perikelen 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 15:16 #1396071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

robertm schreef : .....een sleuteldag bij Carlo Schmidt in Gemert, denk wel dat zij die OBDII kunnen uitlzen, want als het een fout in de ontst. module is, moet dat worden aangegegevn lijkt mij.

Dat weet ik wel zeker.Zowel via een VST (alleen motronic dan) als met Bluetooth, via laptop, met andere tools.Dus ja, dat kan.
En ja, als er een fout zit in de ontsteking, die buiten de grenzen van de vooraf ingestelde meetwaarden vallen, is het inderdaad via OBDII op te sporen.Probleem is vaak, dat het net nog binnen de waarden valt en er dus niets uit te lezen valt.Als de MIL gaat branden, kan je hem zéker uitlezen.Ik in ieder geval.
Wat betreft die uitleeshardware: Ben aan het uitvogelen of er een groupbuy te starten is, voor een bluetooth unit, met software.Vertel zaterdag wel, hoe of wat, maar testen kan je hem dan al wel, ik heb er dan 1 bij me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 17:44 #1396085 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Bas,
Ik met zaterdag er maar eens naar laten kijken. De OBDII dan. Ik zag dat die kastjes niet al te duur zijn. Ik heb helemaal geen zin om zelf iets met een PIC controler of in elkaar te solderen, moet ik eerst het hele protocol van OBDII uitpluizen. Iets goedkoops kopen is mij prima. "Vroeger" zou ik er de moeite voor hebben genomen  Maar ja..
Tot zaterdag,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 17:48 #1396086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pieter,
Pieter,
Dat had ik al door dat je berichtje aan mij gericht was. Maakt niet uit. Ik heb trouwens de bougies vervangen van meteen toen ik de auto kocht. Er is iets anders aan de hand. Wát, weet ik nog niet. Kom ik uiteindelijk wel achter. Vandaag weer irritant schudden op 5 poten. Overschakelen op benzine en was over... maarj a, destijds in Wassenaar nie nadat ik overschakelde op benzinet... Ik heb nog geen idee wat het kan zijn.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 22:14 #1396108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koelwatertem. sesor
Ik heb vandaag de koelwatertwemp sensor vervangen door eentje uit de sloper die ik nog heb staan, Het was de sensor onder de thermostaat. resultaat. motor loopt als nooit tevoren. Maar ondanks dat het een motor is met motronic 4,4 zou er geen sensor achter de motor moeten zitten. Echter wel een  sensor, die niet defect blijkt te zijn.  Volvo  heeft er op sommige punten toch wel een zootje van gemaakt

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2013 09:06 #1396127 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic sensor

volvotje schreef : Ik heb vandaag de koelwatertwemp sensor vervangen door eentje uit de sloper die ik nog heb staan, Het was de sensor onder de thermostaat. resultaat. motor loopt als nooit tevoren. Maar ondanks dat het een motor is met motronic 4,4 zou er geen sensor achter de motor moeten zitten. Echter wel een  sensor, die niet defect blijkt te zijn.  Volvo  heeft er op sommige punten toch wel een zootje van gemaakt

Hoi Henk,
Mooi dat het weer werkt.
Een Motronic 4.4 heeft maar één ingang voor een temperatuursensor. Dat blijkt wel want jouw motor loopt weer goed door de sensor te vervangen bij de thermostaat. Dus Volvo heeft misschien wel een sensor gemonteerd achter op de motor maar die zal niet aangesloten. Of de motor heeft vroeger ooit in een 960 met Motronic 1.8 gezeten.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 20:05 #1396460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Perikelen 960
Robert,

Indien je bougies niet van het type zijn zoals ik aangaf, is er toch een kans dat dit het euvel is. Ik heb soortgelijke perikelen gehad met zowel originele als Bosch-bougies.

Groet, Pieter

Moderators: Jerry Stam