motorwissel diesel naar benzine
- G. Los
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ivm lagere toeren.
De tank van de 740 van m'n collega heeft wel een pomp in de tank maar niet onder de auto. Geen idee hoe een diesel dat doet.
Misschien rubbers e.d. Die last hebben van een andere brandstof?
Of en de tank opening achter je tank klepje? Die diameter zal anders zijn bedenk ik mij nu.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een Diesel M90 gaat niet passen op een redblock. Van een 46 en 47 kan je nog het koppelingshuis omwisselen. Bij een M90 wil dat niet.
Ik zou ook beide dashboards los halen en de COMPLETE
Kabelboom omzetten. Dat geeft het beste resultaat.
Groeten,
Gerben
- G. Los
-
- Premium lid
-
Ik heb nog een M90 van een 98-er 940 turbobenzine liggen en die wil ik gebruiken.henk 940LPT schreef : Wil je een M90 gebruiken die achter een diesel vandaan komt? Dat kun je vergeten, die past niet achter een redblock. M90 heeft voor zover ik weet alleen een schakelaar om de achteruitverlichting aan te zetten. Wat ik me verder afvraag is of een B230K genoeg koppel voor 2400-2500 rpm bij 130 km/uur (zonder dat je meteen terug hoeft te schakelen als je eventjes wilt versnellen of een vrachtwagen passeert).
Ik denk dat ie het wel aankan bij 120 km/u. Iig bedankt voor de opmerking.
- G. Los
-
- Premium lid
-
wat betreft de kabelboom vraag ik mij dus af of het gedeelte voor het aansturen van de motor en alles wat daarbij hoort (ontstekin, temp, startmotor, etc) los te koppelen is van de rest van de kabelboom(wat dus achter het dashbord zit)gerryberrie schreef : Diesel heeft alleen een vlotter in de tank. Geen pomp. Een Diesel M90 gaat niet passen op een redblock. Van een 46 en 47 kan je nog het koppelingshuis omwisselen. Bij een M90 wil dat niet. Ik zou ook beide dashboards los halen en de COMPLETE Kabelboom omzetten. Dat geeft het beste resultaat. Groeten, Gerben
Het is namelijk best wat werk en puzzelarij om alles achter het dashbord te vervangen.
Heb ik dus geen keuze voor een betrouwbaar resultaat?
- G. Los
-
- Premium lid
-
ik ga het erop wagenhenk 940LPT schreef : Toch nog even over het koppel. Ik heb twee B230FK's gehad met M90. Die doen iets van de 2700 rpm bij 120 op de teller. Daar kun je net 50 in de 4 mee rijden en 70 in de 5. Of dat met een B230K met overbrenging om op 2500 rpm te komen bij 120 lukt vraag ik me af. En 50 in de 3 en 80 in de 4 maakt het natuurlijk weer wat minder zuinig, afhankelijk van de wegen waar je over rijdt.En een B230K heeft denk ik toch wel flink wat minder koppel en bij een hoger toerental dan een turbo.
mijn oude 740 had dus dit b230K blok met een 5 bak(m47 dacht ik) en 3.31 a.as
Ongeveer 2700 a 2800 toeren bij 120 km/h
Volgens de ecxelsheet hier op de site moet ik met een late M90 bak benzine versie ongeveer 2400 toeren draaien. Lijkt me heerlijk zo lekker cruisen op de snelweg. En ik denk dat het ook uitmaakt voor het verbruik.
en inhalen? even terug schakelen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het juist makkelijker is als je de hele boel omzet ipv uitzoeken. Dus, hele dieselboom er uit, inclusief kabels in dashboard. En compleet de benzine boom monteren.
Als je gedeeltelijk gaat wisselen wordt het wel een erg spannend verhaal bij storing zoeken.
Daarnaast, ik heb 2 weken terug de boom uit een 745 met b230k gehaald. In vergelijking met een 940 met Fx motor maar een paar draden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij 120 inhalen gebruik ik meestal ook wel de kickdown. Maar misschien ben ik wat ongeduldig. Afgelopen 2 dagen weer 500 km gereden. Dus dat maakt ook wat ongeduldig misschien.