Uitbouwen G3, wel of niet aan beginnen?
- Thomas 244
- Nieuw lid
-
Ik rij momenteel een Volvo 244 GL uit '81 op benzine maar wil een 940 LPT Estate op benzine zonder roofrails (vind ik mooier), maar dat is nog knap lastig. Zo'n beetje elke 940 Estate vanaf '96 heeft roofrails. Nu heb ik er een gevonden (zonder roofrails) en ziet er op de foto's goed uit, 270.000 km op de teller voor een redelijke prijs, echter zit hier een G3 installatie in. Ik vroeg mij of het aan te raden is is om de 3G uit te (laten) bouwen? Of moet ik daar absoluut niet aan beginnen en mijn zoektocht voortzetten?
Alvast bedankt,
Groeten,
Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Afhankelijk van de gemonteerde installatie is het wel even werk.
Bij Vlalle LPI zou ik ook het inlaatspruitsuk vervangen.
En de LPG vuller stoort je niet als die blijft zitten?
Anders ook die actie meerekenen in tijd en geld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik betaal 50 euro per maand meer mrb voor gas, dat houdt in als ik 1 keer per maand een tank leeg rij scheelt mij dat 50 euro (90 ct de liter goedkoper dan benzine)
Maw als je een keer per maand een tank vol gas tankt zit je op het kantel punt, meer dan een keer per maand tanken is "winst"
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
thomasaberson schreef : Beste mensen,
Ik rij momenteel een Volvo 244 GL uit '81 op benzine maar wil een 940 LPT Estate op benzine zonder roofrails (vind ik mooier), maar dat is nog knap lastig. Zo'n beetje elke 940 Estate vanaf '96 heeft roofrails. Nu heb ik er een gevonden (zonder roofrails) en ziet er op de foto's goed uit, 270.000 km op de teller voor een redelijke prijs, echter zit hier een G3 installatie in. Ik vroeg mij of het aan te raden is is om de 3G uit te (laten) bouwen? Of moet ik daar absoluut niet aan beginnen en mijn zoektocht voortzetten?
Alvast bedankt,
Groeten,
Thomas
Grappig..... Dacht dat ik de enige was die zonder roofrails mooier vind.....
De mijne is van 97 en zonder dakrails, dus het kan wel......
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Duitsers houden niet van roofrails. ik heb er indertijd een A4 weggehaald die geen roofrails had. ik vond het jammer, ik vind ze namelijk wél mooi staan. en ik vind ze handig. maar ja, ik vind de kofferruimte van een 940 ook maar ternawernoof groot genoeg....
het jammere van diezelfde Duitsers is dat ze de afgelopen jaren de volvo's hebben ontdekt. en die zijn me nu dus een partij duuuuur. 3000 voor een afgereden auto met dito TÜV. oké, af en toe eentje met minder daan 200dkm, die kost dan meteen 5000 plus euro's. ,aar je kunt, na veel zoeken, wel eens wat vinden. import kost niet veel, regel er een verse TÜV bij en je hebt ( moet je wel op je poot staan bij RDW) 2 jaar apk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Idd 1x tanken per maand en je hebt het eruit.....
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
solexpaul schreef : Ik ga zelfs LPG laten inbouwen. De combinatie B230FB en een ZF4HP22 is verre van zuinig...... Gebruikte installatie gekocht voor weinig dus geen afschrijving
Idd 1x tanken per maand en je hebt het eruit.....
Daar zit ik ook aan te denken.
Een 1998 945 op benzine kopen die de juiste specs heeft voor mij en dan gebruikt spulletje er inbouwen.
Geen Vialle maar Prins.
Beginnen met een kleine LPG tank om het gewicht niet over de 1450 kilo te laten komen. Als er LPG op kenteken staat een 77 liter tank er in.
Bij wie laat je het er inbouwen? Alle leidingen en slangen moeten nieuw zijn, of in ieder geval niet ouder als een jaar.