Tussenaslager
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2013 17:35 #1379965
door V700 register
Bakrubber heb ik vlak na het tussenaslager ook vervangen, en jawel (net als de rest hier): nog steeds dreunen, bij mij rond de 80 km/u. Is overigens in 2 jaar wel minder geworden en nu min of meer 'acceptabel'.
Motorsteunrubbers heb ik nog niet gedaan. Lees ik hier eigenlijk ook nooit wat over, terwijl ik van b.v. de Mercedes W123 weet dat dat een deel is wat na ca. 250K km gewoon op is (bij mijn 300D destijds in elk geval).
Beantwoord door V700 register in topic Neenee
Nee, jij zei alleen:Chilm schreef :
Dat zeg ik...henk 940LPT schreef : Een vraag die mij bezighoudt: Is het niet beter om als je tussenas lager en huis gaat vervangen ook meteen bakrubber en motorsteunen te vervangen. Het geheel is natuurlijk verend opgehangen en dat is op elkaar afgestemd. Geeft een nieuw, strak tussenaslagerhuis icm versleten bakrubber en motorsteunen
Chilm schreef : Dat is i.d.d. je tussenaslager ja, vernieuw ook meteen je baksteun, gaat in 1 moeite door.
Bakrubber heb ik vlak na het tussenaslager ook vervangen, en jawel (net als de rest hier): nog steeds dreunen, bij mij rond de 80 km/u. Is overigens in 2 jaar wel minder geworden en nu min of meer 'acceptabel'.
Motorsteunrubbers heb ik nog niet gedaan. Lees ik hier eigenlijk ook nooit wat over, terwijl ik van b.v. de Mercedes W123 weet dat dat een deel is wat na ca. 250K km gewoon op is (bij mijn 300D destijds in elk geval).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-02-2013 18:08 #1379967
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Bij min
Bij mijn 760 KHT was de linker motorsteunrubber doormidden gescheurd.
Blok zat links dus gewoon los.
Beide motorsteunen en baksteun toen vervangen.
Bij de Litouwer waren beide motorsteunen (het rubber dan) doormidden gescheurd. ( tja...Litouwers )
Ik weet van iemand waarbij zelfs het aluminium stuk vanaf motor naar rubbersteun toe doormidden knakte.
Tja.. Allemaal Diesels. Bij de Redblocks heb ik het zelf nog niet gezien.
Groeten,
Gerben
Blok zat links dus gewoon los.
Beide motorsteunen en baksteun toen vervangen.
Bij de Litouwer waren beide motorsteunen (het rubber dan) doormidden gescheurd. ( tja...Litouwers )
Ik weet van iemand waarbij zelfs het aluminium stuk vanaf motor naar rubbersteun toe doormidden knakte.
Tja.. Allemaal Diesels. Bij de Redblocks heb ik het zelf nog niet gezien.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2013 13:27 #1380228
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motorsteunen
Baksteun vervangen van een M90 is echt een eitje, daar hoef je het niet om te laten. Ook de prijs viel wel mee. Alleen leverde het bij mij geen enkel resultaat op, dat is dan wel weer jammer.
Ik denk ook wel eens over de motorsteunen na, maar de prijs houdt mij voorlopig tegen. Ik vind het motorgeluid rond de 2500 - 3000 rpm best wel aanwezig, vooral als je wat tegenwind hebt en de motor iets meer moet trekken. Het gaat natuurlijk langzaam achteruit (490K), maar voor mijn gevoel trilde de motor vroeger ook wat minder trillen bij stationair. Is er überhaupt wel eens iemand die de motorsteunen van een redblock heeft vervangen en iets over de verschillen kan vertellen?
Ik denk ook wel eens over de motorsteunen na, maar de prijs houdt mij voorlopig tegen. Ik vind het motorgeluid rond de 2500 - 3000 rpm best wel aanwezig, vooral als je wat tegenwind hebt en de motor iets meer moet trekken. Het gaat natuurlijk langzaam achteruit (490K), maar voor mijn gevoel trilde de motor vroeger ook wat minder trillen bij stationair. Is er überhaupt wel eens iemand die de motorsteunen van een redblock heeft vervangen en iets over de verschillen kan vertellen?
Moderators: Jerry Stam