Inbouw handleiding CC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 09:26 #1098707
door V700 register
Inbouw handleiding CC is gemaakt door V700 register
Beste Forummers,
Met veel plezier lees ik de berichten hier op het forum, ik ben dan ook nieuw.
Ik heb een 940 gekocht vorige week met CC die niet werkend is.
Nu wil ik graag de handleiding nalopen om te kijken hoe de cc werkt en of ik eventuele euvels kan vinden.
Heelaas kan ik bij documentatie niet meer bij het bestand "inbouw handleiding cruise control" - heeft iemand deze voor mij?
Bedankt en groet,
Christiaan
Met veel plezier lees ik de berichten hier op het forum, ik ben dan ook nieuw.
Ik heb een 940 gekocht vorige week met CC die niet werkend is.
Nu wil ik graag de handleiding nalopen om te kijken hoe de cc werkt en of ik eventuele euvels kan vinden.
Heelaas kan ik bij documentatie niet meer bij het bestand "inbouw handleiding cruise control" - heeft iemand deze voor mij?
Bedankt en groet,
Christiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 09:33 #1392628
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Het snelste is
om lid te worden van deze mooie vereniging.
Dan kan je je ervaringen ook weer delen met de leden. Overigens is sleutelen op een sleuteldag (eerstvolgende op 7 september!) ook een goede manier om je sleutelklussen goed en voordeling voor elkaar te krijgen.
Nu wordt de website e.d. betaald door de leden.
Dan kan je je ervaringen ook weer delen met de leden. Overigens is sleutelen op een sleuteldag (eerstvolgende op 7 september!) ook een goede manier om je sleutelklussen goed en voordeling voor elkaar te krijgen.
Nu wordt de website e.d. betaald door de leden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 09:59 #1392631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is het probleem?
Wat is het probleem, doet hij helemaal niets of zakt hij (ver) terug in snelheid als je m aanzet?Hoe handig ben je, evt. ook met een multimeter? Tis redelijk simpel allemaal hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 13:31 #1392640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid worden
Ik word graag lid van de club. Sleuteldag zou perfect zijn, ware het niet dat ik aanstaand weekend met de Volvo naar Frankrijk ga.
Ik hoop het euvel dus hiervoor op te lossen.
Ik hoop het euvel dus hiervoor op te lossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 13:36 #1392641
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cc doet niks
De cc doet helemaal niks.
Ik ben redelijk handig, de multimeter moet ik zo onder de knie hebben.
Ik heb wat speling op de pedalen, met name de koppeling, zou dat met de schakelaar te maken kunnen hebben?
Edit: de balg is scheur vrij, als ik in de leiding blaas hoor ik bij de pomp lucht weglopen. Nu kan ik me voorstellen dat er een klep zit die open gaat als de cc niet in werking is.
Ook weigert mijn KM teller af en toe dienst en geeft dan de snelheid pas na een paar muinuten aan.
Ik ben redelijk handig, de multimeter moet ik zo onder de knie hebben.
Ik heb wat speling op de pedalen, met name de koppeling, zou dat met de schakelaar te maken kunnen hebben?
Edit: de balg is scheur vrij, als ik in de leiding blaas hoor ik bij de pomp lucht weglopen. Nu kan ik me voorstellen dat er een klep zit die open gaat als de cc niet in werking is.
Ook weigert mijn KM teller af en toe dienst en geeft dan de snelheid pas na een paar muinuten aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 13:45 #1392642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het systeem werkt deels elektrisch/deels pneumatisch. De vacuumpomp trekt het balgje (en daarmee de gasrol) aan, aangestuurd door de regeleenheid. Bij de pedalen zitten schakelaartjes. Als de CC erop staat en je een pedaal intrapt, schuift het pennetje uit de schakelaar en wordt het signaal naar de regeleenheid onderbroken en tevens wordt lucht in het systeem gelaten zodat de balg (sneller) het gas loslaat. De afstelling van die schakelaartjes komt vrij precies. Met niet-ingetrapt pedaal hoort het pennetje nog 0.5-1.0mm verder ingedrukt te kunnen worden tot hij volledig ingedrukt is. Kun je hem in "rust", dus met niet ingetrapt pedaal, verder indrukken dan staat hij veel te ruim en zuigt de pomp valse lucht aan via het schakelaartje ipv het balgje plat te trekken. Stel de schakelaartjes af, je kunt ook nameten met de multimeter (doorgangstest of laagste weerstandsbereik) of ze goed staan. Als ze goed staan moeten beiden contacten op de schakelaar doorverbonden zijn (weerstand <1 ohm). Controleer ook of de schakelaartjes nog goed staan als je de pedalen een paar keer het ingetrapt en losgelaten. Als dat goed is, kun je het T-stukje bij het pompje onder de motorkap losmaken. Zuig aan de slang die naar het passagierscompartiment gaat, je mag geen lucht kunnen zuigen. Zuig ook aan de slang die naar het balgje gaat. Die moet inveren en geen valse lucht aanzuigen.EDIT: Het klopt dat er in de pomp een open verbinding naar de buitenlucht is, dat zegt niet zoveel. IK lees nu ook dat het snelheidssignaal niet 100% goed is. Kans is groot dat de storing in de CC hiervan komt. Controleer de stekker bij de achteras, die willen nog wel eens slecht worden. Voer toch bovenstaande controles uit, dan kun je dat uitsluiten als oorzaak. END EDIT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 14:10 #1392645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekker
Bedankt voor de tips Henk.
De eerste stappen kloppen aardig, geen multimeter bij de hand om door te meten helaas.
Ik kan alleen de stekker op de achteras moeilijk vinden zo, moet de auto hiervoor omhoog?
De eerste stappen kloppen aardig, geen multimeter bij de hand om door te meten helaas.
Ik kan alleen de stekker op de achteras moeilijk vinden zo, moet de auto hiervoor omhoog?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 14:27 #1392651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als de pedaalschakelaars geen lucht lekken dan schakelen ze elektrische doorgaans ook wel zoals de bedoeling is. Tenzij je heel dun bent zal de auto omhoog moeten, de stekker zit aan de voor/bovenkant van het differentieel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 19:45 #1392674
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker
Ik vermoed dat het inderdaad de stekker is.
Net even de auto omhoog gehad en gekeken: de originele stekker zit er niet meer aan, deze is vervangen voor 2 knijp stekkers/koppelingen en op de pinnetjes van het stekkertje op de as geschoven.
Ik heb ze los gehad en nu werkt mijn KM teller helemaal niet meer.Volgende stap is dus een stekker te bemachtigen en deze te solderen op de draad.
Net even de auto omhoog gehad en gekeken: de originele stekker zit er niet meer aan, deze is vervangen voor 2 knijp stekkers/koppelingen en op de pinnetjes van het stekkertje op de as geschoven.
Ik heb ze los gehad en nu werkt mijn KM teller helemaal niet meer.Volgende stap is dus een stekker te bemachtigen en deze te solderen op de draad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 19:55 #1392676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik zou de dealer even vragen. Normaal gesproken moet je woensdag de spullen wel in huis kunnen hebben. Is niet overdreven duur/veel duurder dan aftermarket. Heb je nieuw en weet je zeker dat het goed is. Anders kun je evt. ook kijken bij Rick Donkers (
www.rdae.nl
) voor waterdichte stekkers/contrastekkers. Ook altijd zeer snel met verzenden.
Moderators: Jerry Stam