B204GT met M90 welke koppeling?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat moet al wel een poosje geleden zijn die onderdelen (koppeling enz.) liggen nu zo goed als nieuw nog via via bij mij!flip_21 schreef : een sterke koppeling waarvan je weet dat ie goed is (vliegwiel ff gecontroleerd). En die nummers kun je zo vinden in de sachs catalogus, heb ik pas nog gedaan voor Chris.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Oftewel ondergetekende, was laatst ook even wat nummers aan het rechtzetten.flip_21 schreef : En die nummers kun je zo vinden in de sachs catalogus, heb ik pas nog gedaan voor Chris.
In het Turbobricks topic staan eigenlijk ook alle nummers uitgeschreven onder "Option 1". De set die daar is omschreven heeft het volgende SACHS nummer 3000 696 001, dat is zonder druklager.Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen van Timen en Philip. Let op je vliegwiel!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Je hebt dus met zekerheid een latere ombouw, waarbij de enige manier om zeker te zijn is, om de bak te demonteren en te kijken wat er precies is gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoogstwaarschijnlijk zit er een M46-vliegwiel met een 940 2.4 TD intercooler koppeling in. De 940 2.4 TD is namelijk wel geleverd met een M90 versnellingsbak en een dogdish vliegwiel.
Ik zou gewoon een LUK koppeling voor een 940 2.4 TD intercooler (122 pk) bestellen, bij een van de online-automaterialenhandels. Dat is een SACHS koppeling in een LUK doosje, voor een erg gunstige prijs (< € 200).
Het is een fijne koppeling die ook nog behoorlijk wat Nm's aankan, in ieder geval meer dan voldoende voor een standaard B204FT.
Ik rijd zelf met een B204GT, M90, Dogdish en TDI-koppeling en dat is een prima combinatie.
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Maar ik neem aan dat er dus een standaard 940tdic koppeling tussen kan??
Nr 3520553-S
700 turbo, 900 D24 TIC
Koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
en je vliegwiel?
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred