Help! Remklauwhouder rechts stuk...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 15:59 #1099194 door V700 register
Help! Remklauwhouder rechts stuk... is gemaakt door V700 register
Vanochtend bij het vervangen van de rechtervoorremblokken van mijn 940 uit 1996 bleek de remklauwhouder kaduuk. Hier zitten twee zuigertjes in, die na 485.000 km geen zin meer hebben en dus afbraken....

Heeft iemand toevallig in het midden van het land zo'n ding met werkende zuigertjes voor me liggen?

Ter referentie, het is skandix.de art nummer 1010859

Alvast dank,

Jeroen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 16:42 #1395299 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic remklauw
Een remklauw van een 940 met 2 zuigers? Bedoel je misschien van het remzadel  de geleide pennen?
Zo´n zadel met pennen heb ik wel liggen. In de buurt vanUtrecht zijn ze toch ook wel te vinden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 17:07 #1395300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, 2 zuigers
Mijn eerste 940 SE met ABS had ook twee zuigers per remklauw voor. Ik denk alleen ook dat de topicstarter inderdaad die geleidepennen bedoelt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 17:09 #1395301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zadel idd
In het duits is het een sattel, dus denk idd dat het een zadel is. Het betreft de versie voor een remklauw met 1 zuiger, incl ABS.

Het zadel zelf heeft wel twee kleine zuigers, die m op de plaats houden als het blok slijt.

Hoop dat dit duidelijk is.

Groet,
Jeroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 17:31 #1395305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd geleidepennen
Inderdaad, zie nu dat dat geleidepennen zijn. Zitten met rubbertje in het zadel vast.

1van de geleidepennen zit muurvast in het zadel.....ben dus nu op zoek naar een nieuw zadel, met werkende pennen, dit alles voor de versie met abs, dus klauw met 1 zuiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 17:35 #1395306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun
De pennen horen (een beetje) vast te zitten. Dat wat een rubbertje lijkt is een kunststof borging die voorkomt dat de pennen uit het zadel kunnen schuiven en de blokken verkeerd gaan zitten. Kun je die pennen er niet uit tikken? Als ik het zo hoor is er verder weinig mis met het zadel en zit hooguit een pen vast. Die je ook los kunt krijgen/vervangen. Als het zadel nu onbruikbaar is kun je ook iets minder voorzichtig te werk gaan om het restje pen er uit te krijgen.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 17:43 #1395308 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic geleiding

940Holiday schreef : In het duits is het een sattel, dus denk idd dat het een zadel is. Het betreft de versie voor een remklauw met 1 zuiger, incl ABS. Het zadel zelf heeft wel twee kleine zuigers, die m op de plaats houden als het blok slijt. Hoop dat dit duidelijk is. Groet, Jeroen

Precies, alleen noemen we die dingen geen zuigers maar geleide pennen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 18:37 #1395313 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hehe
Yes, nu zijn we er...er zit dus 1 van die geleidepennen muuuurvast in het zadel. Dus de hamvraag is, heeft iemand een ideee hoe we deze muurvaste pen eruit krijgen, of een nog een goed zadel met pennen liggen ter overname?

Groet,
Jeroen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 19:03 #1395315 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apart verkrijgbaar

henk 940LPT schreef : Die je ook los kunt krijgen/vervangen.

Daar bedoelde ik mee dat je de pennen ook los, zonder het zadel erbij, kunt kopen. Wel zo goedkoop natuurlijk :) Als het met dit zadel niet lukt, hoeft het andere zadel niet per se die pennen er al in te hebben (want die kun je apart bestellen). Kruipolie ertussen, laten staan en dan vanaf de goede kant terugslaan (niet proberen verder door het gat te slaan).

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 19:14 #1395316 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Ander zadel

940Holiday schreef : Yes, nu zijn we er...er zit dus 1 van die geleidepennen muuuurvast in het zadel. Dus de hamvraag is, heeft iemand een ideee hoe we deze muurvaste pen eruit krijgen, of een nog een goed zadel met pennen liggen ter overname? Groet, Jeroen

Als de pen echt vastzit krijg je hem er niet uit. Terugtikken zoals wordt gesuggereerd kan helemaal niet. De pen in de bankschroef zetten en proberen te draaien. Lukt het niet dan draait de pen gemakkelijk af. Een ander zadel is meestal de echte oplossing.

Moderators: Jerry Stam