sleutel afgebroken in slot

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2012 18:43 #1376604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jammer, mislukt
Ik heb de tips gebrobeert, maar het is niet gelukt.
Die met het zaagje werkte niet omdat het slot van de volvo anders is dan een huisdeurslot. Ik krijg er ook geen plaatje naast om vast te lijmen.
Iemand nog suggesties?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2012 21:20 #1376624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welk slot?
Jammer Marc!
Welk slot is het? Ik heb dit bij mijn buurvrouw in de bestuurdersdeur van een 740 gedaan. Het is inderdaad lastiger met het kleine afsluitklepje wat er in zit, maar als je het slot heen en weer beweegt met het afgebroken stuk er nog in, totdat je een zeker midden vindt, moet het lukken.Krijg je het ook niet voor elkaar om de twee helften van het figuurzaagje er aan beide zijden in te steken? Al is het maar een mm of 2. Dan kun je met de zaagjes een tegengestelde beweging maken (naar elkaar toe met de tandjes). spanning er voorzichtig ophouden en naar je toe trekken.

succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 19:29 #1376716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, ik heb het ook
Nou, ik heb het ook geprobeerd mat dat hangslot. Vergeet het maar hoor! Een ijzerzaagje krijg ik er echt niet naast. Daar past nog geen haar tussen.
Toen heb ik het slaan-op-de-bankschroef geprobeerd. Na veel slaan kwam ie er een mm uit (niet zo makkelijk als in het filmpje). Maar bedenk wel: dit hangslot zat eerst met afgebroken sleutel aan mijn fietsendrager. En met die fietsendrager eraan vast kun je niet op de bankschroef gaan slaan.
Dus in beide manier zouden niet zijn gelukt. In het filmpje is wel het meest 'ideale' hangslot gebruikt

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 07:23 #1376732 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Nee
Met een hangslot gaat dat niet makkelijk lukken. De topic opener zal zijn portierslot (ik neem aan dat daar de sleutel is afgebroken) moeten demonteren en op de werkbank moeten krijgen. Mocht het contactslot de sleutelresten in zich hebben is het een heel ander verhaal maar ook het contactslot is eraf te krijgen. Ik kan indien nodig de tekeningen uit Vadis even mailen zodat je weet hoe het zit. Laat ons weten waar de sleutel is afgebroken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 14:47 #1376742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet niet
wat voor een zaagje jullie gebruiken maar figuurzaagjes die zijn er in verschillende diktes.
Er zijn er ook waarme je een bochtje kan zagen en die zijn ook nog veel smaller.
Je kan eventueel proberen een te dik zaagje platter te slaan.
Dat kan alleen heel langzaam en met geduld steeds vanuit het zelfde einde slagen vlak bij elkaar en naar het andere eind werken.
Wil het niet te snel op de goede dikte krijgen want dan breekt het, het zal zeker een keer of 8 à 10 keer moeten voordat het op de dikte kan zijn.
Als hij te breedt is geworden kan je het smaller slijpen.
Het belangrijkste is geduld een fijnbankwerker heeft dat ook.
Succes.
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 21:09 #1376778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ook nog even gekeken..

Een ijzerzaagje krijg ik er echt niet naast

Dat klopt, dat lukt mij ook niet...het gaat écht om van die dunne houtfiguurzaagjes en zoals John al voorstelt, kun je er ook nog iets mee uitvreten om ze dunner te maken. In al mijn autosloten krijg ik twee zaagjes een stukje naast de sleutel in het slot en kan hiermee de (niet gebroken vanzelfsprekend) sleutel uit het slot getrokken. Ook een Abus Discus met 1 zaagje en een chinees merk met twee zaagjes. Mijn Nemef veiligheids-voordeurslot lukte het helemaal niet, maar als ik naar die sleutel kijk, denk ik niet dat die ooit zal breken, een groot Abus hangslot lukt het ook met 1 zaagje.

Oh ja, en niet in het donker op de parkeerplaats doen!! 1 buurman kwam even poolshoogte nemen en een andere buurvrouw belde even de politie, dankjewel! (En dat meen ik, fijn om te weten dat iedereen genoeg betrokken is...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 18:35 #1377309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt
Ik heb uiteindelijk het slot gedemonteerd, en het slot uit elkaar gepeuterd. Als je de ring met het klepje er af weet te krijgen dat is de rest eigenlijk erg makkelijk.
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Groet Marc

Moderators: Jerry Stam