Wat voor een schokdempers zijn dit
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik zou niet weten hoe ik erachter kom of mijn dempers kapot zijn of niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je weet dat nivomats defect zijn als de auto na een paar km rijden nog steeds achterover hangt en niet meer recht komt te staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je hebt ze er dus al onder vandaan en drukt ze 'met de hand' in?djesper schreef : als ik de oude dempers kan indrukken door en op te gaan hangen. en daarna schuifen ze wel weer netjes terug .
zijn ze dan defect of kun je ze altijd indrukken als je erop gaat hangen.
ik verwacht dat je nieuwe nivomat dempers niet kunt indrukken door erop te gaan hangen.
Ik heb laatst mijn versleten nivomaten vervangen door goede gebruikte. De 'nieuwe' kon ik met mijn vrij geringe gewicht (< 70 kg) met moeite een klein stukje induwen.
Na het omwisselen bleek dat ik de oude op dezelfde manier veel makkelijker en verder in kon drukken. Ik zou dit niet de 'definitieve test' noemen maar het zegt wel iets.
Overigens kunnen nivomats op twee verschillende manieren falen:
- Niveauregeling werkt niet meer.
- Geen schokdempende werking meer.
Er is hier al veel meer over nivomats geschreven. Gebruik de <a href="/search/node/nivomats" target="_blank">zoekfunctie</a> eens, of kijk eens <a href="/node/10808" target="_blank">hier</a>.
- V700 register
- Nieuw lid
-
tijdens het rijden gebeurd er niet veel, de auto komt niet hogerop, als ik na een half uur rijden thuis kom dan hangt de linkerkant lager dan de rechter.
links krijg ik nog geen vinger tussen rand wielkas en wiel zelf en aan de rechter kant makkelijk met 2 vingers.
een gemiddelde drempel moet ik met ongeveer een gangetje van 20 a 30 km/u nemen anders knalt de onderkant van de auto op de drempel.
bedankt voor de tip had al wel gezocht opt forum maar twijfelde nog of het nu wel of geen nivomaten waren. die vraagbaak had ik nog niet gevonden, zal ik es doorlezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de oude er nog onder zitten kun je ze testen door met een rolmaat van onderkant wielkast tot onderkant velg te meten. Daarna zorgen dat ie goed inzakt (met 4 man in de achterbak gaan zitten). Dan rijden (pl/min 2 km) en weer meten (links + rechts).
Misschien is dit wat: link.marktplaats.nl/645951324
Koni Loadadjusters.... Is niet mijn advertentie......
- V700 register
- Nieuw lid
-
en anders maar es even zoeken naar goede 2e hands dingen. die koni loadadjesters zijn dus ook een goed alternatief...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Koni load adjusters... geweldig maar succes met zoeken (speld, hooiberg..)
- V700 register
- Nieuw lid
-