Auto lange tijd stallen, wat te doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wytze maakt hetzelfde rekensommetje als ik zie ik.Wytze schreef :
Als je de waarde van de wagen weet over 10 jaar weet je pas of het de moeite waard was allemaal. Kijk nu naar de waarde van late 140 modellen en vroege 240 modellen van 40 jaar oud. Dan heb je een indicatie van de waarde van je 7 serie over 10 jaar.Janneman schreef : En van te voren eens goed nadenken of het wel de moeite is. Nu wat werk, 10 jaar stalling betalen endaarna ook weer een hoop werk en toch flink wat kosten. En vooral al die tijd niks aan je auto hebben.
Afscheid van nemen inderdaad, of oprijden. en gaan sparen.
Over 10 jaar kun je dan voor 4000 euro weer iets leuks kopen.
FYI mijn -niet zo goede- 240 kostte minder dan 1000 euro aanschaf. en dat was nog in een goede tijd voor oldtimers.
Jouw idee is leuk voor de E-types de Porsches en de Ferraris. Waar ze dat nu ook al mee doen. maar voor de rest....
Ik zou mijn geld ergens anders in steken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Daar kan je geen pijn aan hebben lijkt me.
Voor LPG is de oplossing bij echt Hobby gebruik natuurlijk lpg demonteren.
En diesel, tja das lastig.
Ik denk dat er veel diesel wagens die nu hobbymatig rond rijden, en in matige staat zijn, gaan verdwijnen en de hele mooie blijven. LPG wagens in matige staat zullen worden opgereden en ook verdwijnen. Die zijn meestal alleen aangekocht ivm belastingvrijstelling.
De echte pijn is er voor degeen die de wagen echt als hobby hebben en er dagelijks in rijden.
In Duitsland is er voor oldtimers ook nog een kwaliteitstoets bij toelating als oldtimer. Dat is in NL denk ik niet in te passen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou benzine inbouw voor 10 jaar een idee zijn ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar wel 1 a 2 maal per jaar even de ratel op de krukas poeli zetten en een paar keer rond draaien.
is meer dan genoeg om de boel los te houden.
groet will en succes met kht .
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Bij een wat minder exemplaar zou ik het ombouwen echt niet doen.
Je kunt immers voor weinig nu een 700 kopen op benzine in dezelfde staat. Of een op LPG waar je de LPG uit haalt.
De aantallen diesels die in NL rondrijden zullen gedecimeerd worden. Dat staat vast.
Opslaan is een optie maar alleen als je (bijna) gratis ergens kunt stallen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Want de auto moet van af januari tot maart geschorst staan, anders jaar tarief!!!!
De versnellingsbak past w.s. ook nog, anders deze met aandrijf as vervangen.
De kabelboom kan het zelfde blijven met een kleine aanpassing.
En voor 60 euro om keuren naar benzine bij het RDW.
De onderdelen van de diesel bewaren, voor latere ombouw.
Voordeel is dat de auto blijft rollen, en beter bewaard blijft.
Want je weet nooit wat er in 10 jaar gaat veranderen, vooral als de voorjaars nota 2014 wordt opgemaakt ivm opgelegde bezuiniging 2013.
Niets is zo verandelijk als de politiek, het weer is zelfs voorspelbaarder!
Groeten Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het punt bij mij is dat ik er in de afgelopen 3 jaar al zoveel geld in heb zitten, dat die stallingskosten betalen minder erg is dan nu de auto helemaal van de hand doen, alles wat mechanisch is, is vervangen (motor, bak, remmerij) Veel is gereviceerd. Ik heb mijn auto beschouwd als rijdend project met als afrondend werk het netjes maken van de carroserie en het onderstel, wat ook nog wel wat geld moet gaan kosten, vandaar dat alles in stappen gaat.
Even afgezien van de finaciele strop die de mogelijke wijziging van de regeling met zich meebrengt, is deze auto gewoon mijn droom auto die ik niet zomaar naar de schroothoop wil zien verdwijnen, slopen en dan de onderdelen verkopen is daarom ook niet een optie (bovendien zit er nu ook niemand echt te wachten op die onderdelen...).
Voorlopig dus toch maar stallen en hopen dat over 10 jaar de regels niet weer in negatieve zin veranderen (of gewoon de loterij winnen...).
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ja ik weet de WB is erg hoog, maar, ik rij dagelijks in mijn hobby auto. En ja ik betaal ook 124 euro per maand, maar heb toch een auto en een hobby nodig.
Maar je moet kiezen wat jou het beste past.
Ik vind die benzine optie voor aankomende 10 jaar nog zo gek niet hoor.