Wat voor een schokdempers zijn dit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 14:17 #1382199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wel of niet
wat ik bedoel is dat als ik ze kan indrukken door erop te hangen zijn ze dan wel of niet defect.
ik zou niet weten hoe ik erachter kom of mijn dempers kapot zijn of niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 14:20 #1382201 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Is niet zo te zeggen. Het is niet abnormaal als nivomats inzakken volgens mij. Mijn vader had er ook last van met zijn 850. Als wij als kleine ventjes op de achterbank zitten te ouwehoeren duurde het niet lang voordat hij laag stond. Na een paar honderd meter stond de auto weer recht, maar als we eerst een parkeergarage uit moesten zat mijn vader weer te mopperen dat de trekhaak aan de grond kwam.
Je weet dat nivomats defect zijn als de auto na een paar km rijden nog steeds achterover hangt en niet meer recht komt te staan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 14:46 #1382202 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drukken

djesper schreef : als ik de oude dempers kan indrukken door en op te gaan hangen. en daarna schuifen ze wel weer netjes terug .
zijn ze dan defect of kun je ze altijd indrukken als je erop gaat hangen.
ik verwacht dat je nieuwe nivomat dempers niet kunt indrukken door erop te gaan hangen.

Je hebt ze er dus al onder vandaan en drukt ze 'met de hand' in?
Ik heb laatst mijn versleten nivomaten vervangen door goede gebruikte. De 'nieuwe' kon ik met mijn vrij geringe gewicht (< 70 kg) met moeite een klein stukje induwen.
Na het omwisselen bleek dat ik de oude op dezelfde manier veel makkelijker en verder in kon drukken. Ik zou dit niet de 'definitieve test' noemen maar het zegt wel iets.
Overigens kunnen nivomats op twee verschillende manieren falen:
  1. Niveauregeling werkt niet meer.
  2. Geen schokdempende werking meer.
Het kan dus zijn dat hij het één nog wel doet, maar het ander niet meer. Mijn auto kwam nog vrij netjes op hoogte met belading, maar als ik er (ook zonder belading) een drempeltje mee nam dan klapte de achteras al snel tegen de blokken.
Er is hier al veel meer over nivomats geschreven. Gebruik de <a href="/search/node/nivomats" target="_blank">zoekfunctie</a> eens, of kijk eens <a href="/node/10808" target="_blank">hier</a>.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 15:11 #1382204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re
met de hand wil ik niet zeggen maar als ik mijn mijn matige gewicht van 80 kg op de demper ga hangen zakt hij weg tot onderaan.
tijdens het rijden gebeurd er niet veel, de auto komt niet hogerop, als ik na een half uur rijden thuis kom dan hangt de linkerkant lager dan de rechter.
links krijg ik nog geen vinger tussen rand wielkas en wiel zelf en aan de rechter kant makkelijk met 2 vingers.
een gemiddelde drempel moet ik met ongeveer een gangetje van 20 a 30 km/u nemen anders knalt de onderkant van de auto op de drempel.

bedankt voor de tip had al wel gezocht opt forum maar twijfelde nog of het nu wel of geen nivomaten waren. die vraagbaak had ik nog niet gevonden, zal ik es doorlezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 15:17 #1382205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Dan kunnen we wel stellen dat ze stuk zijn denk ik. Lang op doorgereden ook, hadden beter eerder vervangen kunnen worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 15:25 #1382206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien is dit wat???
Ik zou zoiezo voor nivomat's gaan, maar dat is persoonlijk.
Als de oude er nog onder zitten kun je ze testen door met een rolmaat van onderkant wielkast tot onderkant velg te meten. Daarna zorgen dat ie goed inzakt (met 4 man in de achterbak gaan zitten). Dan rijden (pl/min 2 km) en weer meten (links + rechts).

Misschien is dit wat: link.marktplaats.nl/645951324
Koni Loadadjusters.... Is niet mijn advertentie......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 17:20 #1382213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch vreemd
is toch wel vreemd dat ze bij Brezan uitkomen op die standaard schokdempers. morgen nog maar eens even langs gaan om te informeren wat nivomaten kosten. en waarom hun systeem aangeeft dat alleen dit soort dempers erop heeft gezeten.
en anders maar es even zoeken naar goede 2e hands dingen. die koni loadadjesters zijn dus ook een goed alternatief...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2013 18:02 #1382215 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe nivomats zijn helaas
Nieuwe nivomats zijn helaas errug duur.
Koni load adjusters... geweldig maar succes met zoeken (speld, hooiberg..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2013 03:44 #1382235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nivomats
<html />Ik heb zulke nivomats gebruikt liggen. Verkeerd gekocht voor mijn 940. Voor een habbekrats over te nemen.

Moderators: Jerry Stam