Licht in rechter koplamp beweegt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zag laatst, op de auto die voor me stond te wachten bij het verkeerslicht, dat de verlichting (die vanuit de rechterkoplamp van onze 960) komt steeds van hoogte wisselt. Het gaat voortdurend op en neer als het ware.
Als ik de hoogte een (s)tandje verstel, door middel van de verstelmogelijkheid in het dashboard, is het verschijnsel in ieder geval verdwenen en blijft het licht op dezelfde hoogte.
Waar kan dit op duiden? Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, JPS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De schakelaar is een regelbaar spoeltje, als er dus een slecht contact is in een van de stekkers zal de instelwaarde steeds wat veranderen.
Handigste zou zijn als je even een schakelaartje kan lenen om uit te sluiten waar het in zit.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Als de klem los zit of de lamp niet goed in de fitting heb je dit probleem ook.
Groet Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het licht uit de linkerkoplamp blijft wel constant op hetzelfde hoogteniveau.
Alleen die vanuit de rechterkoplamp wisselt voortdurend (op en neer). Je ziet dat duidelijk als je achter een andere auto staat. De hoogtestandschakelaar in het dashboard staat dan op 'onbeladen, normaal gebruik'.
Verdraai ik de schakelaar een tandje is het voortdurend wisselen verdwenen.
Voorlopig laat ik 'm daarom ook even in deze stand staan.
Drie jaren geleden is al eens een motortje vervangen. Vorig jaar is de bumper gespoten, mogelijk dat toen iets niet goed is teruggebouwd en ik het nu pas heb opgemerkt (zo heel veel rijd ik niet met het ding).
- V700 register
- Nieuw lid
-
JohnPlayerSpecial schreef : Bedankt voor de reacties.
Het licht uit de linkerkoplamp blijft wel constant op hetzelfde hoogteniveau.
Alleen die vanuit de rechterkoplamp wisselt voortdurend (op en neer). Je ziet dat duidelijk als je achter een andere auto staat. De hoogtestandschakelaar in het dashboard staat dan op 'onbeladen, normaal gebruik'.
Verdraai ik de schakelaar een tandje is het voortdurend wisselen verdwenen.
Voorlopig laat ik 'm daarom ook even in deze stand staan.
Drie jaren geleden is al eens een motortje vervangen. Vorig jaar is de bumper gespoten, mogelijk dat toen iets niet goed is teruggebouwd en ik het nu pas heb opgemerkt (zo heel veel rijd ik niet met het ding).
Nog even: drie jaren terug heeft een en ander ook al de nodige aandacht gehad. Toen (direct na de aflevering door Schmidt in Gemert) hoorde ik inderdaad iets ratelen, was toen bij de linkerkoplamp, en lag er een stekkertje uit/ los. Kort hierna is er (door een ander bedrijf) een nieuw motortje ingezet, omdat die stuk (b)leek.
- V700 register
- Nieuw lid
-