Even stoteren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 19:52 #1387070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dampgasinjectie
Dampgasinjectie hoeft volgens mij niet afgesteld te worden, is zelflerend. Wat betreft het hoger toerental bij intrappen koppeling terwijl je nog rolt: Dit is voor zover ik weet normaal en een comfort feature. Als je geheel stilstaat zakt het toerental tot keurig stationair, als de rest ook in orde is. Ik heb dit gelezen in een stuk over LH Jet op een Saabsite, volgens mij <a href=" www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html " target="_blank">hier, maar daar kan ik het niet meer in terugvinden. Kort samengevat was het zo dat als de ECU snelheid binnenkrijgt (via het snelheidssignaal dat ook op de ECU binnenkomt) dan is het minimum toerental iets van 1200-1500 rpm. Sta je stil dan is het minimum de bekend 850-900 rpm. Ik vergis me niet in de limp home mode die wel in het stuk genoemd wordt (daar wordt ook 1200-1500 rpm genoemd). In mijn hoofd zit echt een functie van hoger toerental zoalng de auto rolt, ik kan helaas het juiste niet terugvinden.Uiteraard hoort de motor niet af te slaan als je de koppeling intrapt terwijl de auto rolt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 21:47 #1387077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Okee
Wel bijzonder,  tot nu toe niet meer gehad maar hoe en wat met die blabla cips?
Toen ik laatst bij Timen was voor onderhoud en de krukaskeering te maken zij hij wel dat er een oud omschakel relais in zat maar doet het goed.
Bogies waren nog goed kleppen weer gesteld, nieuwe verdelerkap en rotor dus dit kunnen we dan uitsluiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2013 21:58 #1387079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan

henk 940LPT schreef : Dampgasinjectie hoeft volgens mij niet afgesteld te worden, is zelflerend. Wat betreft het hoger toerental bij intrappen koppeling terwijl je nog rolt: Dit is voor zover ik weet normaal en een comfort feature. Als je geheel stilstaat zakt het toerental tot keurig stationair, als de rest ook in orde is. Ik heb dit gelezen in een stuk over LH Jet op een Saabsite, volgens mij <a href=" www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html " target="_blank">hier, maar daar kan ik het niet meer in terugvinden. Kort samengevat was het zo dat als de ECU snelheid binnenkrijgt (via het snelheidssignaal dat ook op de ECU binnenkomt) dan is het minimum toerental iets van 1200-1500 rpm. Sta je stil dan is het minimum de bekend 850-900 rpm. Ik vergis me niet in de limp home mode die wel in het stuk genoemd wordt (daar wordt ook 1200-1500 rpm genoemd). In mijn hoofd zit echt een functie van hoger toerental zoalng de auto rolt, ik kan helaas het juiste niet terugvinden.Uiteraard hoort de motor niet af te slaan als je de koppeling intrapt terwijl de auto rolt.

dat is vermoedelijk toch de oorzaak van dat hij verzuipt?
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 08:54 #1387160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Comfort Feature?
Ik vond mijn auto de afgelopen 8 jaar best comfortabel, ondanks dat hij nooit dat hogere toerental gaf bij het intrappen van de koppeling. Hij doet het pas sinds kort.
Sterker nog, ik vind het ronduit oncomfortabel als ik rijd en de motor maakt 1000 toeren en vervolgens trap ik de koppeling in omdat ik bij een stoplicht kom en hij gaat ineens naar 1200-1500 toeren
Zou dat minimum toerental van 1200-1500 toeren dan niet ook zo moeten worden afgereld als ik rijd? Want dat is bij mij namelijk niet zo. Ik kan prima 850 toeren maken terwijl ik rijd. Dat zou dan toch ook niet moeten kunnen, want de ECU krijgt snelheid binnen, dus 1200-1500 toeren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 09:04 #1387161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trap
ECU kriijgt natuurlijk ook het signaal van de gaskleppositiesensor. Als je de koppeling ingetrapt houdt (als je bijv. uitrolt voor het stoplicht) trap je niet gelijktijd het gaspedaal in. Anyway, ik herhaal alleen maar iets dat ik ergens heb gelezen (maar helaas niet terug kan vinden).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 09:17 #1387162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar als ik op de koppeling
Maar als ik op de koppeling rijd, zonder dus gas te geven, zou hij volgens de theorie die jij aanhaalt toch ook naar de 1200-1500 toeren moeten gaan dan? Maar dat doet hij niet. Dan blijft hij wel stationair, tot ik de koppeling in trap, dan gaat hij wel naar die hogere toeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 10:40 #1387164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De ECU merkt dat er vermogen geleverd moet worden als je met lage toeren rijd. Met ingetrapte koppeling niet. Dus gasklep dicht, geen vermogensvraag en auto heeft snelheid -&gt; stationair toerental wat hoger.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 10:46 #1387166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben toch wel benieuwd hoe
Ik ben toch wel benieuwd hoe dat bij andere mensen is, of die ook dat verhoogde toerental hebben bij koppeling intrappen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 11:00 #1387169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik wel, in ieder geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2013 11:04 #1387171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je dat ook altijd al
Heb je dat ook altijd al gehad dan?

Moderators: Jerry Stam