Geleidepen remklauw muur en muur vast...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 20:33 #1406212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Timen
Hmm... Dan heb ik dus een tweede vetspuit nodig speciaal voor de remmen van de Volvo en een patroon met keramisch vet.. waar kan je zo'n vetpatroon kopen? Ik heb daar nog nooit van gehoord, alleen standaard kogellagervet voor vetpatronen..
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2014 22:58 #1406214 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Niet te koop
Dit soort vet is ook niet in patronen te koop.
Je hoeft ook geen vetnippel erin te boren/tappen.
Één keer insmeren met "dat" vet, en de boel gaat nooit meer vast zitten.
Vetpatronen; er zijn heel wat verschillende soorten vet in patronen te koop.
Ik heb twee soorten; vet voor extreme belastingen/extreem water bestendig (niet voor snel draaiende delen)
vet voor snel draaiende lagers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 09:27 #1406224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielbouten
Kan ik het dan ook op wielbouten smeren? Die dingen krijg je bijna nooit los, al helemaal niet zonder kracht termen. Net die van onze oude aanhangwagen los moeten maken, paar dagen en paar keer WD40 en dan nog het gevoel dat je onderrug breekt. Maar ze zitten los, na de pinksteren bij de buurman een palletwagen en pallets halen om het spul omhoog te krijgen want de kar is natuurlijk niet leeg!
En waar kan ik zo'n tube chroompasta kopen? Ik neem aan dat het op meer moeren en bouten gedraaid kan worden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 10:05 #1406225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMH
Hoi,
Keramisch vet koop je bij de AutoMateriaalHandel. Ik heb het in een potje van 250 cc, waar ik sinsdien eens met een auto overheen ben gereden of zo. Maar nog steeds te gebruiken. Je heb het ook in een soort spuitbus met een kwast gemonteerd i.p.v de spuitmond. Vond ik een beetje moeilijk te doseren. Is per gram waarschijnlijk ook een stuk duurder.
Net als Timen gebruik ik het op alle schroefdraadverbindingen, bussen e.d. Alleen daar waar echt smering vanwege over elkaar bewegende delen gebruik ik vet.
Is keramisch vet nu hetzelfde als de chrome-compound waar in dit topic ook over geschreven is?
Jaap

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2014 11:14 #1406227 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Keramisch VS chroom/nikkel
De benaming zegt het al, het één is op basis van keramisch spul, het ander op basis van chroom of nikkel.
Ik heb het vet van Molycote (merk) of Neverseez, die busjes met kwast vindt ik niks, maar dat is misschien persoonlijk.
Keramisch vet vindt ik ook niet geweldig tov chroom/nikkel.

Moderators: Jerry Stam