Auto lange tijd stallen, wat te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 19:50 #1097729 door V700 register
Auto lange tijd stallen, wat te doen? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Vanwege de onduidelijkheid over de oldtimer regeling en verwachte hoge kostennom de komende apk door te komen zal ik de auto gaan stallen tot er mee duidelijkheid komt over de regeling of tot hij 40 jaar oud is (dat duurt nog 10 jaar).
Ik kan mij zo voorstellen dat stallen niet echt lekker is voor de bewegende onderdelen en rubbers van de auto en vroeg me af of er mensen zijn die hier wat tips voor hebben.
Ben bendieuwd naar jullie tips!

Groet, Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 22:08 #1387692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tien jaar?
Ik wilde zeggen op blokken dat je geen plate kant aan de wielen krijgt.
Maar, na 10 jaar zijn ze toch uit gedroogd.

Benzine tank 100% vol tegen condens en roest.

Tja of helemaal leeg en de dop er af.

Rem slangen zijn dan ook uit gedroogd denk ik.

Is het een betaalde stalling?

Gemiddeld 400 euro per jaar anders. Is 4000 euro.

Hmm

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 22:26 #1387697 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic goed over nadenken!
Dat is i.d.d. iets waar je goed over moet nadenken. Heb je de mazzel om bij een kennis, vriend, familie of wie dan ook, iets te kunnen regelen, dan zou ik daar voor kiezen. Echter niet op bokken zetten o.i.d. Probeer op z'n minst iedere 4 tot 6 weken de boel na te kijken en een gedetailleerd "rondje erf" te rijden.
Ligt dit allemaal niet binnen je mogelijkheden, dan heb je een grote uitdaging. 10 Jaar stallen..., tegen een huurprijs, waar je waarschijnlijk geen brandstof in de tank mag hebben..., dat is allemaal nogal wat...
Succes en (zoals velen onder ons) veel sterkte toegewenst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 22:28 #1387698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rondje erf?
Dan moet je echt alles goed warm rijden wil het zin hebben hoor.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-05-2013 22:33 #1387699 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hihi
Zo leuk, 2 Gerben's binnen de vereniging met allebei een 760 TurboDiesel.

Tja..het plan dat ik nu zelf heb is 9 maanden schorsen en 3 maanden rijden. Maar ik las ergens dat je vanaf volgend jaar ook per 1 maand inplaats van 3 maanden kan schorsen en ontschorsen, dan gaat ie desnoods 11 maanden in de stalling en 1 maand rondscheuren.
Kan de boel toch wat los blijven. Ook die van mij moet nog zo'n 10 jaar wachten.
Success iniedergeval!
En, stalling is vaak wel te vinden voor ongeveer 15 euro per maand.
Groeten,Gerben

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 23:01 #1387700 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic warm?
@Arjan
Warm rijden met een gevoelig, opgevoerd en elektronisch uitgevoerd exemplaar met alle toeters en bellen gaat natuurlijk niet lukken! Maar als je een standaard motor normaal warm laat lopen en dit even aanhoud, een paar keer alle uitslagen maakt, remmetjes trappen, effe alle standen schakelen en koppelen, de noodzakelijke dingetjes naloopt en inspuit/ smeert (denk aan je electrische antenne, vloeistoffen, etc. etc.) dan is dat prima en ben je al een heel eind. Dan wordt alles ook effe lekker warm, daar heb je niet veel ruimte voor nodig.
Of wil je roodgloeiende remschijven, rokende banden en afkoelende turbo's hebben en/of zien?  .  Een erf is een erf en geen circuit.  . Zou dan ook niet weten waarom er "hard" gereden moet worden om iets "goed" warm te krijgen.
We hebben het over een baksteen uit 1983!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2013 23:06 #1387701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Geejee, Wat ik vaak hoor in
@Geejee,

Wat ik vaak hoor in dit soort situaties is dat men dan de motor 5 minuten op zijn hoogste laat lopen. Dan is de boel echt nog niet warm.

En als het moet kun je heel best snelle rondjes om een boerderij hoor :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 07:55 #1387708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van zelfs een half uur of
Van zelfs een half uur of langer laten draaien krijg je alleen maar condensvorming in je motor. Kun je beter even een beetje olie op de zuigers laten lopen en vervolgens 10 jaar afblijven.
Tank vol? Was vroerger een goede tip. Met die chemische prut van tegenwoordig gaat na een jaar alles vergommen en kun je de tank/leidingen/brandstofpomp en misschien zelfs de carburateur na 10 jaar weggooien. Leegmaken en een kannetje Aspen benzine erin en daarop even laten lopen.
Banden/remleidinegn e.d. is hopeloos na 10 jaar dus laat lekker zo zitten. Als je het goed wil doen zou ik wel de remmen een beurt geven voor je hem stalt, de kans dat de remmerij na 10 jaar vast zit wordt dan een stuk kleiner.
Verder iets tegen de muizen in het interieur, plekken waar de wagen kan roesten in de olie zetten, auto goed in de was.
En van te voren eens goed nadenken of het wel de moeite is. Nu wat werk, 10 jaar stalling betalen endaarna ook weer een hoop werk en toch flink wat kosten. En vooral al die tijd niks aan je auto hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 09:28 #1387712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schatting?
Even rekenen.
Stalling, als je heel goedkoop vind: 30 euro per maand *12 *10=3600
Vervangen na 10 jaar van onderdelen die op zijn: 1000 euro ?
Als je zelf kan doen 500 oid(banden, remslangen, rubbers, motordelen)
Kleine 4000 euro :)
Maar, ja als je gratis kan stallen zijn deze cijfers heel anders.
Owja, elk jaar opnieuw schorsen / verlengen, 250 euro in 10 jaar.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-05-2013 09:28 #1387713 door Wytze Broerze

Janneman schreef : En van te voren eens goed nadenken of het wel de moeite is. Nu wat werk, 10 jaar stalling betalen endaarna ook weer een hoop werk en toch flink wat kosten. En vooral al die tijd niks aan je auto hebben.

Als je de waarde van de wagen weet over 10 jaar weet je pas of het de moeite waard was allemaal.
Kijk nu naar de waarde van late 140 modellen en vroege 240 modellen van 40 jaar oud. Dan heb je een indicatie van de waarde van je 7 serie over 10 jaar.

Moderators: Jerry Stam