sleepstang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 19:55 #1376505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met mijn Opel Insignia 1600
Met mijn Opel Insignia 1600 kg Had ik ook mijn 745 1400.Kg op een autoambulance 900kg kunnen trekken. Auto kan het. Ik durf het, alleen als het fout gaat, en dat hoeft dan nog niet eens door mij zelf te zijn, denk ik dat de verzekering van mij en tegenpartij daar toch iets anders over denkt.
Vandaar dat ik dat risico niet wilde nemen en dus dat auto opleg ding heb gehuurd.

Ik raad het derhalve niemand aan, ook al kan het.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 21:13 #1376506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar woon je? Ik wil wel
Waar woon je? Ik wil wel even helpen met slepen hoor. Wat is nu 40km?

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 22:32 #1376509 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic @jelmar: "Daarbij is mijn

Jelmar86 schreef : "Daarbij is mijn ervaring als je de boel goed(!) vastzet en normaal/ rustig rijdt is er niks aan de hand.Voor de kar niet en voor oom agent niet.Als 'we' echt altijd alles via alle spelregels moeten doen hebben we geen tijd meer om 'normaal' te leven.Zorg dat je veilig onderweg bent! Dat is het belangrijkst!"

Tsja...jij kan rustig rijden, ook rustig optrekken, ook rustig een bocht nemen en veilig rijden, alles goed vast zetten....etc.... Je kan alles in de hand hebben, behalve 1 ding.......remmen, en speciaal een noodstop voor eventueel een overstekend kind. Dan belandt je in een situatie, die je zelf niet in de hand hebt. Dan kunnen de gewichten je flink dwars zitten, en je vergeeft het jezelf nooit!
En een wet is er niet voor niets, we leven in een land met meerdere personen, als iedereen maar denkt..... niks aan de hand, ik bepaal wel wat ik kan, waar blijven we dan? En veilig, daar zijn toch de regels voor opgesteld. Mag ik je ook eraan herinneren dat je in feite met een niet geldig rijbewijs rondrijdt, dus als er iets gebeurt (een ander tikt je van achteren aan) de verzekering niet meer geldig is? Of erger, jij tikt iemand aan omdat je de remweg verkeerd inschat met het gewicht.......je verzekering keert niet uit, ongeldig rijbewijs, plus alle ellende met boetes, schades etc.
En ik verzeker je.....een 740 of 940 op een autoambulance kom je gegarandeert boven de 2200 kg uit. Een 740 weegt iets van 1300 kg.....maar een ambulance die dat gewicht kan hebben, heeft al een eigen gewicht van 800 kg. Je hebt ook ambulance van 400 of 500 kg, maar die kunnen niet meer dragen dan 1000 kg.......heb je niets aan voor een baksteen. 
De boetes zijn niet mals, en ze controleren wel degelijk, hoor........en terecht! Toen ik mijn DUETT ging halen met mijn V70 en een ambulance, werd ik 2 keer aangehouden; de eerste keer was alles goed ( alles gecontroleerd mbv de papieren, een V70 mag 1800 kg trekken, de DUETT met ambulance woog 1780 kg), de tweede keer moest ik mee naar de weegbrug; 1804 echte kg....(benzine in DUETT, gereedschap kist en spanbanden) Ze deden daar niet zo moeilijk over, maar het reservewiel van de DUETT ging in  de V70 en het was oke. Ik ben nog van de oude stempel, en "kreeg" automatisch de E erbij.
<a href=" i244.photobucket.com/albums/gg4/joker195...759a_zps979c086d.jpg "> i244.photobucket.com/albums/gg4/joker195...759a_zps979c086d.jpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 23:13 #1376510 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet meer van maken dan het is
Mensen,
Ik weet risico's en zo
Maar met een sleepstang zie ik het punt niet zo hoor.
Laatst nog door de anwb een km of 10 naar huis gesleept.
Das echt wel te doen!
En 40 km, tja, meer van het zelfde.
80 km'h op de snelweg, gewoon achter een vrachtwagen aan.
Dan zie ik het punt niet zo, wel jammer van geen apk, maar met mijn 944 ook 3 maanden apkloos gereden.
Rond om Zwolle is het misschien nog wat makkelijker ofzo.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2012 23:42 #1376512 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ah
Vanwege dubbelpech en omdat de ANWB om duistere redenen niet wou helpen hebben we 2 jaar terug mijn Volvo en de Ford van mijn ouders van de Duitse grens naar Gorredijk (Friesland) gesleept.
Dus 2 maal, eerst de Ford, toen de Volvo.
Iniedergeval meer dan het dubbelle van 40 KM's. (en dat nog is 2x)
Zonder problemen. Met een touw wel te verstaan.
Meermaals zelfs ingehaald door politie onderweg..haha.
Pak die sleepstang Arjan en leg die 40 km's af.

