Vraag Volvo 940 - V70

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 19:03 #1377816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proefrijden
Ik zou zeggen, ga proefrijden, en koop degene waar je je het meest in thuisvoelt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 19:44 #1377819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
helehoop mensen vergelijken de 850/x70 met een 700/900.  Absoluut niet doen want het zijn beide totaal verschillende auto's met dientengevolge ook totaal verschillende rij-ervaring.
Ga gewoon met beide rijden (zoals meerdere hier zeggen) en koop de auto die JIJ het lekkerst, het fijnst, whatever vind rijden en waar je het beste gevoel bij / over hebt.
Ik heb beide modellen en geniet van ieder model op het moment dat ik instap an sich.
En ja, de 854 van mij is ook zwaar gechipt, heeft een dikkere turbo en dadelijk een 'verkeerde', selfmade 3" uitlaat eronder en er zit ook nog blauwe (8000K) Xenon in.  En de 760 is geheel origineel zoals hij ooit de fabriek verliet, heeft alleen meer (zeer prettige en leuke) opties erbij gekregen van me.
En toch heb ik geen petje, loop al rap tegen de vijftig, ben echt geen Sjonnie (al kan ik dat wel zijn als het moet) en hou me 'aardig' aan de regels allemaal....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 22:01 #1377828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 700/V70
@dirk 342
helemaal mee eens met jouw commentaar.
Emoties zijn onbetaalbaar.
Genieten waar je van wil genieten. En die zijn voor iedereen helemaal anders. Ik geniet van mijn 760 limousine die ik veel gebruik en ook op zijn tijd ook van de DAF 46 in de Auvergne.
groet Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 22:56 #1377833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keuzes...
Met ongeveer 380.000 km in 2 verschillende 850 20V (waarvan 1 op gas), 270.000 km in 2,5 jr in een V70 TDI 1998, en ongeveer 180.000 km in 745 en 945 (beide LPG) heb ik PERSOONLIJK de volgende ervaringen.
Niets, maar dan ook niets zet zo'n grijns op je gezicht als de roffel uit een 5 pitter. Zowel in automaat als handbak. Maar ze hebben bij juist onderhoud wel degelijk hun kilometerprijs.
De 7/9 serie lijkt voordeliger in onderhoud tot op heden. De auto is ook onvergelijkbaar. Waar een 5 pitter (onbedoeld?) sportief is en continue kan uitdagen rij je met een 7/9 serie stukken beheerster.
Qua ruimte zijn beiden bovengemiddeld, maar de 7/9 serie lijkt limietloos qua ruimte....
Kortom: ga eens rijden met GOEDE exemplaren en maak dan inderdaad de keuze voor datgene wat de grootste grijns op je gezicht zet. De rust in de 7/9 serie of die machtige roffel uit de 5 pitter.
Gr, JP

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 23:34 #1377837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S70
Ik rijd sinds enkele weken in een S70 tdi met automaat.
Auto rijdt totaal anders dan mijn 760 td automaat. Geluid is anders , wegligging, remmen en acceleratie zijn veel beter.
Maar echt lekker rustig rijden doe ik in de 760. Ik weet nog niet welke ik het beste vind. Hou ze voorlopig beide.
Succes met je keuze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2013 07:45 #1377841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog iets: roest!
Ter aanvulling:
Mijn ervaring met beide modellen is dat de 850/S/V70 eerder lijken te roesten. Bij de 940 en de 960 ben ik dit nog niet tegen gekomen. Deze auto's komen op leeftijd, dus begint de houdbaarheid ook te verlopen.
Bij de S70 even kijken direct onder en, licht even het rubber op, rond de achterruit en achter het nummerbord. En onder de, eventuele, sierlijst op de drempel van de (linker)voordeur. Bij de Estates, de V70 bijv., vooral even letten op de achterklep. Met name ter hoogte van de rand van de achterklep die boven in het dakrubber ligt en ook rond de scharnieren. Ook even kijken onder het rubber van de achterruit. Op deze punten blijft regenwater staan/ hangen.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-01-2013 17:01 #1377867 door LJ
Beantwoord door LJ in topic 940 of V70?

jacow Winter schreef : Een maand geleden heb ik weer een stap terug gedaan naar een 945, of een stap vooruit zoals sommigen hier zeggen.
Ik heb mijn V70 diesel verkocht, de APK kwam eraan en met 900€ aan kosten dacht ik dat het beter zou zijn om weer naar m'n oude liefde terug te keren.
Het moment dat ik weer plaatsnam in die machtige 945 zetel is met geen pen te beschrijven: luie stoel, loungebank, schommelstoel van Oma, je eigen toilet. Kortom, je bent weer thuis en je hoeft geen V70 met alles erop en eraan. Je wilt genieten van ontspannen rijden. Overigens, is hij ook nog goedkoper in onderhoud, hetgeen in deze barre tijden ook de moeite waard is.

Succes met de keuze!

groet,

Jacow

Hehe, exact, ben ik het helemaal mee eensch!  . Cruise control op 110 en de automaat doet z'n werk, Climatecontrol op 22 graden, stoelverwarming aan, elektrische stoel bijna plat, radiootje op een goeie zender en goan, heerlijk cruisen  . Dan maar iets duurdere WB, onderhoudskosten zijn bijna nihil (gaat bijna niets kapot en doe alles zelf) en auto kostte in aanschaf geen drol dus daar kan niets tegen op  .

V70 is ook echt een fijne auto, mijn pa heeft er ook 1, G3 automaat. Over het algemeen rijd die wel iets strakker, maar het is dan ook een stukken modernere auto. Het gas is wel iets meer aan/uit achtig. Ik denk verder dat het beide wel vergelijkbare betrouwbare auto's zijn, echter heb ik het idee dat een v70 misschien gevoeliger voor slecht onderhoud (klopt dat?). 940 heeft minder elektronica dus kan minder kapot. Draaicirkel is kleiner en achterwielaandrijving vind ik fijner dan voor (behalve af en toe in de sneeuw, al is RWD wel leuker dan  ).
_______________________________________________________________________________________________
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97

1800S '67

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2013 22:14 #1377881 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic of je koopt beide?
je koopt een 740 voor af en toe een ritje (verbruik is nl hoger), en geniet van de eenvoud (wat ik mooi vind) waardoor je grijns op je gezicht krijgt en waar nog aan te sleutelen valt (wat vlgs mij ook nog eens goed voor je is) en je koopt tevens een V70 om lekker op vakantie te gaan en/of tripjes, waardoor eveneens een grijns op je gezicht gaat staan. 

Moderators: Jerry Stam