Lock up doet wat raar...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2013 22:57 #1099695 door V700 register
Lock up doet wat raar... is gemaakt door V700 register
Mijn 940 lpt schakelt in de reguliere versnellingen erg goed, zeker gezien de 490.000km die hij er op heeft zitten. Acceleratie gaat ook prima en geruisloos.

Wanneer echter de lock up bij 100 km inschakelt, gaat het optrekken van 100 naar 120 niet helemaal vloeiend en merk je wat trilling in het optrekken. Als ik dan op 120 cruise, is er weer niets aan de hand en rijdt ie probleemloos. Geen horten en stoten dus,maar vloeiend is het optrekken niet.

Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2013 07:56 #1398090 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vuil
Een keertje olie verversen doet vaak wonderen...............

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2013 11:44 #1398098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep
Klopt. Mijn brandweerrode LPT had hetzelfde.
Een keer de automaat geflusht en het was weg.
Succes, Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2013 11:58 #1398099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast
dat begrijp ik niet want in de lockup is er toch een directe verbinding met de aandrijving dus accelereren staat dan toch los van de automaat? Ik begrijp uit de vraag dat het zich voordoet met ingeschakelde lockup. Ik denk dat bij gewoon opstrekken de koppelomvormer de trilling verbloemt.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2013 12:22 #1398100 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dansen
Die van mij met 530 dkm "danst" ook rondt de lockup snelheid. Goed voelbaar en te zien aan de toerenteller. Zo tussen de 95 en de 110 blijft "ie door dansen. Rondt de 120 is het weg.

Ik ben van plan om het filter er eens uit te halen en de boel goed schoon te maken.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2013 20:46 #1398117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies

mbroeren schreef : dat begrijp ik niet want in de lockup is er toch een directe verbinding met de aandrijving dus accelereren staat dan toch los van de automaat? Ik begrijp uit de vraag dat het zich voordoet met ingeschakelde lockup. Ik denk dat bij gewoon opstrekken de koppelomvormer de trilling verbloemt.

Dat was precies het deel waar ik angstig van wordt. Het vindt plaats bij ingeschakelde lock up, dus wanneer er een directe verbinding .....

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2013 00:31 #1398132 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik denk dat je het eerder in
Ik denk dat je het eerder in de motor moet zoeken. Zoals vermeld wordt er veel gedempt door je koppelomvormer.
Ff alles checken. Onsteking, false lucht, klepspeling, lpg installatie of egr indien aanwezig etc.  Wanneer je wilt testen of het opgelost is moet je iedere keer 100kn/h + rijden, daar hebben de schakelversies geen last van, die merken dat meteen.
Grtz, Daniel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2013 11:24 #1398154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lockup kan heel goed slippen
Lockup kan heel goed slippen met het resultaat zoals beschreven tot gevolg. Hadden wij bj MB veel last van, de W211 e klasses hadden dit probleem zeer regelmatig. Koppelomvormer moest dan vervangen worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2013 18:54 #1398222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3

940Holiday schreef :

mbroeren schreef : dat begrijp ik niet want in de lockup is er toch een directe verbinding met de aandrijving dus accelereren staat dan toch los van de automaat? Ik begrijp uit de vraag dat het zich voordoet met ingeschakelde lockup. Ik denk dat bij gewoon opstrekken de koppelomvormer de trilling verbloemt.

Dat was precies het deel waar ik angstig van wordt. Het vindt plaats bij ingeschakelde lock up, dus wanneer er een directe verbinding .....

deze bak gaat in 3 ook in z'n lockup toch? Dan kan je het even testen door gedwongen in 3 te blijven rijden en kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2013 19:39 #1398230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet begrijp...

mbroeren schreef :

940Holiday schreef :

deze bak gaat in 3 ook in z'n lockup toch? Dan kan je het even testen door gedwongen in 3 te blijven rijden en kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

Ik begrijp niet helemaal hoe ik dit zou moeten doen. Bij mijn weten schakelt de lock up in bij 100 km, wat normaal gesproken na de 4e versnelling gebeurt

Moderators: Jerry Stam