R-Spec MBC kopen (is gemonteerd)
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-05-2013 14:26 #1386881
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De Turbodiesels
Bij de TurboDiesels is het gat richting het zijscherm/spatbord geopend en de andere aanzuig mogelijkheid afgedicht. De TD's halen hun koude lucht volledig uit het gat in het zijscherm/spatbord.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2013 22:33 #1386918
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Er zit erg veel verschil in
Er zit erg veel verschil in de luchtfilterbakken. Voor mij nog geen touw aan vast te knopen.
Ik heb een b230fk 1995. Deze heeft alleen de opening naar het zijscherm, de rest is potdicht. Het extra plastic in de verbinding naar het scherm was easy te verwijderen waardoor er een stuk grote diameter is onstaan.
Ik heb laatst een b230ft 1998 gesloopt (940 classic uit duitsland). Deze has alleen de kleine opening aan de koplampzijde, rest was potdicht. Dit zelfde heeft een maat van mij op zijn b230fk 1996. De sloper had wel een deksel met turbo erop.
M.a.w. volvo heeft haar mening over de aanvoer van lucht geregeld veranderd. Misscien zit er nog verschil aan welk land de auto geleverd is of uit welke plant, geen idee...
Ondanks turbo ga ik toch voor zo koel mogelijke lucht. Zoek maar eens uit hoeveel een paar graden uit kunnen maken. Als dit moeilijk te realiseren is ok maar bij onze bakstenen is al een mogelijkheid tot een c.a.i.
Grtz, Daniel
Ik heb een b230fk 1995. Deze heeft alleen de opening naar het zijscherm, de rest is potdicht. Het extra plastic in de verbinding naar het scherm was easy te verwijderen waardoor er een stuk grote diameter is onstaan.
Ik heb laatst een b230ft 1998 gesloopt (940 classic uit duitsland). Deze has alleen de kleine opening aan de koplampzijde, rest was potdicht. Dit zelfde heeft een maat van mij op zijn b230fk 1996. De sloper had wel een deksel met turbo erop.
M.a.w. volvo heeft haar mening over de aanvoer van lucht geregeld veranderd. Misscien zit er nog verschil aan welk land de auto geleverd is of uit welke plant, geen idee...
Ondanks turbo ga ik toch voor zo koel mogelijke lucht. Zoek maar eens uit hoeveel een paar graden uit kunnen maken. Als dit moeilijk te realiseren is ok maar bij onze bakstenen is al een mogelijkheid tot een c.a.i.
Grtz, Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2013 21:58 #1388896
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbc
Ik kocht deze week een 940 met B230 FK motor en zou ook graag een Mbc inbouwen.
Heeft iemand er eventueel nog een te koop of kan je die ergens bestellen in Nederland of Belgie?
Alvast bedankt voor de reaktie.
Groeten,
Bart
<a href="mailto:bart.steuperaert@telenet.be">bart.steuperaert@telenet.be
Heeft iemand er eventueel nog een te koop of kan je die ergens bestellen in Nederland of Belgie?
Alvast bedankt voor de reaktie.
Groeten,
Bart
<a href="mailto:bart.steuperaert@telenet.be">bart.steuperaert@telenet.be
Moderators: Jerry Stam