945 automaatbak problematiek
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 17:56 #1404590
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Toevallig vandaag....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 20:24 #1404596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://link.marktplaats.nl/a1
<a href="
link.marktplaats.nl/a1001977821
">
link.marktplaats.nl/a1001977821
Niet om de hoek, maar beter dan die 495,00 die ik al een keer bij een stealert gehoord heb.
Niet om de hoek, maar beter dan die 495,00 die ik al een keer bij een stealert gehoord heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 21:55 #1404601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Zoals al eerder op gemerkt, ik wissel laatste 2 jaar per 2 liter.
Heb laatst voor 30 euro 5 liter gekocht.
En ja voor en nadelen i know, maar op een sleuteldag ook al een keer filter schoon gemaakt en Carter er onderuit gehaald. Toen 5 liter vervangen.
En ik geloof echt in flushen, maar ik geloof meer in mijn zakgeld
Heb laatst voor 30 euro 5 liter gekocht.
En ja voor en nadelen i know, maar op een sleuteldag ook al een keer filter schoon gemaakt en Carter er onderuit gehaald. Toen 5 liter vervangen.
En ik geloof echt in flushen, maar ik geloof meer in mijn zakgeld
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 22:03 #1404603
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gewoon zelf doen
Gewoon zelf doen. Is niet zo moeiljik. Ik heb het gewoon op straat voor de deur gedaan...Paar oude slangen, wat olie en wat opvang kannen.
Ik voor mij persoonlijk vindt die 200-400 euro voor een flush veeels te duur. Voor een paar tientjes doe ik precies hetzelfde.
Hou ook rekening met het feit dat er soms ook negatieve ervaringen met de "spoel en reinig" middeltjes zijn die bedrijven vaak gebruiken. Dit weekt soms te veel "troep" in een keer los waardoor een kanaal kan blokkeren en je nog verder van huis bent..
Groeten,Gerben
Ik voor mij persoonlijk vindt die 200-400 euro voor een flush veeels te duur. Voor een paar tientjes doe ik precies hetzelfde.
Hou ook rekening met het feit dat er soms ook negatieve ervaringen met de "spoel en reinig" middeltjes zijn die bedrijven vaak gebruiken. Dit weekt soms te veel "troep" in een keer los waardoor een kanaal kan blokkeren en je nog verder van huis bent..
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 22:06 #1404606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haal gewoon lekker het
Haal gewoon lekker het pannetje los, schoonmaken, nieuw filter en pakking en frisse Dexron IID, gaat vast goed komen!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2014 23:20 #1404611
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verversen
Al dat flutsch gedoe, ik geloof er niet in.
Gewoon weer iets nieuws voor de garage's om omzet te creëren.
Vroeger was verversen nooit nodig, tenzij de auto "profesioneel" gebruikt werd.
Als je alle olie eruit laat lopen, nieuwe erin, ken je je bak vaak al niet meer terug.
Vindt je de kleur van de olie nadien nog niet helemaal oké, paar duizend Km rijden, weer verversen.
Als je vervolgens met enige regelmaat de olie vervangt, gaat de bak een autoleven mee.
En een oliekoeler, ook als je zonder aanhanger of caravan rijdt, is ook goed voor je bak.
Af en toe eens 2 liter aftappen, en er vervolgens weer 2 liter bijgooien, slaat helemaal nergens op, weggegooid geld.
Gewoon weer iets nieuws voor de garage's om omzet te creëren.
Vroeger was verversen nooit nodig, tenzij de auto "profesioneel" gebruikt werd.
Als je alle olie eruit laat lopen, nieuwe erin, ken je je bak vaak al niet meer terug.
Vindt je de kleur van de olie nadien nog niet helemaal oké, paar duizend Km rijden, weer verversen.
Als je vervolgens met enige regelmaat de olie vervangt, gaat de bak een autoleven mee.
En een oliekoeler, ook als je zonder aanhanger of caravan rijdt, is ook goed voor je bak.
Af en toe eens 2 liter aftappen, en er vervolgens weer 2 liter bijgooien, slaat helemaal nergens op, weggegooid geld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 10:26 #1404620
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flushen
Ik heb mijn 945 98-er (279k op de teller)laten flushen bij tpr powerflush /Ter Aar.
diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/dien...html?previousPage=lr
Kwam een dikker zwarte drab uit de automaatbak. Schakelt weer als boter! Eigenaar is Raymond en is zelf ook Volvo addicted. Flusht ook veel voor de 850club en 850 forum. Zeer flexibel met afspraak maken.
Succes met alle overwegingen.
diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/dien...html?previousPage=lr
Kwam een dikker zwarte drab uit de automaatbak. Schakelt weer als boter! Eigenaar is Raymond en is zelf ook Volvo addicted. Flusht ook veel voor de 850club en 850 forum. Zeer flexibel met afspraak maken.
Succes met alle overwegingen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2014 13:39 #1405170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 weken geleden de
2 weken geleden de automaatbak een keer of 5 gespoeld, kon goedkoop aan de Dextron komen en een nieuw filtertje erin en ze schakelt weer als een jong veulen, heerlijk.
Alleen blijft ze heel laat doorschakelen zo rond de 3500 toeren en vraag me af of dat mechanisch is afgesteld of dat ze de auto "sportiever" gechipt hebben??
Alleen blijft ze heel laat doorschakelen zo rond de 3500 toeren en vraag me af of dat mechanisch is afgesteld of dat ze de auto "sportiever" gechipt hebben??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2014 16:18 #1405324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan ik hier op het forum
Kan ik hier op het forum ergens de schakelmomenten terugvinden bij een standaard AW71
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2014 18:15 #1405333
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kd en schakelmomenten
www.volvo700vereniging.nl/files/Volvo_DataPocket_700-900.pdf
op bladzijde 107 echter snelheden bij kick down, daar heb je niet zoveel aan.
Wat de bak behoort te doen: Acceleren to 80km per uur moet kunnen met een toerental van 2000. Tot 100 km/h met 2500. Dan behoort de bak in lockup te gaan met een toerental van 2400.
Schaklet de bak alleen pas bij hogere toerentallen, dan ligt de verdenking o de kickdown kabel. Die zou je dan losser kunnen stellen.
op bladzijde 107 echter snelheden bij kick down, daar heb je niet zoveel aan.
Wat de bak behoort te doen: Acceleren to 80km per uur moet kunnen met een toerental van 2000. Tot 100 km/h met 2500. Dan behoort de bak in lockup te gaan met een toerental van 2400.
Schaklet de bak alleen pas bij hogere toerentallen, dan ligt de verdenking o de kickdown kabel. Die zou je dan losser kunnen stellen.
Moderators: Jerry Stam