motorwissel diesel naar benzine

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2014 23:14 #1401230 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic okee

A_A schreef : GIdeon , Ik denk dat het juist makkelijker is als je de hele boel omzet ipv uitzoeken. Dus, hele dieselboom er uit, inclusief kabels in dashboard. En compleet de benzine boom monteren. Als je gedeeltelijk gaat wisselen wordt het wel een erg spannend verhaal bij storing zoeken. Daarnaast, ik heb 2 weken terug de boom uit een 745 met b230k gehaald. In vergelijking met een 940 met Fx motor maar een paar draden :)

Ja, jullie hebben gelijk. Ik ga de hele kabelboom overzetten. lijkt me toch verstandiger. Ik heb uit de sloper alles qua bedrading er netjes uitgehaald dus dat komt nu goed van pas. En ik heb van de zomer ook een komplete kabelboom van een 940 b230FK in een 760 gebouwd, dus dan moet dit ook lukken.

Weet iemand trouwens waarom ik nergens een koppaking tegenkom op de onderdelensites? Voor alle B230-er motoren kom je ze tegen, maar juist niet voor de 113/114 pk B230K motor? Ik weet dat het met de heronkop een iets andere motor is, maar er moet toch een koppakking te krijgen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2014 23:20 #1401231 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic best veel 4000 toeren

A_A schreef : Mbt toeren, ik rij meestal 4000 toeren op de snelweg. Zal eens kijken wat de snelheid is bij 2400 toeren. Bij 120 inhalen gebruik ik meestal ook wel de kickdown. Maar misschien ben ik wat ongeduldig. Afgelopen 2 dagen weer 500 km gereden. Dus dat maakt ook wat ongeduldig misschien.

Ja arjan, 4000 toeren.., maar niet bij 120 km/h toch?

Volgens mij is het bij jouw vaak  -pedal to the metal- of niet?
De turbodiesel die ik nu rij heeft best wel veel herrie door de hoge toeren. Er zit een gewone diesel achteras onder(iets van 3.7 zoiets) en die wil ik vervangen door de 3.31 as.  De M90 bak schakeld ook een stuk beter dan de 5 bak en heeft een langere 5e versnelling. Ik ben geen hardrijder en snel weg bij het stoplicht vind ik ook niet belangrijk. Daar heb ik andere auto's voor :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2014 23:26 #1401233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Live starts at 4000 rpm :)
Dynamo laad optimaal bij 4000 toeren toch?

Maar ja nee, 4000 is 160.

Daarnaast meen ik dat een fb tov een f juist meer vermogen heeft boven de 4000 toeren ivm de vx3 nokkenas. Dus best jammer als je de B niet gebruikt. Blijft grappig net onder de 100 rijden en dan vol gas geven, dan gaat ie eerst uit z'n lockup en daarna een versnelling terug. rond de 160 komt ie dan weer in de hoge versnelling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2014 23:27 #1401234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Google
Via Google vind ik dit

www.estateservices.nl/motor/pakkingen/ko...kkingset-b230-k.html

Ik denk dat andere aanbieders dit ook hebben hoor.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-02-2014 23:44 #1401237 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic ..
wat heeft de Fb dan extra tov een F-blok? Iig meer pk dacht ik?  hogere compressieverhouding?
Die koppakingset had ik nog niet gezien, maar eigenlijk zocht ik alleen een koppaking en die vond ik dus niet. Vreemd. Het is wel voor een heronkop, dus wel degelijk anders.

Weet iemand of er redblocks zijn met een hogere compressieverhouding  dan de B230 K en-E?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2014 00:16 #1401238 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fb heeft een 531 kop met
Fb heeft een 531 kop met grotere in/uitlaat kanalen dacht ik en een vx3 nokkenas die langer open blijft staan.

Scheelt 15 of 16 pk meen ik. Toch ruim 10% :)

Fb heeft ook hogere druk meen ik. Zal even kijken staat ergens op de site een boekje met de waardes.

Deze

www.volvo700vereniging.nl/files/Motorentabel_Volvo.pdf

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-02-2014 21:32 #1401258 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic besteld
Zo vandaag maar eens via de link die Arjan gaf een koppakingset besteld voor mijn 230K blok. Ik hoop dat het morgen binnen is zodat ik weer verder kan.

Bij het demonteren van de cilinderkop moest ik de uitlaatleidng loshalen. Deze leiding loopt vanaf het uitlaatspruitsuk  om het blok heen naar de egr-klep.
Leiding was gewoon gaar en brak af bij demontage. Is deze leiding nodig voor goed functioneren van de motor? Een deel van de uitlaatgassen worden gemengt in het inlaattraject om vervolgens nog een keer tot verbranding te komen. Als ik deze leiding nu afdop zou dat erg zijn. En hoe zit het met het CO tijdens de keuring van de RDW? Het liefst zou ik tegen acceptabele kosten een nieuwe leiding plaatsen, maar estate services had ze niet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2014 22:17 #1401265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200E in Volvo 360
Vroeger bij mijn 360 heb ik deze leiding ook afgedopt, omdat hij rot was. Wordt vaak gedaan door 360 rijders.

Bij de APK nooit een probleem gehad, maar jij moet natuurlijk een nieuwe type goedkeuring krijgen bij de RDW.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-02-2014 22:20 #1401266 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Complete
Complete EGR eraf halen. Grote rommel is het ;-)

Groeten,
Gerben

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-02-2014 23:22 #1401272 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic CO
Krijg ik dan straks geen problemen met de co-meting bij de RDW?  Ik wil het wel een beetje op zeker spelen.
Het is een oude volvo dus ik dacht zo dat ie 4,5 % mag hebben officieel?

Ik zag trouwens vanmiddag toe ik de kop eraf haalde dat de kleppen mooi wit/licht bruin waren.  Maaar...,de kop van de zuigers waren bedekt mer zwarte aanslag en schilfers. Ik heb het eraf gebikt en schoongemaakt, maar is dit normaal?

Moderators: Jerry Stam