bout veerschotel achterzijde
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerben dit verklaard een hele hoop voor mij! dan weet ik dat wat ik zie klopt wat de moer betreft, alleen het draadeind wist ik zelf niet...gerryberrie schreef : Het is een tapeind (draadeind) met aan beide kanten een moer.
Soms komt het hele tapeind mee, maar soms gaat ook alleen de moer los en blijft het tapeind zitten. Even 2 moeren erop tegen elkaar in gedraait om het tapeind eruit te halen.
Groeten,.Gerben
hulde!
wytze, voor de zoveelste maal dank voor een duidelijk en helder makend antwoord!nu kan ik dus met een gerust hart op vakantie en daarna de ophoging starten!Wytze schreef : Je ziet een moer die op een draadeinde zit die in de ingelaste moer is gedraaid.
Dus moer losdraaien, draadeinde komt vast mee, en dan zie je het vanzelf.
even de schokker loshalen en a-as laten zakken. Kijk uit voor remslang!
Krijg je hem niet ver genoeg naar beneden dan even de bevestiging van de leiding op carrosserie even losmaken of de remklauw.
hulde!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Kijk eens op naar een auto met versterkte veren, die voor je over een stevige drempel rijdt. Je ziet de auto dan om zijn lengte as kantelen.
Enige remedie: zorg voor flink wat lading achterin. Heb je een flinke gastank dan is het een goede oplossing.
www.volvo700vereniging.nl/node/47254
- V700 register
- Nieuw lid
-
die dingen heten tapeind (schroefdraad aan beide zijden, blind stuk in het midden) en kan je in verschillende maten kopen.
Toen ik blokken tussen chassis en veer zette heb ik de juiste maat tapeind eerst in het chassis geschroefd (volgens methode Gerben), en vervolgens het blok en veer met schotel er tussen gepield, en toen met veel vloeken en zuchten de moer op die tap weten te krijgen, er viel steeds weer wat naar beneden, voor ik de moer pakkend op de schroefdraad had. I.p.v de originele dop15 borstmoeren heb ik originele m10dop17 zelfborgende moeren gebruikt.
Tip: vul die dop op met een losse M10 moer, zodat de zelfborgende moer gelijk ligt met de bovenkant van de dop, dan pakt hij sneller. (dus twee moereen boven elkaar in die dop)
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Verhogen geeft wat meer wagenhoogte. Gevolg is wel dat het veergedrag nadelig wordt beinvloed. Je verandert de auto in een stuiterbak.
Kijk eens op naar een auto met versterkte veren, die voor je over een stevige drempel rijdt. Je ziet de auto dan om zijn lengte as kantelen.
Enige remedie: zorg voor flink wat lading achterin. Heb je een flinke gastank dan is het een goede oplossing.
www.volvo700vereniging.nl/node/47254
dat is een handig stukje informatie, ga ik zeker meenemen om de ophoging optimaal te maken.