V-snaar zijn tanden kwijt
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2013 05:15 #1387097
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ophanging
Hoe minder star de boel opgehangen is, des te meer trilt de boel.
Een V-riem gaat trillen op het "slappe part" doordat hij zich "los" moet trekken uit de V-groef.
Een slappe ophanging versterkt dit effect alleen maar.........
Een V-riem gaat trillen op het "slappe part" doordat hij zich "los" moet trekken uit de V-groef.
Een slappe ophanging versterkt dit effect alleen maar.........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2013 14:55 #1387112
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polyurethaan
Hoi,
Je hebt die rubberen bussen ook in polyurethaan, zijn waarschijnlijk net zo goed als die aluminium en kan je overal in Nederland kopen: veel lagere verzendkosten en veel eerder in huis. Ik heb onlangs mijn bussen vervangen met rubberen exemplaren, maar ik denk dat ik dat niet meer doe. De snaaraangedreven hulpaggregaten dienen gewoon goed uitgelijnd met de aandrijfpoelies te staan en die rubberen bussen gaan na verloop van tijd altijd uitlubberen, vooral als je de riemen strak span.
Jaap
Je hebt die rubberen bussen ook in polyurethaan, zijn waarschijnlijk net zo goed als die aluminium en kan je overal in Nederland kopen: veel lagere verzendkosten en veel eerder in huis. Ik heb onlangs mijn bussen vervangen met rubberen exemplaren, maar ik denk dat ik dat niet meer doe. De snaaraangedreven hulpaggregaten dienen gewoon goed uitgelijnd met de aandrijfpoelies te staan en die rubberen bussen gaan na verloop van tijd altijd uitlubberen, vooral als je de riemen strak span.
Jaap
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2013 17:40 #1387124
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Strak....
Dat is het vaak, de riemen worden onnodig te strak gespannen.
Hierdoor gaat de riem vast in de V-groef zitten, en moet er continu uit getrokken worden, geeft trilling/kost vermogen=warmte
De riem zo strak zetten, dat hij net niet slipt onder vollast. (en dat is erg los)
Ik heb generator setjes meegegmaakt waarbij de riem net zo lang mee ging als de koolborstels.............Ca. 5000 uur max. dynamo toerental 12 Volt 80 Ampère dynamo 60% belast.
Hierdoor gaat de riem vast in de V-groef zitten, en moet er continu uit getrokken worden, geeft trilling/kost vermogen=warmte
De riem zo strak zetten, dat hij net niet slipt onder vollast. (en dat is erg los)
Ik heb generator setjes meegegmaakt waarbij de riem net zo lang mee ging als de koolborstels.............Ca. 5000 uur max. dynamo toerental 12 Volt 80 Ampère dynamo 60% belast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2021 19:42 #1468867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afmetingen vervangende bussen?
Die bussen waar naar wordt verwezen hierboven kosten 40 euro aan verzendkosten, dus ik moet ze zelf maar gaan draaien. Was er al iemand achter wat de afmetingen van dergelijke bussen dienen te zijn?
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2021 22:45 #1468868
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic vervangende bussen
heeft Timen wel voor je.
Kijk even op zijn pagina, daar vind je ze wel.
www.timensmit.nl/onderdelen.php
Met CTRL/F zoeken op dynamo.
€ 7,50 de twee.
De V-snaar kan je ook vinden.
En Timen rekent echt geen 40 euro voor het op de post doen.
Kijk even op zijn pagina, daar vind je ze wel.
www.timensmit.nl/onderdelen.php
Met CTRL/F zoeken op dynamo.
€ 7,50 de twee.
De V-snaar kan je ook vinden.
En Timen rekent echt geen 40 euro voor het op de post doen.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-11-2021 10:05 #1468874
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik gok dat er naar de alu
Ik gok dat er naar de alu-bussen gevraagd wordt.
En die heeft Timen niet op zijn site staan, maar wellicht dan hij ze wel voor je maken.
Ik heb ze ook een tijdje gehad, en toen ook zelf gemaakt... zal eens kijken of ik de afmetingen nog kan vinden.
En die heeft Timen niet op zijn site staan, maar wellicht dan hij ze wel voor je maken.
Ik heb ze ook een tijdje gehad, en toen ook zelf gemaakt... zal eens kijken of ik de afmetingen nog kan vinden.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2021 22:56 #1469019
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorig jaar heb ik drie
Vorig jaar heb ik drie aluminium bussen laten draaien. Ik kan je de afmetingen wel geven. Sterker nog je mag de bussen hebben.
Het beste is om de bussen met een kleine overmaat te laten maken zodat ze met een lichte perspassing kunnen worden gemonteerd.
Wanneer de geringste speling tussen de bussen en de steun bestaat dan gaan de bussen n de steun rammelen en is het net of je zuigers kantelen.
Ik heb dat toen opgelost door de bussen met teflon tape op te dikken.
Uiteindelijk ben ik overgestapt op PU.
Het beste is om de bussen met een kleine overmaat te laten maken zodat ze met een lichte perspassing kunnen worden gemonteerd.
Wanneer de geringste speling tussen de bussen en de steun bestaat dan gaan de bussen n de steun rammelen en is het net of je zuigers kantelen.
Ik heb dat toen opgelost door de bussen met teflon tape op te dikken.
Uiteindelijk ben ik overgestapt op PU.
Moderators: Jerry Stam