koppeling zwaar met kabel van 740
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 12:42 #1099333
door V700 register
koppeling zwaar met kabel van 740 is gemaakt door V700 register
halle mede Voilvo liefhebbers,
Ik wil weer een 740 schakelbak kopen. ik heb er een aangeboden gekregen die erg interessant is. Alleen de koppeling gaat te zwaar. Het is een 740 2.3 1986 5-bak met kabelbediening. Heeft iemand ervaring met het lichter maken van de bediening van de koppeling? Wil een schakelbak i.v.m. trekken caravan en lichte koppeling i.v.m. slechte (kunst)knie. ( = uitdaging)
Ik wil weer een 740 schakelbak kopen. ik heb er een aangeboden gekregen die erg interessant is. Alleen de koppeling gaat te zwaar. Het is een 740 2.3 1986 5-bak met kabelbediening. Heeft iemand ervaring met het lichter maken van de bediening van de koppeling? Wil een schakelbak i.v.m. trekken caravan en lichte koppeling i.v.m. slechte (kunst)knie. ( = uitdaging)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 13:26 #1396064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom geen automaat
Waarom geen automaat dan?
Ombouw naar hydraulische koppeling kan maar volgens mij was dat nog wel een klus. Meen dat ik dat hier een keer gelezen heb.
Ombouw naar hydraulische koppeling kan maar volgens mij was dat nog wel een klus. Meen dat ik dat hier een keer gelezen heb.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 13:31 #1396065
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hydraulische
Hydraulische gaat (naar mijn ervaring) nog zwaarder dan de bekabelde.
Er is geen mogelijkheid om het lichter te maken.
Je zou dan een aftermarket set voor "bekrachtiging" op motorvacuum moeten inbouwen. (Net als de remmerij standaard heeft).
Groeten,
Gerben
Er is geen mogelijkheid om het lichter te maken.
Je zou dan een aftermarket set voor "bekrachtiging" op motorvacuum moeten inbouwen. (Net als de remmerij standaard heeft).
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 13:44 #1396066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of de oorzaak van het zware
Of de oorzaak van het zware koppelen oplossen. Diafragma zal wel op zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 13:47 #1396067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet goedkoop
www.autobedrijfedhemink.nl/test/ClicknGo.html
Op die manier kost het helemaal geen kracht.
Maar waarom zou je geen automaat kunnen hebben en een caravan?
Op die manier kost het helemaal geen kracht.
Maar waarom zou je geen automaat kunnen hebben en een caravan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 15:38 #1396074
door V700 register
Ik heb nu een automaat, wel Zweeds maar geen Volvo . Trekt het redelijk maar schakelt erg vaakt terug. Ben bang dat dat ook met een 740 automaat gaat gebeuren. We willen er nu ook wel eens de bergen mee in en dan heb je m.i. meer controle met een schakelbak. Ik weet i.i.g. dat onze volgende auto WEL WEER een 740 moet wezen!
Heeft iemand ervaring met een automaat, caravan >1200 kg en berg rijden?
Beantwoord door V700 register in topic waarom geen automaat
A_A schreef : ....... Maar waarom zou je geen automaat kunnen hebben en een caravan?
Ik heb nu een automaat, wel Zweeds maar geen Volvo . Trekt het redelijk maar schakelt erg vaakt terug. Ben bang dat dat ook met een 740 automaat gaat gebeuren. We willen er nu ook wel eens de bergen mee in en dan heb je m.i. meer controle met een schakelbak. Ik weet i.i.g. dat onze volgende auto WEL WEER een 740 moet wezen!
Heeft iemand ervaring met een automaat, caravan >1200 kg en berg rijden?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 15:43 #1396076
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Extra
Een extra oliekoeler voor de automaat is wel aan te bevelen.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 17:36 #1396082
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beperkte ervaring
Die olie koeler is een goed plan.
Wat ik merk met een aanhanger is dat bij mijn auto de lockup rond de 88 (dacht ik) inschakelt. Als ik dus 90 op de cc rij gaat ie in de lockup maar zak je af zal hij opschakelen.
Ik vermoed dat de kickdown regelmatig bediend wordt bij het gas geven.
Meeste "extreme" wat ik gedaan heb is een aanhanger van (perongeluk) totaal gewicht ik meen 1600 kilo (zal topic even opzoeken) van uit Rotterdam naar Steenwijk getrokken. Bij elk viaduct ging hij een stapje terug maar 90 constant ging prima.
Wat ik zowiezo merk rond om Luik heb je redelijk stijgende snelwegen dat je auto ook al terug schakelt om op gang te blijven.
Andere kant van het verhaal, als ik goed begrijp is schakelen pijnlijk. Je zult vaker zonder caravan rijden dan met caravan. Dus heb je meer plezier van een automaat dan evt last als je caravan mee is.
Wat ik merk met een aanhanger is dat bij mijn auto de lockup rond de 88 (dacht ik) inschakelt. Als ik dus 90 op de cc rij gaat ie in de lockup maar zak je af zal hij opschakelen.
Ik vermoed dat de kickdown regelmatig bediend wordt bij het gas geven.
Meeste "extreme" wat ik gedaan heb is een aanhanger van (perongeluk) totaal gewicht ik meen 1600 kilo (zal topic even opzoeken) van uit Rotterdam naar Steenwijk getrokken. Bij elk viaduct ging hij een stapje terug maar 90 constant ging prima.
Wat ik zowiezo merk rond om Luik heb je redelijk stijgende snelwegen dat je auto ook al terug schakelt om op gang te blijven.
Andere kant van het verhaal, als ik goed begrijp is schakelen pijnlijk. Je zult vaker zonder caravan rijden dan met caravan. Dus heb je meer plezier van een automaat dan evt last als je caravan mee is.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2013 22:24 #1396111
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarom?
Hallo Sparrie
Ik ben normaalgesproken geen voorstander van een automaat (is niet mijn ding). Maar als je last hebt van je knie, zou ik een automaat in overweging nemen. Maar wellicht is het handiger om eerst eens te kijken waarom die koppeling zo zwaar gaat.
groetjes
Mathy
Ik ben normaalgesproken geen voorstander van een automaat (is niet mijn ding). Maar als je last hebt van je knie, zou ik een automaat in overweging nemen. Maar wellicht is het handiger om eerst eens te kijken waarom die koppeling zo zwaar gaat.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 14:32 #1396140
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo
En een baksteen met turbo? Lijkt mij ideaal in combinatie met een automaat. Met een normaal formaat caravan (redelijk zwaar beladen) was ik met doortrekken nog steeds sneller als 90% van de auto's op de Nederlandse wegen
met handbak.
Moderators: Jerry Stam