Ik heb 1x gehad vanuit een ritje vanaf Amsterdam naar Gorredijk toe, dat we werden aangehouden en we niet verder mochten.
Een 440 van een maatje, sleepte de 440 van een ander maatje. Pech in Amsterdam, ANWB nergens te bekennen, gewoon slepen. (Ik zat in de auto die gesleept werd)
Onderweg aangehouden, "Waar moeten jullie heen?" &gt; "Friesland!". Kregen we bijna een Artikel 5 aan onze broek. Wagen moeten laten staan en is later opgehaald door een transporteur.

Dus ja, het kan gebeuren.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 00:54 #1376516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat maar ook...
// edit. Laat maar.

@Gerben; dat fordje is wel vaker gesleept hoor ;) hahahahahaha

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 01:05 #1376517 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dolly
Je bedoeld waarschijnlijk een Dolly, ipv een triangel.
Een triangel is zo'n ding vast gemonteerd aan het te trekken voertuig.
Vrienden van ons hebben zoiets om een auto achter de camper mee te nemen. (Je ziet het in de VS ook wel)

oebs, linkje werkt nu wel...........dat bedoel ik dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 09:40 #1376518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Risico!
In de bovenstaande postings kun je zien dat de meningen en adviezen verdeeld zijn. De logische vraag is dan: wie heeft gelijk?
Daar kom je niet zelf uit.
Juist voor dit soort situaties is er maar 1 goede oplossing:
De wet.
Als je je daar dan aan houdt, dan zit je gewoon goed.

Risico is een combinatie van de KANS en het GEVOLG.
Als je een eigen huis hebt, heb je waarschijnlijk ook een brandverzekering.
De kans op brand is niet groot, maar het gevolg wel. Voor een individu meestal niet zelf te dragen.

Als je met een letselschade wordt geconfronteerd (het maakt dan niet uit of het wel of niet jouw schuld is; de verzekeraar zal echt alles gaan uitzoeken, hoor!) betaal je de rest van je leven de claim af. Denk aan vele tienduizenden euro's, als het daar al bij blijft.
Je kunt misschien wel feitelijk gelijk HEBBEN, maar het in dat geval KRIJGEN is de kunst.

Fijne tweede kerstdag gewenst,
Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 23:41 #1376803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja
Ik wilde er laatst nog een vraagje overstellen aan 2 vrouwelijke politieagentes.
ik stond bij het Esso benzinestation op de zuidelijke rondweg bij Breda. Stond daar een Volkswagen Caddy SDI ( oud model ) dus rond de 1350 leeg wegende, met daarachter een tandem paardentrailer met 2 paarden er in.
Vlakbij zijnde oude marechaussee kazerne wordt gebruikt met de bijhorende paardenstallen voor de bereden politie.
Ik weet niet hoever deze 2 dames met hun 2 paarden moesten rijden, maar met deze combinatie zou ik dus geen meter mee durven rijden, veel te zwaar en dan ook bewegende dieren achterin.
Voorbeeld functie was m.i. ver te zoeken.

Moderators: Jerry Stam