en weg was de druk op het koppelingspedaal.....weer en route
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2014 23:03 #1406280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een paar zomers geleden (erg
Een paar zomers geleden (erg heet) ook gehad; met de punt van de schoen het pedaal weer opgelicht en hij deed het weer (even) Na het vervangen vd (rem) olie en de slave cilinder nog steeds af toe problemen. Als laatste (via Timen) een master cilinder gekocht, en nooit meer het probleem gehad. Zorg wel dat de leiding tussen master en slave niet tegen je (hete) bak aan zit. En natuurlijk goed ontluchten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 01:39 #1406288
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Die andere
Hallo Pieter, Volvisti
groetjes
Mathy
Bij mijn 945 is een paar jaar geleden de andere cilinder (die aan de versnellingsbak, niet aan het pedaal) vervangen. De dealer kon voor een revisiecilinder zorgen, vrijdags besteld, zaterdags kon ik 'm ophalen (en inderdaad de oude inleveren). Na aftrek van 15% korting heb ik net geen 105 euro betaald. Een revisiesetje krijg je niet via de dealer, maar via de automaterialenhandel. Da's goedkoper (ik meen 40 euro), maar duurde destijds langer. En omdat ik in die tijd al vaak/lang genoeg m'n auto had moeten missen, heb ik toen voor snel i.p.v. goedkoop gekozen.Pietjeprecies schreef : Dealer levert geen revisiesetjes voor de koppelingsclinder...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2014 13:39 #1406297
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koops in Ees constateerde
Koops in Ees constateerde geen versleten of lekkende cylinder, leidinkje is wel vervangen, nieuwe olie er op en nu maar hopen dat het goed gaat Dank voor alle tips.
Sylvo
Sylvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2014 09:39 #1406321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leidinkje langs carterpan
Mij is jaren geleden hetzelfde overkomen. Nadat de "slave" cilinder is gewisseld geen last meer van gehad. Rechtsgestuurde Volvo's hebben er geloof ik nog meer last van, omdat daar de bediening aan de hete uitlaatkant zit. Ik heb laatst wel een stukje benzineslang in de lengte opengeknipt en daar waar die de carterpan raakt om het leidinkje geschoven. Meer tegen doorschuren dan voor de warmte, maar kwaad kan het niet, lijkt me.
Moderators: Jerry Stam