automaat wiselen vraag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 11:25 #1381406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AW71 PAST!
alleen heeft de B280E bak er een gaatje bovenin zitten voor de BDP sensor en de bak van een B28E heeft dat niet.
Nu heb je dat ook niet nodig toch?
De K.D kabel is van een B280E volgens mij wel korter, deze zul je moeten wisselen .
Je kun aan de kleurcode van de K.D kabel zie of hij hezelfde is.
Kilometerteller en of snelheidsmeter krijgt z,n signaal van de cardanas dus dat is het probleem ook niet.
Op het plaatje van de bak kun je zien van welk bouwjaar de bak is.
Ik zeg doen !
Nu heb je dat ook niet nodig toch?
De K.D kabel is van een B280E volgens mij wel korter, deze zul je moeten wisselen .
Je kun aan de kleurcode van de K.D kabel zie of hij hezelfde is.
Kilometerteller en of snelheidsmeter krijgt z,n signaal van de cardanas dus dat is het probleem ook niet.
Op het plaatje van de bak kun je zien van welk bouwjaar de bak is.
Ik zeg doen !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 11:36 #1381407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat Klappen
Mijn bak klapt al jaren.
Ooit eens een hele stapel info gedownload van een Engelse site betreffende die automaten bakken.
Even zo uit het geheugen, vrij vertaald:
Het klappen betekend dat er slijtage is in de bak, door deze slijtage werk er iets niet geheel goed,
door deze slijtage zal de bak eigenlijk niet sneller stuk gaan.
Vervelend kan het wel zijn, maar ik heb geleerd door het 'spelen' met het gaspendaal om die klappen op te vangen
en dat leert snel.
Door iets gas terug te nemen bij/voor het schakelpunt krijgt de bak iets meer tijd, waardoor de overgang soepeler verloopt.
Ik zou nu er nieuwe olie in zit nog even wachten.
Mijn bak heeft nu 4 ton plus gedraait en wordt toch wat slechter, ook is het de verkeerde slechtere type bak.
Dus als de mrb voor een gedeelte blijft bestaan, gaat er een andere in met een lock-up.
Gr.
Ooit eens een hele stapel info gedownload van een Engelse site betreffende die automaten bakken.
Even zo uit het geheugen, vrij vertaald:
Het klappen betekend dat er slijtage is in de bak, door deze slijtage werk er iets niet geheel goed,
door deze slijtage zal de bak eigenlijk niet sneller stuk gaan.
Vervelend kan het wel zijn, maar ik heb geleerd door het 'spelen' met het gaspendaal om die klappen op te vangen
en dat leert snel.
Door iets gas terug te nemen bij/voor het schakelpunt krijgt de bak iets meer tijd, waardoor de overgang soepeler verloopt.
Ik zou nu er nieuwe olie in zit nog even wachten.
Mijn bak heeft nu 4 ton plus gedraait en wordt toch wat slechter, ook is het de verkeerde slechtere type bak.
Dus als de mrb voor een gedeelte blijft bestaan, gaat er een andere in met een lock-up.
Gr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 13:53 #1381417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is inderdaad een puntje
Dat is inderdaad een puntje om ff op te letten wand het gaat ernamelijk om dat er een bak van een 84 op een 86 gaat en die 86 heeft wel de bdp nodig waar de bak vaf komt is het zelfde type motor als jij in slurpje heb en moet dus geplaatst worden op een nieuwe tpye motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 14:12 #1381421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht dat mijn aude v6
Ik dacht dat mijn aude v6 ook een bdp had voor de ontsteking. Er zat wel een regel kas bij de bestuurder onder het dechboard. Ik zal de bak morgen ff tevoorschijn halen ff kijken of er een gat zit voor de bdp of dat ik deze er eventueel in kan maken. Het is zo lastig dat er niet veel plaatjes enzo meer zijn van die bakken. En het is zo verevelend als al die andere dingen straks niet de oposing geven en toch de bak vervangen moet worden en ik er na demontage achtekom dat mijn aude bak niet gaat passen. Dus wil het ff goed uit zoeken mischien heeft er iemand een fot van een bak van een later type 760 b280 dan kan ik die ff vergelijken met mijn automaatenbak die ik heb liggen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 15:01 #1381432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wisselen
ik zou niet gaan boren bdp sensor komt wel precies
gewoon even kijken op de type plaatjes op beide bakken als er allebei aw71 opstaat [ainsinwarner]
zijn ze uitwisselbaar, wel zul je de kd kabel over moeten zetten is vrij simpel moet je wel even de carterpan van de bak eronder weg halen om de kabel te kunnen loshalen als je dat voorzichtig doet kun je de pakking wel heel houden.
en als er geen bdpsensor inzit het koppeling huis over zetten
en als je de boel toch los hebt even de keeringen vervangen van de ingaande en uitgaande as
maarrrr je kunt natuurlijk zoals hierboven ook al geopperd als het ware zelf schakelen door het gas idd iets terug te nemen bij het toerental dat je graag wilt schakelen doe ik ook al jaren
gewoon even kijken op de type plaatjes op beide bakken als er allebei aw71 opstaat [ainsinwarner]
zijn ze uitwisselbaar, wel zul je de kd kabel over moeten zetten is vrij simpel moet je wel even de carterpan van de bak eronder weg halen om de kabel te kunnen loshalen als je dat voorzichtig doet kun je de pakking wel heel houden.
en als er geen bdpsensor inzit het koppeling huis over zetten
en als je de boel toch los hebt even de keeringen vervangen van de ingaande en uitgaande as
maarrrr je kunt natuurlijk zoals hierboven ook al geopperd als het ware zelf schakelen door het gas idd iets terug te nemen bij het toerental dat je graag wilt schakelen doe ik ook al jaren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 15:48 #1381438
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het type plaatje is dus
Het type plaatje is dus helaas niet meer leesbaar op de kapotte bak. maar volgens het vin nummer zijn ze het zelfde aleen inderdaad het bakhuis. die is dan nog over te zetten. de eigenaar wil de auto ook te koop aanbieden maar door het slechte schakelen is het lastig hem te verkopen.
Moderators: Jerry Stam