Verdamper revisie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hij hangt vrij hoog, maar, zo heeft ie altijd al gezeten. Ook met de kachel open rond gereden vandaag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tevens moet ik nog steeds een FB computer plaatsten, tijdelijk een F computer nu.
Dus mbt benzine is een ander probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
AMS kun je laten starten op LPG, Vialle LPi niet.AMS schakelt van benzine over op LPG zodra de AMS ontdekt dat er een puls van de BDP wordt afgegeven. Kan dus de eerste omwenteling al zijn, maar heeft wel benzineshotje nodig om te starten. Als je de LPG-GPL knop ingedrukt houd, start ie op gas.A_A schreef : Lijkt dat ie nog niet vol vermogen heeft. Houdt op bij 150. Maar zal kwestie van afstellen en of inleren zijn. Wel grappig , starten op benzine en dat ie dan vanzelf op gas overschakelt. Dat heeft ie nog nooit gedaan
AMS moet je inderdaad inleren.
Pardon? Mijn sedan met AMS heb ik tot 174 op de tomtom getrapt, toen vond ik het wel zat.150 lijkt me wel te weinig, inleren zou wel eens kunnen helpen.henk 940LPT schreef : Op benzine kom je toch ook niet verder dan 150 alsik het goed begrepen heb?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tot de kopwissel toen nog maar 175 ongeveer.
Nu dus 150 , dus zal even kwestie van inleren of regelen zijn.
Ik heb afgelopen 2 jaar nooit op benzine kunnen rijden. Dus altijd op gas gestart.
Mbt inleren, heb de regelpen nog even los zitten en de restrictie in de slang gewoon gebruikt. Vandaag maar kijken of hij met aangesloten regelpen wil lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Regelpen?A_A schreef : Mbt inleren, heb de regelpen nog even los zitten en de restrictie in de slang gewoon gebruikt. Vandaag maar kijken of hij met aangesloten regelpen wil lopen.
Actuator bedoel je?Die zou ik er maar wel op zetten, curieus trouwens, dat je wel een gasdicht systeem hebt, zonder dat ding. leiding omgelegd? of is de pin er uit?Je kunt hem vrij makkelijk testen, die actuator, als ie werkt, is er geen enkele reden hem achterwege te laten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oude actuator zat vast, nu een andere die wel moet werken. Maar wilde eerst werking van revisie testen en dan andere dingen weer aanpassen om niet meer dan 1 verandering tegelijk te hebben.
Dit ivm evt storing zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je wéét hoe die actuator werkt? welk mechaniekje erin zit en dat je dat ongestraft terug kan duwen?Ja, het kan, maar gezond voor het binnenwerk is het niet.A_A schreef : Pen terug geduwd en stekker los. Oude actuator zat vast, nu een andere die wel moet werken.
Test hem gewoon even, is makkelijker.
- Haal de spanning van de laatste magneetklep af, zodat deze niet open gaat- draai de actuator eruit- sluit hem aan op de normale manier- leg hem op een plek in je motorruimte, die je kan zien vanaf de bestuurdersstoel- zet de auto op contact- kijk naar het gedrag van de actuator
1: er gebeurd helemaal niks: dan issie stuk (of een kabelbreuk/computerstoring)2: hij loopt helemaal uit naar max-positie: ook stuk3: hij loopt helemaal uit en binnen drie seconden weer terug naar ongeveer een kwart van de totale uitloop en stopt daar Dan is ie in orde en kan je hem terugschroeven en gewoon gebruiken.
Ik heb anderhalf jaar lopen stoeien met een AMS..............pff............uiteindelijk wel opgelost.( <a href="/node/8939" target="_blank">OPGELOST!!!- Vialle: ik ben het nu echt beu; gestotter.</a> )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Testen zo is een goed idee ja!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben