Geluidsisolatie 940's
- V700 register
- Nieuw lid
-
M.a.w., zijn de latere bouwjaren stiller dan de eerdere?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meer isolatie op de deuren en dikker spul her en der.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of het verschil tussen echt een gloednieuwe 2013 V70 D5 met een late 960/V90. Ik heb er een tijdje mee gereden. Ok, het dashbord is meer luxe bij de V70 inderdaad. En allerlei zaken in het interieur. Dat is allemaal schijnbare prul. Daar heb je het mee gehad want meer is er niet. Geef mij maar de 965. Meer ruimte, stiller, comfort en meer gevoel van een geweldige auto en machinekamer met die zes cilinder. Daar kan een nwe V70 niet tegen op.jcf schreef : Dat zou goed kunnen passen bij mijn ervaring met een V70 uit 2002, die vanaf de wielen ook veel meer geluid doorliet dan een S80 T6 uit dezelfde periode.
Nee. Geef mijn 960 maar. Bovendien is de prijs van een nieuwe V70 als zelfstandige te duur. Wat ze je ook belastingtecnisch wijsmaken. Onder de streep is de aanschaf van een nieuwe auto veel meer geld dan een gebruikte als je alle onderhoud zelf pleegt. Zo'n nieuwe V70 moest het afleggen tegen de 960. Keuze was gemaakt. In kosten, ruimte, rijcomfort en authenciteit..
Robert
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
En van die keuze heb ik nu ruim 4,5 jaar na dato nog geen moment spijt gehad. Hoewel ik met veel plezier aan de S80 terugdenk. Een heerlijke reisauto die ook op hoge kruissnelheden een zuinige makker bleek. Maar ja, een S90 is "for life" weet ik inmiddels. En ik stap nog met net zoveel plezier in na ruim 10 jaar rijden met een S90 als in het begin. En hoop dat nog vele jaren te blijven doen.
Dus Robert, ik voel helemaal met je mee.
Groeten, Jan.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Leidsekade schreef : Ik heb laatst de voormatten van een 960-2 gekocht die ik in mijn 940 ga plaatsen. Die matten zijn zeker een heel stuk dikker (en dus geluidsdempender) dan die in mijn 940-98-er zitten (en binnenkort zaten)
Ik heb ook een set vloermatten van een 960-II liggen voor montage.
Alleen van de voorzijde zijn ze anders meen ik.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Hetzelfde geld voor achter het dashboardkastje, de aanzuigbuis van het kachelhuis vormt daar een groot lawaailek vanuit de motorruimte (via de parafan).
groet, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-