remmen revisie 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2014 22:42 #1404124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook

struis schreef : Alleen jammer dat er zoveel variatie in de gemonteerde remdelen is bij "onze Volvo's "
Je loopt dus de kans om na afloop van de sleuteldag zonder remmen naar huis te moeten.

Best lastig rijden naar sleuteldag als ze vastzitten.
  • Frits Lidnr. 795
  • 780 Bertone V6 Automaat 1986 / 780 Bertone V6 Automaat 1987 / S90 Automaat 1997
  • En een Fiets

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2014 13:35 #1404133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rem revisie
"Je loopt dus de kans om na afloop van de sleuteldag zonder remmen naar huis te moeten."
Terug naar huis zonder remmen zal ook niet meevallen............
groet Harry.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2014 21:24 #1404157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Remklauwen durfde ik in 2012 niet aan. Ik ben niet zo sterk in "gepriegel " heb wel het geduld maar mijn onzekerheid op technisch gebied gecombineerd met een hoge mate van onverschilligheid en, ach zal wel goed zijn maakten dat ik gewoon 2 remklauwen gekocht heb met inruil van de oude.

Mbt rem verschillen, mijn 1992 940 kan voorzien zijn van 3 verschillende remmen.

Maak inmiddels wel zelf remleidingen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2014 18:44 #1404360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor al jullie
Dank voor al jullie reaktie's, dinsdag wordt ie hergekeurd, dan zal blijken of ze de vrijloop van het wiel ok vinden. Leuk om al jullie reaktie's te lezen, geeft toch enige steun in de eenzame strijd in de smeerput.
Hebben jullie nog een idee over het luchtaanzuigen bij het ontluchten of moet je dat eigenlijk doen met een overdruk op het remvloeistof reservoir, want dan zal het ook niet gebeuren.
Heb nu nog het probleem van een af en toe te hoog stationnair toerental. De garage heeft al een keer de stappenmoter schoongemaakt. Zelf wist ik niet wat het was. Daar ga ik het forum nog eens even op napluizen.
Groet, govert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2014 08:50 #1404397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanzuigen van lucht bij
aanzuigen van lucht bij vacuum zuigen loopt volgens mij inderdaad gewoon onder de ontluchtings nippel door. Ik gebruik een Pela pompje en merk dat ook inderdaad. Lucht loopt gewoon langs het schroefdraad.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2014 21:53 #1404466 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ontluchten

A_A schreef : aanzuigen van lucht bij vacuum zuigen loopt volgens mij inderdaad gewoon onder de ontluchtings nippel door. Ik gebruik een Pela pompje en merk dat ook inderdaad. Lucht loopt gewoon langs het schroefdraad.

Als je een beetje (remmen-) vet aan de schroefdraad van de nippel smeert, is dat beduidend minder, en de nippel een beetje met de hand aangedrukt houden.
Rem vloeistof potje goed "vol" houden.
Ik heb zo'n overdruk apparaat, om de rem vloeistof onder vandaan via de nippels te vullen.
Maar de laatste tijd een paar keer met zo'n perslucht/vacuum ding gewerkt, gaat ook prima!
Zo'n ding moet je ook hebben om Common rail diesels te ontluchten, dus dan ga je hem wat vaker gebruiken ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2014 22:32 #1404680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remmen revisie
Goedgekeurd!!! Erg bevredigend, dank ook aan jullie allen.

Moderators: Jerry Stam