt en je draait je hand heen en weer dan hoor je de CIS kleptikken .Dan is het schoon en goed .
Als je het gaspedaal diep intrapt ( motor is uit) dan voel een een schokje in de voet .Dat gevoel moet het Kickdown gevoel versterken.Meer is het niet volgens mij.
Ik heb het er niet op zitten,ooit een 760 van 1986 gesloopt en daar zat het wel op ,het heeft verder geen enkele nut.
Heb je de kabel; al afgesteld?

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2014 21:26 #1406707 door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic Kabel
Van de cisklep dat ga ik proberen... Ik heb trouwens nog een cis klep zag ik, die zat er bij toen ik hem kocht een paar weken geleden, in een doos met wat ondrdelen. Alleen de laatste drie cijfers op de cisklep komen niet overeen met de klep die er bij mij op zit, zou dat erg zijn?

De kabel van de kickdown heb ik geprobeerd af te stellen maar dat zou boven de 50 mm moeten zijn maar is maar 32mm. Das veel te kort. Ik krijg hem met het stekschroefsetje niet veel verder. Moet im hem dan aan de bak kunnen afstellen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2014 21:52 #1406710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het nummer is het typenummer, laatste 3 cijfers zijn meestal voor de verschillende varianten van een onderdeel. Juist de laatste 3 zijn dus wel belangrijk voor wel/niet geschikt zijn. Als die afwijken dan niet niet wisselen. In het gunstigste geval werkt het gewoon niet, of past de stekker niet eens, in het slechtste geval gaat er iets stuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2014 19:37 #1406743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabel
Welke kleur heeft het stikkertje die op de kabel zit?
Groeten Henk
( ik zal zo kijken naar het juiste nummer van de cis klep .)
0280 140 501

• A en J De Man
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2014 22:16 #1406755 door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic stickerkleur
welk stickertje op welk kabeltje bedoel je eigenlijk?
over de cisklep, het nummer op de cisklep die er op zit is 0280 140 520. Die ik los erbij heb is wel 501. Dat is vreemd....

Moderators: Jerry Stam